Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Ik denk dat werken aan een relatie geldt op het moment dat er iets niet helemaal lekker loopt. En je dus moeite moet doen om ervoor te zorgen dat je elkaar nog leuk/aantrekkelijk/interessant/boeiend vindt, omdat je misschien (tijdelijk) alleen maar negatieve dingen meemaakt in je relatie.
Ik heb ook wel eens een soort relatiecrisisje gehad en wat we toen gedaan hebben is gewoon extra 'moeite' steken in elkaar: veel dingen samen doen, veel praten, veel luisteren en proberen een oplossing te zoeken. Ik denk dat het wel redelijk aansluit bij wat Cherry Springs zegt. ![]() |
![]() |
|
Als na wat langere tijd de spanning er wat uit is, je in een dagelijkse sleur raakt, je vaak hetzelfde doet, je snel geirriteerd raakt door elkaar, ruzie maakt om niks, minder afspreekt, minder je best doet voor elkaar en de relatie for granted neemt zonder nog in verbetering te investeren, dan kan het best wel veel moeite kosten om daar bij stil te staan en er zonder al teveel kleerscheuren weer uit te komen.
Dan moet je een stapje terug nemen, weer actief je agenda voor elkaar vrijmaken, kunstmatig wat romantiek in te bouwen door bijvoorbeeld weer te gaan daten, romantisch etentje plannen, kadootje meenemen, veel praten over problemen, waar je je aan ergert en waarom, hoe dingen anders kunnen, huishoudelijke taken weer eerlijk verdelen, overmatig veel interesse tonen in de ander, samen wat nieuwe dingen ondernemen, etc. Zoiets?
|
Mijn vriend is ABSOLUUT niet te spreken over werken aan een relatie. Ik kan eigenlijk ook niet bedenken wat werken aan een relatie zou zijn. Lief zijn voor elkaar en leuke dingen doen is niet echt werken, en als er iets mis is probeer je het wel goed op te lossen natuurlijk, dus misschien is dan het niet-ruzie-maken-maar-oplossingsgericht-discussieren het werken.
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Ik ben in mijn relaties wel dingen tegengekomen waarin ik erg van mening verschilde van mijn vriendjes. Soms loop je toch gewoon tegen dingen aan waar je niet hetzelfde over denkt? Dat kan een probleem vormen en dan kun je ergens een compromis bedenken.
Ik zou ook zeggen dat je aan je relatie werkt als je vriend(in) of jijzelf verminderde gevoelens hebt en die weer aan wil wakkeren, er iets is voorgevallen waardoor het vertrouwen is beschaamd etc waar je iets aan wilt doen. Ik noem lief zijn voor elkaar en kleine concessies doen niet echt werken aan je relatie. |
![]() |
|
Werken aan je relatie, is gewoon de boel warm en gezellig houden, niet denken de buit is binnen, dus ik hoeft geen moeite meer te doen, hou aandacht voor elkaar, en dat je een keer een verschil van mening hebt, ach dat hoort er gewoon bij, je komt beiden tenslotte uit een ander nest, om het zo maar even te noemen, als je nooit een verschil van mening in je relatie zou hebben, dan loop je langs elkaar heen, en heb je geen aandacht voor elkaar, het is van elkaar geven en nemen, zo ongeveer,
![]() |
![]() |
|
Ik denk dat ik nu een beeld heb van wat werken kan zijn. Het komt op mij over alsof de dingen die je "normaal" doet (naar elkaar luisteren, elkaars standpunt inzien, etc) ergens zijn kwijtgeraakt in de relatie en dat die dingen dan opnieuw geintroduceerd worden, en dat dat dan werken aan een relatie is.
Toch? |
![]() |
|
Ik denk dat je die dingen niet persé kwijtgeraakt hoeft te zijn. Ondanks dat het 'normaal' is in een relatie om naar elkaar te luisteren, begrijpen en een middenweg te vinden, zullen er (helemaal in een lange relatie) uiteindelijk toch dingen zijn waarvan het niet zo makkelijk is elkaars standpunt in te zien, of daar een weg in te vinden, hoe graag je dat ook zou willen. En dan zul je net even iets harder moeten 'werken' dan normaal om daar uit te komen.
|
![]() |
|
Heb al veel gelezen waarmee ik het eens ben. Vaak hoor je Idd de uitdrukking, je móet altijd werken aan je relatie, anders gaat het mis. Ik zie dat vooral als in elkaar blijven investeren, en natuurlijk vooral in de relatie. Tijd maken voor elkaar, communiceren met elkaar, respect tonen naar elkaar etc.
Daar binnen passen vele voorbeelden zoals die van
|||
Citaat:
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Je hoeft niet zo overdreven te reageren. M.i. moet er ook gewerkt worden in/aan relaties waarin alles goed loopt. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Liefde & Relatie |
"Jaloers" om alles in relatie Mangler | 15 | 06-07-2016 11:46 | |
Liefde & Relatie |
zit ik in de frienzone of niet. of wat wilt zij mij duidelijk maken? THNX :) tony1357 | 5 | 26-01-2014 19:14 | |
Liefde & Relatie |
Slechte relatie met ouders wv390 | 3 | 26-05-2012 10:00 | |
Liefde & Relatie |
Weer een relatie met haar? Onzeker en een geschiedenis Tadaada | 8 | 02-05-2005 15:43 | |
Liefde & Relatie |
stelling: echtscheiding moet duurder de abt van sion | 115 | 15-09-2003 21:52 | |
Liefde & Relatie |
Werken aan een relatie is nutteloos! Bright Halo | 14 | 27-02-2003 21:36 |