Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-04-2012, 15:12
Charity's
Charity's is offline
Hoii

Ik heb dus een jaar lang de ziekte van pfeiffer gehad. De dokter had mij verteld dat het midden maart helemaal voorbij moest zijn. Ik voel me nu ook stukken beter alleen heb ik nog steeds een concentratie van 0, kan ik niet langer op blijven dan 21:30 als ik s middags geen dutje gedaan heb, zit ik nog heel vaak gewoon voor me uit te staren ( ik ben dan met mijn hoofd heel ergens anders), voel ik me vaak heel loom en heb ook op de vreemdste momenten slaap.

Dit zijn allemaal dingen waar ik heel erg veel last van had toen ik die ziekte nog had.

Me moeder gelooft me niet als ik vertel dat ik me nog steeds niet de oude voel en zegt dat als ik geloof dat ik beter ben dat ik me dan ook beter ga voelen.

Heeft iemand dit ook? Of weet iemand wat ik hiermee aanmoet? Of is het toch iets psychisch?
Met citaat reageren
Oud 01-04-2012, 15:35
Verwijderd
En hoe lang slaap je dan gemiddeld per dag?
Met citaat reageren
Oud 01-04-2012, 16:02
Charity's
Charity's is offline
Citaat:
En hoe lang slaap je dan gemiddeld per dag?
Ongeveer 10 uurtjes
ik doe de laatste tijd steeds een dutje van 2 uur soms langer...

Maar dat is al meegerekend
Met citaat reageren
Oud 01-04-2012, 16:11
Verwijderd
Probeer anders eens om minder te gaan slapen. Ik heb ook onlangs last gehad van vaak moe zijn, terwijl ik elke dag zo'n 10 uur sliep. Nu probeer ik minder veel te slapen (8,5 uur) en ik merk dat ik echt minder moe ben.
Met citaat reageren
Oud 01-04-2012, 16:30
Verwijderd
Wanneer heeft de dokter dit gezegd? Want Pfeiffer kan wat variëren in duur/ernst/etc, het zou kunnen dat je er nog wat langer last van hebt dan hij heeft voorspeld.
Met citaat reageren
Oud 01-04-2012, 17:05
Charity's
Charity's is offline
Citaat:
Wanneer heeft de dokter dit gezegd? Want Pfeiffer kan wat variëren in duur/ernst/etc, het zou kunnen dat je er nog wat langer last van hebt dan hij heeft voorspeld.
In Januari. Hij zei dat ik al over het ergste heen was en dat ik maart en februari alleen nog maar na 'schokken' zou krijgen.
Met citaat reageren
Oud 01-04-2012, 17:11
Charity's
Charity's is offline
Citaat:
Probeer anders eens om minder te gaan slapen. Ik heb ook onlangs last gehad van vaak moe zijn, terwijl ik elke dag zo'n 10 uur sliep. Nu probeer ik minder veel te slapen (8,5 uur) en ik merk dat ik echt minder moe ben.
Dit heb ik al geprobeerd maar jammer genoeg geen succes . Als ik niet slaap val ik op de vreemdste plekken in slaap, ben ik heel chagerijnig en worden al die bovenstaande symptomen veel erger.

Ik zou dan mijn middag dutje moeten schrappen....
Maar dan van ik om 20:00 in slaap en dan krijg je me echt niet meer wakker.
Met citaat reageren
Oud 01-04-2012, 18:44
Verwijderd
Citaat:
Dit heb ik al geprobeerd maar jammer genoeg geen succes . Als ik niet slaap val ik op de vreemdste plekken in slaap, ben ik heel chagerijnig en worden al die bovenstaande symptomen veel erger.

Ik zou dan mijn middag dutje moeten schrappen....
Maar dan van ik om 20:00 in slaap en dan krijg je me echt niet meer wakker.
Misschien ligt het wel aan iets anders. Misschien is het een idee om bloed te laten prikken
Met citaat reageren
Oud 01-04-2012, 20:14
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Je kunt ook niet verwachten dat je conditie meteen weer op peil is als je net weer beter bent, natuurlijk. Als je nu weer pfeiffervrij bent, kun je nu ueberhaupt pas beginnen met conditie terug opbouwen. Dus het zal sowieso nog wel een tijdje duren voor je weer helemaal de oude bent, ook als je ziekte over is.
Met citaat reageren
Oud 01-04-2012, 23:33
Verwijderd
Citaat:
Je kunt ook niet verwachten dat je conditie meteen weer op peil is als je net weer beter bent, natuurlijk. Als je nu weer pfeiffervrij bent, kun je nu ueberhaupt pas beginnen met conditie terug opbouwen. Dus het zal sowieso nog wel een tijdje duren voor je weer helemaal de oude bent, ook als je ziekte over is.
Ja daar heb je een punt, maar het lijkt me dat de dokter dat wel in zou hebben gecalculeerd als hij zegt dat ze er rond half maart geen last meer van zou hebben
Met citaat reageren
Oud 02-04-2012, 09:38
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Neh, dat je beter bent betekent gewoon dat de ziekte niet meer in je lichaam is.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2012, 11:42
Charity's
Charity's is offline
Maar hoe zit het dan met mijn concentratie? Want die is verschrikkelijk slecht sinds die ziekte...
Met citaat reageren
Oud 02-04-2012, 11:51
Verwijderd
Je huisarts is ook geen helderziende en sommige mensen blijven lang last houden van pfeiffer. Maar als je huisarts zei dat het half maart over zou moeten zijn en het is nu nog niet over, heb je een goede reden om terug naar de huisarts te gaan.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten