Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-03-2012, 19:52
Sv3nie
Sv3nie is offline
Er begint bij mij steeds meer buik en borsthaar te groeien en persoonlijk vindt ik dit niet mooi. Zelf scheer ik het er ook af, het enige nadeel hieraan is dat je stoppeltjes ziet en het vrij snel terug groeit. Nu weet ik dat je het kunt harsen en dan blijft het volgens mij zo'n 8 weken weg, doet wel veel pijn heb ik gehoord. En verder vindt ik het ook fijn als mijn schaamstreek haarloos is, maar ik neem aan dat je dit niet zomaar kunt harsen.

Nu is mijn vraag, heeft iemand tips of ervaringen met het zorgen van geen stoppels of snel teruggroeiende haren op de borst, buik en schaamstreek?
Met citaat reageren
Oud 26-03-2012, 21:11
Martiño
Martiño is offline
Harsen, waxen of ontharingscreme gebruiken zorgt er voor dat je geen stoppels overhoudt, maar het is allemaal veel werk, pijnlijk en ik twijfel of het wel zo goed is voor je huid.

Waarom maak je je er druk om. Je gaat het echt niet tegenhouden, het kan goed dat de haargroei zelfs toeneemt de komende jaren.

Gewoon millimeteren, hou het bij met een tondeuse op het kortste standje, daar ben je 5 tot 10 minuten mee bezig. Meer is echt overbodig, en irrationeel. Mannen hebben nu eenmaal lichaamshaar, daar is niks aan te doen. De meeste vrouwen zullen er echt vrij weinig om geven, zeker als je het kort houdt.
Verder kun je in je schaamstreek beter niet in de weer gaan met hars en al helemaal niet (nooit) met ontharingscrème!! Gebruik daar de tondeuse voor (voorzichtig) en eventueel een scherp mesje én voldoende scheerschuim als je perse je ballen ofzo kaal wil scheren.
Oud 27-03-2012, 16:01
Verwijderd
Chesthair eez pride of men!
Met citaat reageren
Oud 28-03-2012, 15:01
Swaziland
Swaziland is offline
Bij schaamhaar kun je natuurlijk ook gewoon bijknippen
Met citaat reageren
Oud 28-03-2012, 19:41
Sv3nie
Sv3nie is offline
Maar als je je schaamhaar gaat millimeteren is dat dan niet vervelend bij het vrijen? Dat zij je de hele tijd voelt schuren?
Met citaat reageren
Oud 30-03-2012, 03:22
Verwijderd
Citaat:
Maar als je je schaamhaar gaat millimeteren is dat dan niet vervelend bij het vrijen? Dat zij je de hele tijd voelt schuren?
Niet milimeteren dus, wat langer laten. Ik vraag me trouwens af hoe gasten dat doen die hun ballen scheren met een MESJE... met tondeuse vind ik het al gevaarlijk, je neemt zo een stuk huid mee en dat is nou niet echt fijn.

Succes iig.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten