![]() |
||
![]() |
Citaat:
Als 13-jarige kan je wel fitnessen, geen probleem. Zorg alleen dat je zeker niet te zwaar traint en de oefening goed uitvoert. Als je de oefening 3x8 kan herhalen zonder te 'cheaten' heb je het juiste gewicht. Bij jou moet je dus denken aan 5-20 kilo, afhankelijk van het apparaat. Zelf lijkt het me helemaal niet leuk om als 13-jarige te gaan fitnessen, ga dus opzoek naar voetbal, tennis, roeien, zwemmen (erg gezonde sport), rugby e.d. Over het eten. Eet gewoon meer en niet zeiken. Zorg wel dat je gezond blijft eten, anders heeft het sporten geen zin. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Op die leeftijd moet je nog niet aan je spieren werken
Eerst wachten tot je uit de pubertijd bent en je lichaam en spieren volgroeit zijn dan pas kan je goed trainen Het is ook niet gezond om op die leeftijd bijv al te gaan gewichtheffen ofso En zoals je al zij ben je al te mager dus zou ik ook nog maar ff met de sportschool wachten ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
En met fitnes is niet goed op die leeftijd bedoel ik krachttrainig Ik weet niet hoe dat bij jullie sportschool zit maar bij ons moet je daar 16 voor zijn |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |