Advertentie | |
|
![]() |
|
Ik zou qua verschijning en gedrag een makkelijk slachtoffer zijn, maar ik ben nooit gepest, deels omdat ik er weinig tot niet gevoelig voor ben en deels omdat de mensen in mijn klas gelukkig nooit dom en oppervlakkig genoeg waren om over te gaan op pesten.
Dus waarom pikken ze juist jou eruit, zou je dat misschien voor jezelf kunnen nagaan? Het is ze volgens mij vaak om de reactie of het feit dat ze er zelf machtiger door lijken te doen. Nou heb jij door je te laten kennen helaas een beetje de verkeerde reactie gegeven, maar dat is na een paar weken ook wel weer passé denk ik. Heb je weinig zelfvertrouwen, en straal je dat ook uit? Misschien spelen ze daar op in. Hebben eigenlijk ze wel een poot om op te staan? De dingen waar mensen mee gepest worden zijn vaak helemaal geen dingen die hun zouden moeten uitmaken. Maar omdat slachtoffers vaak weinig zelfvertrouwen hebben, kunnen ze de pester niet gevat terugpakken of het naast zich neer leggen. En dat is waar ze op inspelen. Misschien zit ik wel helemaal fout, maar je kunt iemand niet goed pesten als diegene er niet mee zit. Dus ga na waar het aan ligt, en probeer je minder kwetsbaar op te stellen. |
![]() |
|
Wat ontzettend erg voor je! Ik ben vroeger echt veel gepest dus ik snap het. Ik vind Reverends antwoord ook behoorlijk kut, sorry. Dat jij je zo keihard op zou kunnen stellen tegen zulke gemene kinderen/mensen is mooi, maar ik zou denk ik ook gaan huilen als ik uit het niets zo gekwetst zou worden ten overstaan van iedereen in de klas en zo'n watje ben ik nou ook weer niet.
Ik zou het goed met je ouders en je mentor bespreken, dan kom je het beste tot een goede oplossing.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar uiteindelijk komt het weer neer op /care hebben. Ik heb vroeger ook vaak zat moeten samenwerken met groepen mensen die domme dingen zeggen of 'onaardig' zijn. De vraag is waarom je daar zoveel waarde aan hecht, de oplossing is dat niet meer doen. Het enige wat je met huilen bereikt is bevestigen dat je een makkelijk doelwit bent. |
![]() |
|
![]() |
Heeeeeee,,
wat vervelend! - Je zou hier met je mentor over kunnen praten, of je ouders... Want dit is natuurlijk wel een beetje raar. - Negeer het zo veel mogelijk. Doe alsof hij niet bestaat. mocht hij toch nog steeds raar doen, als hij het heeft over jouw 'kutkop' zeg dan, ik had vanacht pas een enge nachtmerrie waar jouw kutkop in voorkwam! heb je zelf wel is gezien hoe lelijk die wel niet is? in plaats van dat je een ander afkraakt, kijk eerst zelf is goed in de spiegel... Heel veel succes en sterkte! Xxx |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Punch da asshole in da face!
Nuff said... Maar huilen helpt niet. Het beste is gwn doen alsof het je niets doet. Like, hij maakt nog een tekening van je en scheld je uit. En dan lach je en zeg "Oh, wat een leuke tekening! Die lijkt echt helemaal! Kijk is naar dat mooie haar, blah bla blah..." Dan stoppen ze vanzelf wel ![]() Laatst gewijzigd op 22-04-2012 om 00:33. Reden: Stomme typfouten... |
![]() |
|
![]() |
Ik ben vroeger ook heel erg gepest. Het beste is om het eerst te negeren, dan gaat de lol er wel vanaf. Ik weet dat het heel moeilijk is om te negeren, dat vond ik ten minste moeilijk. Als het niet met negeren lukt, praat met iemand van wie jij denkt dat hij/zij het op kan lossen (een mentor ofzo). Ook kan je lacherig gaan doen over de tekening en zeggen van "Oh, die lijkt sprekend, mag ik hem voor in mijn kamer om hem op te hangen? Je zou echt beroepstekenaar moeten worden!" Heel veel succes!
![]() PS: Alle pesters zijn gewoon ongelofelijke losers. Ze zijn meestal heel onzeker of jaloers... |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Algemene schoolzaken |
Voorlichting pesten op school risicovol Poliziek.info | 4 | 06-03-2013 13:00 | |
Algemene schoolzaken |
Slachtoffersymptomen Digitaal pesten Chmee | 7 | 22-05-2006 15:47 | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
beschouwing over pesten 0o-meisje-o0 | 0 | 17-10-2005 19:57 | |
Psychologie |
[Pesten] Mijn broertje gaat hieraan onderdoor Tuinkabouter !! | 55 | 13-10-2003 15:53 | |
Verhalen & Gedichten |
(verhaal) De pest aan pesten LotteLover | 7 | 10-12-2002 17:58 | |
ARTistiek |
Ik heb hulp nodig! Monoloog voor drama over pesten! Anne | 5 | 21-10-2001 10:10 |