Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-04-2012, 12:54
aim_and_fire
aim_and_fire is offline
Hallo ! Ik ben 18 jaar en heb een idee om een extra zakcentje bij te verdienen.
Een lokale ontbijtservice. nou. wat houdt dat in.
Veel mensen hebben smorgens geen tijd om ontbijt te maken, of lopen met een boterham de straat op. Sommige kunnen zelfs geen ontbijt maken. Daar heb ik iets voor bedacht.

Een ontbijtservice, die (bijna) iedere morgen tussen 7 en 8 uur een ontbijt naar keuze aan de deur afleverd. Om het nog gemakkelijker te maken, hoeven de klanten pas na 2 of 4 weken te betalen.

Als ik mij alleen maar richt op de mensen in de 4 straten om mij heen ( klein beginnen ), schat ik dat er wel een aantal hierop reageren. ik denk ook dat ik tussen 7 en 8 uur minstens 3 ontbijtjes kan leveren.

Nu wil ik jullie mening hierover

1) ontbijt jij smorgens goed en genoeg, zodat je smiddags niet continu loopt te snacken?
2) zou jij bereid zijn minimaal 5€ en maximaal 10€ uit te geven, aan een fatsoenlijk, warm en lekker ontbijt?
3) denk je dat dit idee mogelijk is om uit te voeren?

Dank jullie allemaal alvast
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-04-2012, 13:34
Adore
Adore is offline
Het initiatief is leuk, maar ik twijfel of mensen die claimen geen tijd te hebben, wel tijd zullen creëren.

Kun je op precieze tijdstippen gaan leveren? Mensen die om 7.30u vertrekken, maar wel geïnteresseerd zijn, gaan niet op je wachten tot 8u.
Wat wil je doen met je aanbod? Uitgebreid, beperkt?
Ga je nog onderzoek doen in je buurt?

1) Ja. Ontbijt is de belangrijkste maaltijd voor de dag voor mij, ik plan er 's ochtends tijd voor in en doe in die tijd niets anders.
2) Nee. Ik zou nooit €5-€10 uitgeven voor een ontbijt, dat is €25,- tot €50,- per week. Daar heb je véél broden voor.
3) Kans, als je maar goed (buurt)onderzoek doet, daar je plan op afstelt en beseft dat je met voedsel/versproducten werkt.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2012, 15:52
aim_and_fire
aim_and_fire is offline
Citaat:
Het initiatief is leuk, maar ik twijfel of mensen die claimen geen tijd te hebben, wel tijd zullen creëren.

Kun je op precieze tijdstippen gaan leveren? Mensen die om 7.30u vertrekken, maar wel geïnteresseerd zijn, gaan niet op je wachten tot 8u.
Wat wil je doen met je aanbod? Uitgebreid, beperkt?
Ga je nog onderzoek doen in je buurt?

1) Ja. Ontbijt is de belangrijkste maaltijd voor de dag voor mij, ik plan er 's ochtends tijd voor in en doe in die tijd niets anders.
2) Nee. Ik zou nooit €5-€10 uitgeven voor een ontbijt, dat is €25,- tot €50,- per week. Daar heb je véél broden voor.
3) Kans, als je maar goed (buurt)onderzoek doet, daar je plan op afstelt en beseft dat je met voedsel/versproducten werkt.

Bedankt voor je mening
Ik had het niet bedoeld om IEDERE dag een ontbijt te leveren. Niemand is zo gek om zoveel geld uit te geven ;p
Wat specifieker:
Het is ook bedoeld voor gezinnen die samen willen ontbijten. Vaak willen de ouders dat, maar zijn de kinderen ongeïnteresseerd.
Ik had het ook niet over belegde broodjes. Meer over wentelteefjes, pannenkoeken, omeletten, Engels ontbijt, en nog meer warme ontbijtjes, waar de meesten geen zin hebben om er de tijd ervoor te nemen

Bovendien bepaal ik natuurlijk de tijd niet, de klant mag zeggen wanneer ze het willen, het moet alleen tussen 7 en 8 uur zijn

+ Ik ben zelf werkzaam bij McDonald's al 2 jaar, dus ik weet ook wel wat af van de voedselveiligheid criteria
Met citaat reageren
Oud 12-04-2012, 16:48
Verwijderd
1. Ja. Ik kan werkelijk niet functioneren zonder ontbijt.
2. Nee. Ik heb het wel eens gedaan omdat de roeivereniging waar mijn huisgenootje bij zit paasontbijtjes gingen bezorgen met champagne erbij en toen hebben we dat met het huis gedaan. Maar dat koste 3 euro.
3. Om uit te voeren, vast wel
Met citaat reageren
Oud 13-04-2012, 14:30
Martiño
Martiño is offline
Ik vind het een interessant idee Ik denk dat je daar in grotere steden best wel wat klandizie voor kunt krijgen als de kwaliteit goed is, genoeg mensen die in het weekend zoiets willen. Ik denk alleen dat de uitvoering moordend is, zeker als je warme dingen moet afleveren en veel klanten hebt. En je kunt ook niet veel van te voren bereiden dat snel aan smaak verliest, dus dat zijn wel dingen waar je goed over na moet denken.
Oud 13-04-2012, 15:38
Balance
Balance is offline
Citaat:
Hallo ! Ik ben 18 jaar en heb een idee om een extra zakcentje bij te verdienen.
Een lokale ontbijtservice. nou. wat houdt dat in.
Veel mensen hebben smorgens geen tijd om ontbijt te maken, of lopen met een boterham de straat op. Sommige kunnen zelfs geen ontbijt maken. Daar heb ik iets voor bedacht.

Een ontbijtservice, die (bijna) iedere morgen tussen 7 en 8 uur een ontbijt naar keuze aan de deur afleverd. Om het nog gemakkelijker te maken, hoeven de klanten pas na 2 of 4 weken te betalen.

Als ik mij alleen maar richt op de mensen in de 4 straten om mij heen ( klein beginnen ), schat ik dat er wel een aantal hierop reageren. ik denk ook dat ik tussen 7 en 8 uur minstens 3 ontbijtjes kan leveren.

Nu wil ik jullie mening hierover

1) ontbijt jij smorgens goed en genoeg, zodat je smiddags niet continu loopt te snacken?
2) zou jij bereid zijn minimaal 5€ en maximaal 10€ uit te geven, aan een fatsoenlijk, warm en lekker ontbijt?
3) denk je dat dit idee mogelijk is om uit te voeren?

Dank jullie allemaal alvast
Ik heb zelf regelmatig geen tijd om te ontbijten, maar dus ook geen tijd om te wachten tot er aangebeld wordt. Je tijden zijn ook wat laat.
En áls ik wel tijd heb, dan plan ik dus zelf graag wanneer ik eet, ook dan wil ik niet afhankelijk zijn van het tijdstip dat jij aanbelt. Het zou voor mij dus erg belangrijk zijn dat je een heel precies tijdstip af kan spreken.

1) Ik ontbijt 's ochtends niet altijd goed genoeg, maar daardoor snack ik niet 's middags. Ik heb namelijk geen snacks op mijn werk.
2) Nee, absoluut niet. Mensen die 's ochtends geen tijd nemen om fatsoenlijk te ontbijten, hechten ook niet veel waarde aan een ontbijt. Ik hoef 's ochtends dus geen luxe, hoogstens gewoon een paar sneetjes met kaas. En laat een sneetje nou zo'n 6 cent kosten; een plakje kaas zo'n Een sneetje brood kost omgerekend zo'n 6 cent en een plakje kaas ongeveer 35 cent..
3) Ik vraag me af of je niet erg gaat botsen met mensen die het graag even laat willen ontvangen en of je tijden kan garanderen. Ik denk ook dat er uiteindelijk niet genoeg vraag naar is.
Oud 14-04-2012, 11:22
Limbo
Limbo is offline
1) Nee, ik zou wel willen ontbijten, maar vind het moeilijk om iets te vinden dat ik 's ochtends kan eten, vind brood niet zo lekker dus dan heb je al snel geen zin daarin.
2) Nee, dat vind ik wel heel duur. Ik hoef geen uitgebreid ontbijt. Sowieso moet je voor een uitgebreid (warm) ontbijt ook tijd nemen om het op te eten.
3) Ik denk dat het initiatief leuk is, maar je beter heel erg kunt downgraden, dus geen uitgebreid ontbijt, maar een goede boterham met kaas en dan voor veel minder geld. Ik denk echter dat het geld dat je ermee verdient relatief weinig is met de tijd die je erin steekt.
Reageren

Regels voor berichten