Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-04-2012, 20:31
Greenscarfed
Greenscarfed is offline
Ik draag steeds lenzen (alleen een bril als ik thuis ben/s'avonds laat) ik heb aan alletwee de ogen -2
Vroeger kocht ik al m'n lenzen bij de Pearl, maar mijn moeder is maar alleen thuis, en moeten we dus een beetje besparen bij de dingen die lukken.
Ik zag dat ze ook lenzen verkochten in het kruidvat, dus besloot ik die te kopen
véééééél goedkoper dan m'n lenzen die ik steeds bij de Pearl ging halen...
Ik heb praktisch nooit last van m'n ogen, tenzij ik ze te lang heb ingehad, of soms dat er een witte 'gloed' over m'n linkeroog zit, maar dit schijnt van overmatig eiwitproductie te zijn in je oog ofzo (het fijne weet ik er niet van) , ik heb het ook niet altijd,af en toe maar.
maar nu,
ik las zojuist op een sociale netwerk site dat lenzen uit het kruidvat, de hema, etc (alle goedkopere) zeer slecht zijn voor je ogen? ze maken naar het schijnt mini krasjes in je ogen en je kan er zelfs blind van worden???
is dit echt waar ? ik gebruik ze nu al een jaar en heb eigenlijk minder last van m'n ogen dan dat ik m'n lenzen in de duurdere winkel kocht...
ik zie steeds goed als ik ze in heb...
die dame die me vertelde dat ze zeer slecht waren, zei dat haar verkoper van de (duurdere) lenzen dit haar vertelde.
Misschien zeggen ze dit, omdat het de concurrentie is? of zijn ze echt zo slecht als er gezegd wordt?
Met citaat reageren
Oud 22-04-2012, 20:52
Pluis
Pluis is offline
Natuurlijk kan je er niet blind van worden, anders zouden die firma's die lenzen niet mogen verkopen en kregen ze allerlei rechtszaken aan hun broek.
Kruidvat heeft een aantal jaar geleden een keer problemen gehad met lenzenvloeistof (nieuwe samenstelling die geen succes bleek), maar dat is allemaal opgelost.
Het enige dat je wél mist als je je lenzen haalt bij de drogist ipv bij de opticien is dat je een stukje begeleiding mist (want niemand controleert of je wel de goede lenzen neemt en niemand spoort je aan eens in de zoveel tijd je ogen eens te laten controleren)
Oud 22-04-2012, 21:05
Greenscarfed
Greenscarfed is offline
zo ver had ik eigenlijk nog niet gedacht..
moesten ze inderdaad krasjes maken en iemand 'blind' krijgen zouden ze niet verkocht mogen worden... ik denk dat je bij de pearl etc. betaald voor het 'merk' dan?
ik ga zowiezo 1 tot 2 maal per jaar naar de oogarts om echt alles te laten controleren en te bekijken, maar deze vroeg nooit van waar ik m'n lenzen haalde .. dankje! ik was even aan het panikeren,! :-)
Met citaat reageren
Oud 22-04-2012, 21:17
Pluis
Pluis is offline
Je betaalt inderdaad voor het merk en wat van het salaris van de vriendelijke dames en heren in de winkel. Als jij regelmatig je ogen laat controleren dan zou die eventuele beschadigingen aan je ogen wel opmerken. Als je het echt zeker wil weten kan je altijd het doosje eens meenemen naar de oogarts en vragen of hij die lenzen geschikt voor jou vindt.
Oud 22-04-2012, 21:17
Greenscarfed
Greenscarfed is offline
oke super, dankje voor de tips en de info! (:
Met citaat reageren
Oud 23-04-2012, 05:38
Verwijderd
Lenzen van de drogist laten vaak ook wat minder zuurstof door, maar als je s avonds thuis meestal je bril draagt is dat niet erg.
Met citaat reageren
Oud 23-04-2012, 19:59
Verwijderd
Ik zou net zeggen ik kan die lenzen van de kruidvat niet echt goed dragen. Bovendien zijn mijn ogen al vrij slecht en heb ik mijn lenzen van 's ochtends tot 's avonds in, als ze dan minder zuurstof doorlaten is dat echt heel vervelend. Maar als je ook je bril draagt is het volgens mij geen enkel probleem, mijn zus doet dat ook
Met citaat reageren
Oud 23-04-2012, 22:24
Greenscarfed
Greenscarfed is offline
Gelukkig echt waar, ik dacht even dat die echt niet goed waren. ik heb eigenlijk minder last van m'n ogen sinds ik die van het kruidvat draag. dus ik vermoed dat ze wel redelijk goed zitten
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten