Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-05-2012, 16:03
xVeerle
xVeerle is offline
Hoi allemaal,

Bij mij is er een paar maanden terug haarzakjesontsteking geconstateerd.
Hier heb ik een lotion voor gekregen, en het ziet ernaar uit dat bijna alles weer in orde is.

Het probleem is, dat door de ontsteking, ik best veel haren ben verloren op sommige plekken met als gevolg dat ik mijn haren niet meer los kan dragen zonder dat het zichtbaar is.

De dokter zei dat ik moest nadenken of ik het wilde laten opereren. Ze zouden dan het kale stukje kunnen weghalen en de hoofdhuid naar elkaar toe kunnen trekken.
Een andere optie was een haartransplantatie o.i.d., maar de arts wist niet zeker of dit mogelijk was i.v.m. verlittekening.

Ik vraag me af of iemand hier ervaring mee heeft, of me kan adviseren over wat ik het best kan doen. Ik zou het liefst niet mijn hele leven verplicht zijn mijn haren vast te dragen, maar ik vind zo'n operatie niet ideaal, lijkt me namelijk best heel eng.

x
Met citaat reageren
Oud 17-05-2012, 16:14
waterijsje
waterijsje is offline
Ik zou als ik jou was de voor en nadelen tegen elkaar afwegen.
Stel transplantatie kan wel, wat zijn daar de voordelen van? (bijvoorbeeld niet ingrijpend, weinig pijn enz..) en wat zijn de nadelen (misschien moet je om de zoveel jaar weer behandeld worden).
Misschien hoef je voor een operatie maar 1x heen en is het voor de rest van je leven opgelost. Het is maar net wat jij er voor over hebt. Ik zou je in ieder geval niet tegen laten houden door angst! Het is vast niet een heel ingrijpende operatie, waar je nog lang last van hebt.
Hopelijk heb je hier wat aan, ik heb zelf namelijk geen ervaringen hiermee.
Oud 17-05-2012, 16:32
Pluis
Pluis is offline
Ik zou het nog een tijdje afwachten, je weet maar nooit wat er nog terug groeit. En als dan over een tijdje er niks veranderd is dan zou ik inderdaad wel een operatie overwegen.

Als het operatief te behandelen is door de stukjes weg te halen en de huid naar elkaar toe te trekken dan zou ik dat doen. De littekens ga je daarvan niet zien, want daar zit dan gewoon haar overheen. Bij een transplantatie moet er haar van een andere plek verplaatst worden en ik ben bang dat er geen verzekeraar is die dat vergoed want dat is heel duur.

En echt eng is het niet hoor! Je houdt er na de operatie een paar wondjes aan over en die moeten dan genezen. Ik weet niet hoe veel plekken je hebt en hoe groot ze zijn, maar als het maar een paar kleintjes zijn zou het misschien zelfs wel onder plaatselijke verdoving kunnen en dan hoef je dus niet eens onder narcose.
Oud 17-05-2012, 17:47
xVeerle
xVeerle is offline
Nou ja, ik zit daar al minimaal een half jaar mee, en er is nog niks teruggegroeid, een glad plekje. De arts heeft me ook verzekerd dat er niks gaat teruggroeien, omdat het een litteken is.

Maar bedankt voor je advies
Nou, het is ongeveer een plek van 5 centimeter denk ik. En nog een paar kleintjes van 1 cm
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten