Hallo allemaal,
Ik heb sinds begin februari last van een bijbalontsteking. Ben destijds naar de huisarts geweest die mij een kuur voorschreef voor 10 dagen nadat er lichamelijk onderzoek was verricht. De griep die ik daardoor opliep verdween meteen, maar de pijn aan mijn scrotum bleef maar aanzeuren. Vandaar dat ik de huisarts opnieuw belde, maar moest het van de assistente nog even aankijken, omdat de kuur nog een paar dagen door zou werken..
Tegen mijn zin in toch maar geluisterd en het nog een paar dagen aangekeken, maar de pijn wilde maar niet verdwijnen. Een paar dagen later daarom maar weer gebeld en kreeg toen wel een afspraak. Bij deze afspraak was mijn eigenlijke huisarts er wel en ben ik opnieuw lichamelijk onderzocht. Geen afwijkingen ontdekt, maar werd wel doorverwezen naar het ziekenhuis voor een echo. Dezelfde middag nog een afspraak gemaakt, maar deze zou pas 2 weken later plaatsvinden.
Vorige week donderdag (8 maart) was het dan eindelijk zover. Ben toen wel gerust gesteld, omdat er niks werd gevonden. Geen tumor, geen abces, ik had alleen nog last van de naweeën van de ontsteking. Op de vraag hoelang dit dan nog zou duren kreeg ik het antwoord dat veel patiënten er wel maandenlang last van hadden. Zelfs na 2 á 3 kuren..
Nu heb ik afgelopen maandag toch weer gebeld met de huisarts, omdat ik er nog steeds last van heb. Op woensdag (14 maart) weer een afspraak gemaakt. Huisarts vertelde ook weer dat er in ieder geval geen ernstige afwijkingen te zien waren, maar dat ze wel een tweede kuur voor wilde schrijven omdat ik er nog steeds last van heb. Ook dit keer weer een 10 daagse kuur gehad waar ik donderdag mee ben begonnen. Ik voel eigenlijk nog steeds geen verbetering, dus maak me toch wel enigzins zorgen.
De vraag die ik eigenlijk heb is de volgende. Kan het zo zijn dat je hier de rest van je leven last van hebt? En zijn er hier mensen die ervaring hebben met een aanhoudende bijbalontsteking? Ik ben nogal sportief aangelegd en moest vorig jaar ook al 4 maanden stilzitten vanwege een enkelblessure en nu heb ik dit weer. Ik word er een beetje moedeloos van dat alles altijd zolang duurt bij mij...
Ik ben overigens 18 jaar oud en heb hier nog nooit last van gehad. Ook nog geen seksueel contact, dus er is geen sprake van een SOA.
Alvast bedankt!
|