Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-04-2012, 18:43
DaichiDechu
DaichiDechu is offline
Hallo iedereen,
Ik heb af en toe ineens Rode Jeukende bulten op mijn vingers, het zijn echt dikke bulten echt vaag ;o
soms dan blijven ze er maar een uur zitten en dan zijn ze weg en soms zijn ze er een paar dagen of weken.
het is ook zo dat als ik op een vinger zo'n bult krijg dat ik dan ineens op mn andere hand ook allemaal bulten krijg.. soms lijken mn handen echt gemuteerd zowat xD
volgensmij heb ik het ook veel meer in de winter.
Ik denk dat het allergie is, en ik ga er nog wel een keer mee naar de dokter als ik ze weer heb, maar misschien weet een van jullie wat het is?
Met citaat reageren
Oud 03-04-2012, 18:53
Verwijderd
Heb je dan net iets specifieks aangeraakt? Of iets gegeten wat je anders niet eet? Zie je een patroon daarin? Wellicht een allergische reactie (bij aanraken dus van buitenaf, bij eten van binnenuit).

Oh en mijn handen jeuken ook weleens bij een groot temperatuursverschil. Als mijn handen heel koud zijn en dan opwarmen kan het nog weleens flink jeuken.
Met citaat reageren
Oud 03-04-2012, 19:48
DaichiDechu
DaichiDechu is offline
Als ik die bulten krijg weetik meestal niet wat ik van te voren heb gedaan, maar vanaf nu ga ik wel opletten.
en ja dat temperatuursverschil heb ik ook, maar dit zijn echt dikke bulten terwijl de temperatuur volgensmij niet snel is verandert ;o
Met citaat reageren
Oud 05-04-2012, 15:11
Greenscarfed
Greenscarfed is offline
Ik heb dit ook eens gehad, maar dan op m'n handpalmen en voetzolen.. dat ging dus inderdaad om een allergie, in eten. in eten kun je zo danig veel allergien hebben dat ze gewoon geen moeite gedaan hebben om te zoeken, omdat het niet echt om een zware allergie gaat. het jeukte ook echt verschrikkelijk! normaal kun je anti-jeuk crème krijgen...
ik denk niet dat het uitmaakt qua winter/zomer, het kan zijn dat je winterhanden hebt zoals mij. maar daarvan krijg je geen bultjes op je handen/vingers, je vingers kunnen wit/rood tot paars staan en dan begint het te jeuken omdat je bloedsomloop weer geactiveerd wordt.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2012, 15:49
DaichiDechu
DaichiDechu is offline
ok dan ga ik supergoed letten op wat ik allemaal eet x)
maar ik heb het al een hele tijd niet meer gehad dus dan heb ik het een hele tijd niet meer gegeten..
maar bedankt voor je reactie ^^
Met citaat reageren
Oud 07-04-2012, 12:07
DaichiDechu
DaichiDechu is offline
hmm ik heb net een brownie gegeten en mn vingers zetten wel wat op, misschien ben ik allergisch voor chocola ofzo ;o
Met citaat reageren
Oud 08-04-2012, 14:01
Greenscarfed
Greenscarfed is offline
hmm.. als je denkt dat het van chocola of brownies komt kun je je laten testen op de voedingsmiddelen die daar in zitten,! x
Met citaat reageren
Oud 09-04-2012, 10:46
depress
depress is offline
dat had ik ook vroeger en het ging vanzelf weer weg. ik weet niet hoe dat kwam
Met citaat reageren
Oud 12-04-2012, 17:54
DaichiDechu
DaichiDechu is offline
ok dat ga ik wel doen, bedankt voor je reacties ^^
Met citaat reageren
Reageren