Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-04-2012, 10:55
depress
depress is offline
Ik keek is in de spiegel naar mijn gezicht, en wanneer ik met mijn gezicht de spiegel recht aankijk lijk ik wel op een onverzorgde zombie. ik denk dat dit komt omdat ik al een snor krijg want die kleine haartjes zijn al te zien en ik denk dat het daardoor komt.

en ik ga die haartjes ook weghalen ook al weet ik niet precies hoe maar dat zoek ik wel op internet.

maar wat me ook opviel was dat ik van die zwarte kringetjes onder mijn ogen heb.
ik zat is te zoeken op internet hoe je dat weg kan halen maar ik weet niet precies of ik het dan goed doe

- er wordt gezegd doe komkommer onder je ogen en houdt dit 15 minuten. moet ik dan gewoon een normale eetbare komkommer uit de koelkast pakken en twee rondjes er uit snijden en onder mijn oog houden of begrijp ik het verkeerd?

- en ook zeggen ze dat je een thee zakje onder je ogen kan doen

dat wil ik ook doen maar moet je dan gewoon zo een thee zakje van pickwick 1 keer in heet water stoppen en dan 15 minuten onder mijn ogen zetten?

als ik iets fout doe zou ik graag willen weten wat en ook hoe ik het moet doen en hoelang het duurt totdat die kringen weg gaan.

alvast bedankt
Met citaat reageren
Oud 09-04-2012, 11:15
arPos
arPos is offline
vaak zijn dat geen echte wallen maar komt de blauwe/zwarte kleur omdat je huid daar dunner is.
Ik had er in mijn tienerjaren ook veel last van maar inmiddels zijn ze uit zichzelf verdwenen.

Als het dus geen echte wallen zijn zal komkommer/creme/thee ook niet helpen.
Oud 09-04-2012, 11:40
DAH
DAH is offline
Slaap je genoeg? En zijn de zwarte kringen er later op de dag ook nog?

En een snor kan je afscheren, lijkt me.
Oud 09-04-2012, 14:49
joris19
joris19 is offline
Tja als je lang tot laat doorstapt, ofwel in het weekend tot in de late uurtjes, prima, maar slaap je dan wel voldoende uit, want als tot 3 of 4 uur in de ochtend doorstapt, ja dan moet je natuurlijk niet al om acht uur 's ochtends weer je bed uit stappen,...als je dat vaak genoeg doet, ga je al snel op je leraren op school lijken, met ook zwarte kringen en rimpels onder de ogen....
Met citaat reageren
Oud 09-04-2012, 14:50
Verwijderd
Citaat:
Ik keek is in de spiegel naar mijn gezicht, en wanneer ik met mijn gezicht de spiegel recht aankijk lijk ik wel op een onverzorgde zombie. ik denk dat dit komt omdat ik al een snor krijg want die kleine haartjes zijn al te zien en ik denk dat het daardoor komt.

en ik ga die haartjes ook weghalen ook al weet ik niet precies hoe maar dat zoek ik wel op internet.

maar wat me ook opviel was dat ik van die zwarte kringetjes onder mijn ogen heb.
ik zat is te zoeken op internet hoe je dat weg kan halen maar ik weet niet precies of ik het dan goed doe

- er wordt gezegd doe komkommer onder je ogen en houdt dit 15 minuten. moet ik dan gewoon een normale eetbare komkommer uit de koelkast pakken en twee rondjes er uit snijden en onder mijn oog houden of begrijp ik het verkeerd?

- en ook zeggen ze dat je een thee zakje onder je ogen kan doen

dat wil ik ook doen maar moet je dan gewoon zo een thee zakje van pickwick 1 keer in heet water stoppen en dan 15 minuten onder mijn ogen zetten?

als ik iets fout doe zou ik graag willen weten wat en ook hoe ik het moet doen en hoelang het duurt totdat die kringen weg gaan.

alvast bedankt
awhhh je naam zegt al genoeg
Met citaat reageren
Oud 09-04-2012, 17:12
depress
depress is offline
Citaat:
Slaap je genoeg? En zijn de zwarte kringen er later op de dag ook nog?
ik denk dat het komt doordat ik niet genoeg slaap, in het weekend of als het vakantie is slaap ik wel genoeg maar op school dagen niet. dan slaap ik later dan 12 uur en dan sta ik eerder dan 7 uur op. en ja die kringen zijn er later op de dag ook.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2012, 17:13
depress
depress is offline
Citaat:
vaak zijn dat geen echte wallen maar komt de blauwe/zwarte kleur omdat je huid daar dunner is.
Ik had er in mijn tienerjaren ook veel last van maar inmiddels zijn ze uit zichzelf verdwenen.

Als het dus geen echte wallen zijn zal komkommer/creme/thee ook niet helpen.
maar hoe weet ik dat het komt doordat ik daar een dunnere huid heb?
Met citaat reageren
Oud 09-04-2012, 17:15
Verwijderd
je moet beter slapen gezonder eten en meer bewegen dat helpt
Met citaat reageren
Oud 09-04-2012, 17:21
depress
depress is offline
Citaat:
je moet beter slapen gezonder eten en meer bewegen dat helpt
dat zal die kringen niet snel laten verdwijnen.maar het zal niet meer worden.
maar wat ik wil is die zwarte lelijk kringetjes weghalen. en dat wil ik proberen door middel van die komkommer en thee methode alleen weet ik niet of ik het dan goed doe. ik heb het op me eerste reactie boven al getypt:

-moet ik gewoon een normale eetbare komkommer uit de koelkast pakken en twee rondjes er uit snijden en onder mijn oog houden of begrijp ik het verkeerd?

-moet ik gewoon zo een thee zakje van pickwick 1 keer in heet water stoppen en dan 15 minuten onder mijn ogen zetten?

is dit goed?
Met citaat reageren
Oud 09-04-2012, 17:27
Hawahaai
Hawahaai is offline
Ik zou het theezakje niet met kokendheet water op de huid onder je ogen leggen.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2012, 17:31
depress
depress is offline
Citaat:
Ik zou het theezakje niet met kokendheet water op de huid onder je ogen leggen.
ja nadat ik het in heet water heb gestopt laat ik het wel een beetje afkoelen anders krijg ik straks een rode vlek onder mijn oog. maar moet ik deze beide methodes precies zo uitvoeren? of zeg ik iets verkeerd?
Met citaat reageren
Oud 09-04-2012, 19:26
Hawahaai
Hawahaai is offline
Probeer het eens uit, dan weet je het. Volgens mij kun je het niet anders uitleggen dan je al deed.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2012, 10:57
Pluis
Pluis is offline
De huid onder je ogen is van nature dunner, dat hoort zo, en er is niets aan te doen. De donkere kringen zijn de bloedvaatjes die doorschijnen
Wat je doet met een komkommer onder je ogen of een nat (koud!) theezakje onder je ogen is dat de vaatjes onder je ogen samentrekken in reactie op de kou/nattigheid, waardoor je ze niet ziet en het dus minder blauw is. je snapt vast wel dat zodra het weer opgewarmd is, dat die vaatjes dan vanzelf weer open gaan staan en je dus weer diezelfde kringen onder je ogen hebt.

Waarom de kringen bij slaaptekort en slechte eetgewoontes erger worden weet ik eerlijk gezegd niet.
Oud 10-04-2012, 11:12
Verwijderd
De doorbloeding wordt slechter, je ziet oppervlakkige bloedvaatjes slechter (daar gaat minder doorheen) en door de dunne huid kun je ook nog eens makkelijker er doorheen kijken. Je ziet daarmee diepere vaten etc. Eet je slecht en slaap je slecht, dan heb je het meestal ook koud. Je doorbloeding wordt slechter, er wordt als eerste bespaard op de oppervlakkige vaatjes. Da's dus een beetje dat stuk van het verhaal.

Maar wat belangrijker is: enorm veel mensen vinden dat ze zelf wallen hebben, en je ziet zelf als eerste het allerkleinste verschil omdat je je eigen uiterlijk zo goed kent. Echter, andere mensen vinden dat vaak wel meevallen of zien helemáál niks anders. Weet je zeker dat het zo is? Natuurlijk moet je goed voor jezelf zorgen (goed eten en slapen), maar focus ook niet al teveel op details die een ander niet eens opmerkt.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2012, 12:26
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Het schijnt dat ijskoude lepels ook helpen. Ik durf hier niks met zekerheid over te zeggen, maar je kunt het altijd proberen. 's Avonds de lepels in de koelkast leggen en 's ochtends onder je ogen houden.
Oud 10-04-2012, 12:55
Verwijderd
Heb je het in elke spiegel of alleen in de badkamer? Want felle lampen vlak boven je hoofd, zoals je in de badkamer vaak hebt, maken donkere kringen sowieso zichtbaar, maar in het dagelijks leven zijn die er meestal niet.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2012, 17:33
depress
depress is offline
Citaat:
. je snapt vast wel dat zodra het weer opgewarmd is, dat die vaatjes dan vanzelf weer open gaan staan en je dus weer diezelfde kringen onder je ogen hebt.
ahww.. dus het heeft geen permanent effect.. maar bedankt voor je reactie

Citaat:
De doorbloeding wordt slechter, je ziet oppervlakkige bloedvaatjes slechter (daar gaat minder doorheen) en door de dunne huid kun je ook nog eens makkelijker er doorheen kijken. Je ziet daarmee diepere vaten etc. Eet je slecht en slaap je slecht, dan heb je het meestal ook koud. Je doorbloeding wordt slechter, er wordt als eerste bespaard op de oppervlakkige vaatjes. Da's dus een beetje dat stuk van het verhaal.

Maar wat belangrijker is: enorm veel mensen vinden dat ze zelf wallen hebben, en je ziet zelf als eerste het allerkleinste verschil omdat je je eigen uiterlijk zo goed kent. Echter, andere mensen vinden dat vaak wel meevallen of zien helemáál niks anders. Weet je zeker dat het zo is? Natuurlijk moet je goed voor jezelf zorgen (goed eten en slapen), maar focus ook niet al teveel op details die een ander niet eens opmerkt.
dus het betekent dat sowieso iedereen of bijna iedereen deze kringen krijgt. want ik denk dat het door slaap tekort komt dus dacht ik dat het permanent hersteld kon worden. maar heb hier ook geen verstand van, daarom vraag ik het ook. maar ik zal is aan mensen vragen of ze dit opvallen. ik denk het wel want soms vragen mensen wel eens heb je slaap,
of ben je ziek, is er iets gebeurt. en als jongen wil ik er ook niet lelijk uit zien.

Citaat:
Heb je het in elke spiegel of alleen in de badkamer? Want felle lampen vlak boven je hoofd, zoals je in de badkamer vaak hebt, maken donkere kringen sowieso zichtbaar, maar in het dagelijks leven zijn die er meestal niet.
ja dat viel me ook op, in de badkamer zie ik er ook een stuk lelijker / zombieachtiger uit. maar is de spiegel bij de badkamer nou de werkelijkheid of een soort vervalsing? want bijvoorbeeld op school in het lokaal is er ook veel licht en het komt ook van boven, dan zie ik er net zo lelijk uit als in de badkamer en dat wil ik niet hebben.

Citaat:
Het schijnt dat ijskoude lepels ook helpen. Ik durf hier niks met zekerheid over te zeggen, maar je kunt het altijd proberen. 's Avonds de lepels in de koelkast leggen en 's ochtends onder je ogen houden.
dat had ik ook ergens op een website gelezen (in het Engels)

Laatst gewijzigd op 10-04-2012 om 18:04. Reden: posts samengevoegd
Met citaat reageren
Oud 10-04-2012, 19:07
Pluis
Pluis is offline
Het ligt ook aan de kleur van het licht. TL-licht is bijvoorbeeld veel witter licht dan een gewone gloeilamp. Hoe witter (en qua kleuren "kouder") het licht, hoe sneller je donkere kringen ziet.
Oud 10-04-2012, 23:09
Greenscarfed
Greenscarfed is offline
zwarte kringen kunnen ook in je aanleg zitten of aan vitamintekort liggen.. ook natuurlijk door te weinig slaap. wat je zeker niet mag doen als je veel last hebt van zo'n kringen is in je ogen wrijven! dan worden ze erger. Ik heb al heel m'n leven zo'n kringen. ik draag elke dag make-up en verberg ze met een garnier roll on stick waar er zowel concealer als caffeine in verwerkt zit. ik moet zeggen, het helpt wel :-) je kunt ook lepels voor een kwartiertje in de koelkast/diepvries leggen en op je ogen leggen , dit 'verfrist' natuurlijk alleen maar.. de huid rond je ogen goed verzorgen met oogcrèmes tegen vermoeide ogen, helpt ook wel wat :-) ik heb er zelf al heel m'n leven last van en ik zeg alleen maar wat bij mij helpt.. die theezakjes en komkommers en van die dingen helpen bij mij niet :/ ik verstop ze gewoon onder concealer en verzorg m'n huid rond m'n ogen goed...
Met citaat reageren
Oud 11-04-2012, 21:51
arPos
arPos is offline
Citaat:
maar hoe weet ik dat het komt doordat ik daar een dunnere huid heb?
Iedereen heeft een dunnere huid onder de ogen dan op andere delen van het lichaam, echter als daarbij ook je adertjes dicht onder de huis liggen dan geeft het een donkerblauwe/paarse tot bijna zwarte verkleuring...

Je weet of dit het is als je wallen ook met goed slapen, gezond eten en weinig zorgen niet weg gaan.
Oud 12-04-2012, 11:06
Verwijderd
Citaat:
Iedereen heeft een dunnere huid onder de ogen dan op andere delen van het lichaam,
Ja
Citaat:
echter als daarbij ook je adertjes dicht onder de huis liggen dan geeft het een donkerblauwe/paarse tot bijna zwarte verkleuring...
Nee
Citaat:
Je weet of dit het is als je wallen ook met goed slapen, gezond eten en weinig zorgen niet weg gaan.
En ja. Je moet sowieso goed voor jezelf zorgen en hopelijk heb je dan ook minder last van de zwarte kringen.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2012, 19:43
arPos
arPos is offline
Citaat:
Nee
Jawel...

Citaat:
En ja. Je moet sowieso goed voor jezelf zorgen en hopelijk heb je dan ook minder last van de zwarte kringen.
Zoals gezegd dat hoeft dus niet, om vanuit mezelf te spreken, ik sliep at en sportte altijd voldoende maar had toch kringen tot mijn 18de, 19de en inmiddels zijn ze vrijwel volledig weg.

Het enige waarbij ik wel merkte dat het nóg erger werd was als ik erg lang achter een beeldscherm zat.
Oud 12-04-2012, 20:34
Verwijderd
Nee. Het gaat juist niet om adertjes die vlak onder de huid liggen, maar om de diepere 'gloed' die zichtbaar is omdat het oppervlak niet goed doorbloed en doorzichtig is. Zoals gezegd.

En ik zei dan ook hopelijk.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2012, 20:39
depress
depress is offline
okee bedankt iedereen . ik zal toch proberen om theezakjes, komkommers en lepels onder mijn ogen leggen en als ik geen resultaat zie dan hou ik ermee op.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten