Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Eten & Drinken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-04-2012, 09:38
Limbo
Limbo is offline
Hallo,

Als student heb je niet altijd zin om te koken. Vegetarische magnetronmaaltijden zijn nogal lastig te vinden, vooral aangezien de groentelasagne in de meeste supermarkten naar zeep smaakt. Hebben jullie tips voor makkelijk/snel vegetarisch eten? Het liefst met ingrediënten die je gewoon bij AH ofzo kan krijgen. Ik kan niet zo goed koken, en heel creatief ben ik ook niet, haha. Las wel het grote vegatopic, die recepten zien er heerlijk uit maar omdat dat topic over algemeen vega gaat, dacht ik dat dit misschien een handige toevoeging was. Ben benieuwd naar ideetjes!
Oud 14-04-2012, 09:59
Verwijderd
Als je geen zin hebt, er zijn vaak van die vleesvervangers die heel snel gebakken kunnen worden. Wat aardappeltjes en groente erbij, dat is haast geen moeite. Als je wel een keer zin hebt om te koken kun je die groente lasagne natuurlijk zelf maken. Vrijwel alle pastarecepten die je vindt kunnen vegetarisch gemaakt worden door het vlees eruit te laten en er wat meer groente in te doen. Makkelijkste pasta die je kan maken is pasta koken en tegelijkertijd pastagroenten in een pan gooien, even laten bakken, en dan rode saus eroverheen.

Als je überhaupt geen zin hebt, er bestaan ook gewoon vegetarische pizza's. Die hoef je alleen de oven in te gooien natuurlijk.
Met citaat reageren
Oud 14-04-2012, 10:05
Verwijderd
Ja, juist die kant-en-klare vleesvervangers zijn heel makkelijk, die hoeven alleen maar warm. Toen ik stage liep en alleen at, at ik meestal een burger/schijf/rondo ding van tivall, een portie instant aardappelpuree, noodles of verse pasta, en daarbij wat tomaat of komkommer ofzo. Je bent dan echt maar vijf minuten bezig met koken.
Met citaat reageren
Oud 14-04-2012, 11:08
Limbo
Limbo is offline
Haha, ja ik reken dat al onder "echt koken", maar jullie hebben wel gelijk, in principe ben je echt binnen 5 minuten klaar met een vleesvervanger en instant aardappelpuree. Met makkelijk vind ik het ook altijd belangrijk zo min mogelijk afwas te hebben Dus eenpansgerechten of inderdaad aardappelpuree dat je in het bakje zelf klaarmaakt. Vegetarische pizza's at ik vroeger ook wel, maar gek genoeg heb ik daarna altijd nog wat honger, terwijl daar toch echt wel een boel kcal inzitten. Blijkbaar staat aantal kcal niet gelijk aan hoe vullend het is.
Oud 14-04-2012, 11:38
Verwijderd
Natuurlijk staan kcal niet gelijk aan hoe vullend het is.

Maar goed, als je dat al onder écht koken vind vallen, dan is er weinig voor je wat dat niet is. Om het nog makkelijker te maken maar wel voldoende groente en alles binnen te krijgen kun je van die voorgesneden groentenmixen kopen in de supermarkt, of diepvries groenten zodat je daar geen werk aan hebt. En afwas vind ik altijd een beetje overrated. Alsof het serieus uitmaakt of je 1 of 2 pannen moet afwassen . Meestal is een pan waarin je pasta kookt nauwelijks vies, dus dat is zo schoon.
Met citaat reageren
Oud 14-04-2012, 13:01
Verwijderd
Ik heb een hartgrondige hekel aan afwassen en ik deed de schijf vaak in de oven om afwas te besparen dat duurt wat langer (5 min oven verwarmen, dan 15 min in de oven), maar je hoeft er niet bij te blijven ofzo.
Met citaat reageren
Oud 14-04-2012, 16:35
Limbo
Limbo is offline
Haha, dat doe ik inderdaad ook ja, niet alleen om afwas te besparen maar ook omdat ik vaak vind dat het dan lekkerder is zelfs! Vooral als je het dan ook nog even op grillstand zet. Hmm inderdaad, afwas is ook wat overrated. Ik kook ook wel graag als mijn vriend thuis is, maar nu ben ik een heel weekend alleen en toen kwam het idee bij me op, zo vaak ben ik niet alleen en de recepten die ik ken zijn zo groot voor één persoon. Gelukkig heb ik wel genoeg recepten die nog prima de volgende dag de magnetron in kunnen. Twee vliegen in één klap: toch een goede maaltijd (met groente etc), en dan de tweede dag niet hoeven koken, haha.
Oud 14-04-2012, 17:59
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Maar ook vegetarisch kan je pasta of nasi of stamppot oid in grotere porties koken en wat je over hebt in bakjes in porties invriezen. Dat even opwarmen in magnetron/oven of opbakken in de pan en dan heb je heel snel eten maar toch een lekkere zelfgemaakte maaltijd. Veel afwas heb je dan ook niet.
Oud 14-04-2012, 18:08
Limbo
Limbo is offline
Ik wist niet dat je stampot ook kon invriezen, bedankt voor de tip!
Oud 14-04-2012, 18:12
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Eigenlijk kan je alle stamppotten goed invriezen behalve met rauwe groente zoals rauwe andijvie, dat is niet meer lekker met opwarmen. Boerenkool, hutspot en zuurkool bijvoorbeeld gaan wel heel goed.
Oud 14-04-2012, 19:15
Limbo
Limbo is offline
Hutspot is lekker, dat is een goede tip
Oud 14-04-2012, 21:28
sicilion
sicilion is offline
Ik had gisteren de groenten-roti van de albert heijn (magnetronmaaltijd) en die was erg smakelijk! (Voor die keren dat je toch echt geen zin hebt in koken)
Oud 15-04-2012, 11:12
Limbo
Limbo is offline
Oohh, die ken ik helemaal niet! Thanks voor de tip, dat is eens iets anders dan die groentelasagne van AH
Oud 15-04-2012, 21:51
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Maaltijdsalades zijn ook dikke prima natuurlijk, met bijvoorbeeld geitenkaas, honing en walnoten.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2012, 11:51
Verwijderd
appels
Met citaat reageren
Oud 18-04-2012, 13:31
speelgoedgitaar
speelgoedgitaar is offline
Toen ik net op mezelf woonde en nauwelijks geld had at ik wel eens het volgende:
Je koopt een blik soep naar keuze bij de supermarkt. Ik kocht vaak de minestronesoep van de Lidl omdat die maar 99 cent was (is een blik van 800ml, dus het vult redelijk). Dit warm je dan op in een pannetje (magnetron kan zelfs ook nog denk ik) en je hebt je maaltijd. Naar keuze kan je er dan nog wat brood indippen. Het toetje was dan een vitaminepil. De minestronesoep van de Lidl is wel goedgevuld, zit pasta en groente in, maar denk niet dat het echt gezond is. Er zit veel te veel zout in en je krijgt op deze manier echt niet alles binnen. Maar als de nood hoog is, dan is dit een makkelijke, snelle en goedkope oplossing.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2012, 17:23
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Unox heeft soep met 150/200 gram groente per kom (althans, daar adverteren ze mee op de radio). Misschien is dat iets?
Reageren

Regels voor berichten