Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-05-2012, 16:20
aegides
aegides is offline
beste lezer,

Ik ben momenteel bezig met een BBL opleiding elektrotechniek waar ik zelf al 3 jaar werkzaam in ben, ben op het moment 21 dus ik kan minder snel een andere richting nemen i.v.m. vaste lasten en verplichtingen enz. alleen zit ik in mijn achterhoofd met mijn echte passie, geschiedenis.

Nou zou ik heel graag een geschiedenis opleiding willen doen, maar mijn vraag is, wat zijn de mogelijkheden, is het mogelijk om een baan te hebben buiten je studie(aangezien ik op mezelf woon), wat voor specialiteiten zitten er in de opleiding, is er genoeg aanbod voor een baan, hoelang duurt de studie, en wat zijn de meest voorkomende banen?

MVG,

C.Domburg
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-05-2012, 16:07
Tink*
Tink* is offline
Wat voor diploma's heb je en was je van plan HBO docent geschiedenis te willen doen of WO geschiedenis? Of wil je een 21+ toets gaan doen?

Verder zijn er natuurlijk vaakdeeltijd-mogelijkheden bij studies, dus dan zou je overdag kunnen werken en 's avonds naar school kunnen gaan. Dat is wel pittig, maar mogelijk. Afhankelijk van de aanwezigheidsuren is het wellicht ook mogelijk om ernaast te gaan werken. Tot voor zover ik weet is er geen overschot aan docenten geschiedenis. Maar is dat wat je wilt doen? Als je er iets anders mee wilt, onderzoeker oid, dan moet je sowieso WO doen denk ik.
Oud 09-05-2012, 22:00
Verwijderd
..en mensen die gewoon geschiedenis (wo) hebben gedaan zitten massaal zonder werk.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2012, 13:49
Verwijderd
Citaat:
Tot voor zover ik weet is er geen overschot aan docenten geschiedenis.
Ik ken 2 afgestudeerden aan HBO lerarenopleiding geschiedenis die allebei nu, na een jaar, helpdeskwerk doen

En toen ik je topictitel las, dacht ik dat je vijftig zou zijn ofzo. 21 is niet laat voor een carrièreverandering. Maargoed, ik heb verder geen antwoord op je vragen.

Laatst gewijzigd op 10-05-2012 om 16:34.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2012, 14:06
Axel11
Axel11 is offline
Als je docent geschiedenis wil worden, zou je eens kunnen kijken in het Onderwijsblad, nummer 8 van 21 april 2012. Onder andere te vinden in de grote bibliotheken. Daarin geeft de Algemene Onderwijsbond voor alle vakken een mooi overzicht van banenkansen per regio.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten