Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-04-2012, 22:26
Verwijderd
---

Laatst gewijzigd op 30-06-2012 om 00:23.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-04-2012, 00:17
Chris-Verhoeckx
Chris-Verhoeckx is offline
Nou ja, het is natuurlijk belangrijk dat je wel naar school gaat. Een keertje per week vind ik (persoonlijke ervaring) kunnen, vooral als je in je examenjaar zit. Maar zolang je cijfers er niet onder lijden kunnen ze je weinig maken. Je moet wel nagaan hoe het zit met aanwezigheidspercentage en toetsen.
Oud 17-04-2012, 10:52
Axel11
Axel11 is offline
Het zal waarschijnlijk in strijd zijn met de regels (leerlingenstatuut) van je school. De uiterste sanctie is verwijdering van je school, maar dat kan niet als men je er nooit op aanspreekt of voor waarschuwt.
Met citaat reageren
Oud 17-04-2012, 12:34
Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Maar hoe kan het dan dat andere mensen al geroepen worden naar de schoolleiding als ze 1 uurtje niet zijn geweest en ik meer dan 40 uur! omdat ik 18 ben?
en kan een vervolgopleiding daarnaar kijken?
Ja waarschijnlijk, als je 18 bent geldt de kwalificatieplicht (= verlengde leerplicht) niet meer. Of de schoolleiding vergeet je gewoon

Nee, kijkt een vervolgopleiding niet naar.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2012, 14:15
speelgoedgitaar
speelgoedgitaar is offline
Sommige scholen zijn er heel laks mee en houden dat niet precies bij. Pas er wel mee op, ze kunnen ineens besluiten om er wel naar te kijken en dan ben je de pineut. Dat is een vriendin van me overkomen. Zij werd geschorst, kreeg een taakstraf en mocht na de zomervakantie niet meer terug komen op school. Ze moest dus gedwongen VAVO doen. Al moet ik er wel bij zeggen dat ze wel echt veel gespijbeld heeft. Maar vind dat de school het anders had moeten aanpakken. Veel leraren zijn hier heel boos over geworden omdat ze dus in 5vwo zat en alleen nog maar 6vwo hoefde te doen. Uiteindelijk is het wel goed gekomen met haar. Ze heeft haar HAVO diploma gehaald op de VAVO en studeert nu :-)
Met citaat reageren
Oud 18-04-2012, 20:59
Tink*
Tink* is offline
Je bent wel 18 maar die regel geldt toch voornamelijk als je dan ook al een diploma hebt van de middelbare school. Althans dat meende ik ooit ergens te hebben gelezen.
Oud 18-04-2012, 21:03
Croque
Croque is offline
Waarom spijbel je eigenlijk?
Met citaat reageren
Oud 18-04-2012, 22:39
Verwijderd
Citaat:
De kwalificatieplicht zegt dat jongeren zonder startkwalificatie tot hun 18e verjaardag onderwijs moeten volgen. Een startkwalificatie is een diploma op vwo-niveau, havoniveau, niveau twee van het mbo of hoger.
Bron: http://www.rechtopleren.nl/nl/ouder-...7-tot-18-jaar/

Wettelijk gezien mag je dus spijbelen, en hoeft je school er helemaal niets aan te doen. Ze kunnen natuurlijk wel eigen schoolregels hebben m.b.t. spijbelen, maar het lijkt me tijdverspilling om zulke regels te hebben en toe te passen op 18+ leerlingen. Dat kost hun alleen maar tijd en gezeik, en ik denk dat ze er op jouw school dus ook zo over denken.

Dit betekent dus: absoluut geen boete mogelijk. Vervolgopleidingen kijken er niet naar, wees maar niet bang .
Met citaat reageren
Oud 22-04-2012, 22:37
MOMENTUM
MOMENTUM is offline
Citaat:
Lol, dat vroeg ik me ook al af..
Met citaat reageren
Oud 22-04-2012, 23:08
Verwijderd
Citaat:
Citaat:
Lol, dat vroeg ik me ook al af..
Wat een kutvraag...
Sommige lessen zijn nou eenmaal nutteloos. Als ik in de 5e en 6e nooit naar mijn Duits les was geweest had ik hetzelfde resultaat gehad.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2012, 18:42
wudong
wudong is offline
mwuah mijn broer zou graag met de mensen die spijbelen ruilen,
want wat jullie voor niets weggooien heeft hij heel wat over..
Omdat zelf studeren erg moeilijk is, omdat er weinig begeleiding of hulp op het gebied is.
Maarja ieder het zijne, spijbelen kun je doen... maar ik raad het ieder een het af.
Omdat je presentie heel belangrijk is, namate als je bent afgestudeerd zul je soms er ook spijt bij hebben.
Als je vaardigheden boven het niveau ligt, geef het aan en maak toetsen of examens eerder...
zodat je verder vooruit kan, presentie aldoende afsluiten en dan eerder instromen op andere niveaus of opleidingen is ook een mogelijkheid.
Zo ken ik meerdere jongens die van niveau 2 naar 4 zijn overgesprongen en de tijd van niveau 2, gewoon bij niveau 4 afgetrokken kregen (verminderde tijd lijkt leuk, maar minder tijd om studiepunten binnen te halen) maarja dat is wat je ervoor over hebt.

Zo ken ik ook een jongen die van niveau 4 binnen 2 jaar naar HBO oversprong, en vrijstelling had voor het hele eerste leerjaar,
begon gelijk bij het begin van 2de leerjaar aan het begin van het kwartaal van studeren, is best indrukwekkend

Als je het kunt studeer goed, als je van school bent zul je soms meer spijt hebben dan je realiseert,
anderen die het niet doen mwuah het is wat je zelf wilt he
Met citaat reageren
Oud 25-04-2012, 22:58
Verwijderd
Citaat:
mwuah mijn broer zou graag met de mensen die spijbelen ruilen,
want wat jullie voor niets weggooien heeft hij heel wat over..
Omdat zelf studeren erg moeilijk is, omdat er weinig begeleiding of hulp op het gebied is.
Maarja ieder het zijne, spijbelen kun je doen... maar ik raad het ieder een het af.
Omdat je presentie heel belangrijk is, namate als je bent afgestudeerd zul je soms er ook spijt bij hebben.
Als je vaardigheden boven het niveau ligt, geef het aan en maak toetsen of examens eerder...
zodat je verder vooruit kan, presentie aldoende afsluiten en dan eerder instromen op andere niveaus of opleidingen is ook een mogelijkheid.
Zo ken ik meerdere jongens die van niveau 2 naar 4 zijn overgesprongen en de tijd van niveau 2, gewoon bij niveau 4 afgetrokken kregen (verminderde tijd lijkt leuk, maar minder tijd om studiepunten binnen te halen) maarja dat is wat je ervoor over hebt.

Zo ken ik ook een jongen die van niveau 4 binnen 2 jaar naar HBO oversprong, en vrijstelling had voor het hele eerste leerjaar,
begon gelijk bij het begin van 2de leerjaar aan het begin van het kwartaal van studeren, is best indrukwekkend

Als je het kunt studeer goed, als je van school bent zul je soms meer spijt hebben dan je realiseert,
anderen die het niet doen mwuah het is wat je zelf wilt he
Ik chill 'm liever en doe school op me gemakje. Werkt tot nu toe prima in ieder geval.
Met citaat reageren
Oud 26-04-2012, 07:46
Verwijderd
Yup en als je dalijk de sjaak bent; niet zeiken.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten