Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-04-2012, 23:15
Crocodi1e
Crocodi1e is offline

Sham 69, een bekende Sreet-Punk band.

Punk! Wie is er nog meer een fan van deze geweldige muzieksoort?
Met baanbrekende groepen zoals The Sex Pistols, Anti-Nowhere League, UK Subs en meer!
Het rauwe geluid van de combinatie van de gitaar, bass of een 2e gitarist i.p.v. bass, drum en zang heeft nog niemand hen nagedaan!

John Lydon, A.K.A. Johnny Rotten, een van de meest bekende punkzangers uit de jaren 70

Nummers zoals: My Way, Down on The Farm, Girlfixer en Bodies maken mijn dag altijd weer goed! Natuurlijk zijn er ontelbaar veel goede punknummers, dit is maar een kleine greep uit het scala aan nummers.

The Ramones, een van de beste Proto-Punk groepen in mijn mening.

Wat kun je nou niet leuk vinden aan Punk? De muziek is geweldig, de mensen zijn geweldig en de kleding en bijbehorende haardrachten zijn geweldig!
Voor de mensen die niet weten wat Punk is, schaam je en zoek meteen een paar goeie nummers op. De nummers en bands in deze OP zijn een goed begin. Voor de mensen die Punk niet waarderen, ieder zijn mening, maar probeer het op zijn minst nog één kans te geven.

Verenigd Koninkrijk van Groot-Brittannië en Noord-Ierland

Hier nog een paar nummers die ik erg goed vind. Uiteraard is dit maar een kleine greep uit de ontelbare goeie nummers!

Oh, en even voor de duidelijkheid, Sid Vicious was geen Nazi. Hij droeg alleen af en toe een Swastika t-shirt omdat hij mensen wou schokken..

Laatst gewijzigd op 21-04-2012 om 23:28.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-04-2012, 12:40
Verwijderd
Hier en daar zijn er wel leuke bandjes tussen. Over het algemeen is het echter rommel waar je als je wat ouder bent niet meer snel naar zal luisteren. Logisch ook, want het is met zijn maatschappijkritische teksten natuurlijk vooral een pubergenre.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2012, 12:47
*oma*
*oma* is offline
Ik dacht dat ik hier al gereageerd had? Maar qua stijl vind ik de kleding op het plaatje van the Ramones die je hebt gepost echt heel leuk, maar hanenkammen, gescheurde kleding en veiligheidsspelden, nee.
Oud 22-04-2012, 13:02
Crocodi1e
Crocodi1e is offline
Volgens mij niet ja de Ramones zijn erg vet en tja hanenkammen ben ik zelf ook niet echt van, maar gescheurde kleding, veiligheidspelden en de rest vind ik wel heweldig tevens, past deze beter in LIF of in MUZ? Aangezien het een levensstijl is, maar ook een muziekstijl?
Oud 22-04-2012, 15:08
*oma*
*oma* is offline
Hangt er een beetje vanaf. Als het echt over de muziek gaat, dan muziek. Anders gewoon hier .
Oud 22-04-2012, 18:27
Crocodi1e
Crocodi1e is offline
Citaat:
Hangt er een beetje vanaf. Als het echt over de muziek gaat, dan muziek. Anders gewoon hier .
Nee het gaat niet alleen om de muziek het gaat ook om de levensstijl, kledingstijl, etcetera. Laat maar hier staan
Oud 22-04-2012, 19:07
Miekje*
Miekje* is offline
Offtopic: Northern Ireland valt onder het United Kingdom, klein detail
Oud 22-04-2012, 20:10
Crocodi1e
Crocodi1e is offline
Citaat:
Offtopic: Northern Ireland valt onder het United Kingdom, klein detail
Staat ook onder de vlag

Citaat:
Verenigd Koninkrijk van Groot-Brittannië en Noord-Ierland
Oud 26-04-2012, 21:07
brocoliboy
brocoliboy is offline
op zich wel leuke muziek
Met citaat reageren
Oud 27-04-2012, 00:59
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Ik ben niet vies van punk, maar vind The Ramones en Sex Pistols eigenlijk niet zo heel boeiend. Ik ben meer fan van The Clash en The Buzzcocks en af en toe wat hardcore zoals Black Flag of Minor Threat. Punkabilly vind ik vaak ook wel tof.

Qua stijl kán het tof zijn, maar ik ben zelf ook meer van de leren jasjes, gescheurde panty's en kisten dan van de felgekleurde hanekammen en duizend patches en studs overal opgeplakt. Het is gauw te veel, vind ik, en dan zie je er al gauw uit als een wandelende attitude-holland catalogus.
Oud 28-04-2012, 17:13
Crocodi1e
Crocodi1e is offline
Citaat:
Ik ben niet vies van punk, maar vind The Ramones en Sex Pistols eigenlijk niet zo heel boeiend. Ik ben meer fan van The Clash en The Buzzcocks en af en toe wat hardcore zoals Black Flag of Minor Threat. Punkabilly vind ik vaak ook wel tof.

Qua stijl kán het tof zijn, maar ik ben zelf ook meer van de leren jasjes, gescheurde panty's en kisten dan van de felgekleurde hanekammen en duizend patches en studs overal opgeplakt. Het is gauw te veel, vind ik, en dan zie je er al gauw uit als een wandelende attitude-holland catalogus.
The Clash en The Buzzcocks vind ik ook erg goed Operators Manual is echt een chill nummer

En inderdaad, je hebt wel echt 2 verschillende Punk-stijlen inderdaad. De felgekleurde hanenkammen en enorm veel patches en buttons is vooral van de Amerikaanse Punk geloof ik. Het eerste was vooral in Engeland veel te zien. En een paar patches of buttons zijn mooi, maar het moet idd niet te veel worden.
Reageren

Regels voor berichten