Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-04-2012, 14:08
prutkunde
prutkunde is offline
Ik zit met een probleem. Over 1 maand doe ik, net als vele andere natuurlijk, eindexamen (havo) . Ik moet daarna naar een Hogeschool gaan (of door gaan naar het vwo). Het probleem is bij mij niet zozeer dat ik niet wat mijn interesses zijn, maar het probleem is dat ik niet weet of ik daar de capaciteiten wel voor heb. Ik vind wiskunde en natuurkunde wel leuk om te doen, maar ik ben in beide niet zo goed. Ik doe eigenlijk ook helemaal niks in alle lessen (of daarbuiten). Ik vind het leuk om te doen maar ik kan me er niet meer aan toe zetten omdat ik zo'n hekel heb aan school en docenten (het hele klote schoolsysteem gewoon). Mijn natuurkunde docent heeft zelf gezegd dat ik geen talent heb voor natuurkunde, dus natuurkunde is ook al niks voor mij. Ik ben in alle vakken slecht tot matig dus ik heb geen idee wat slim is om te doen. Het liefst doe ik wiskunde maar ik ben daar ook al slecht in. Misschien ga ik wel nooit studeren. Wat kun je studeren als je niks kunt?

Bedankt.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-04-2012, 18:37
Violina
Violina is offline
Welk profiel doe je nu? Kies anders een basisjaar (wageningen life sience jaar oid) dan kun je nog wel wat kanten uit. En iedereen kan iets, dus jij ook.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2012, 18:39
Em.
Em. is offline
Misschien ben je er niet zozeer slecht in, misschien haal je gewoon slechte punten omdat je er niets doet.
Oud 12-04-2012, 20:49
Lotte^^
Lotte^^ is offline
Ik zou niet zozeer kijken naar de vakken die je nu volgt en of je die leuk vind, maar meer naar opleidingen.
Ik vind het zelf niet echt vergelijkbaar, de vakken van de middelbare school en die op een vervolgopleiding.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2012, 19:41
Limbo
Limbo is offline
Als jij het tot je examenjaar hebt geschopt zonder iets uit te voeren, heb je blijkbaar dus wel degelijk capaciteiten. Ik denk dat het matig zijn wel ligt aan het niks doen. Probeer voor je examens de schouders eronder te zetten en kijk dan eens, als je iets doet, welke vakken je dan liggen. Er zijn ook veel opleidingen waarvan de vakken maar heel weinig overeen komen met vakken op de middelbare school. Ik studeer zelf communicatie, en persoonlijk herken ik nauwelijks iets terug uit de middelbare school. Succes!
Oud 16-04-2012, 19:30
Pythagoras.
Pythagoras. is offline
Iedereen kan iets. Wanneer je iets kiest dat je aanspreekt komt het niveau vanzelf.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2012, 21:14
arPos
arPos is offline
als je het echt niet meer weet dan wordt je zeeman
Oud 17-04-2012, 11:08
Duckdonkey
Duckdonkey is offline
ik zou opzoek gaan naar een algemeen orientatiejaar, en dan bedoel ik bijvoorbeeld zoiets als hier in de regio voor het mbo bestaat, er is gewoon 1 technische school die een basisjaar heeft waarin je kennismaakt met alle technische beroepen en daarna een keus kunt maken of tot de conclusie kunt komen dat je toch een andere richting moet gaan doen, mss is zoiets er ook wel voor hbo en wat meer richting wiskunde etc?
Oud 17-04-2012, 20:51
anikadi
anikadi is offline
Ik denk, dat het belangrijkste is te weten te komen wat je WILT. Als je iets interessant vindt, dan komt de rest vanzelf. Ten minste is het bij mij zo. Ga mss een jaar reizen en werken.Australie ofzo? Dat helpt! (weet ik uit ervaring!
Oud 19-04-2012, 11:46
ketteke
ketteke is offline
Hey, kom op je kan het! Iedereen heeft talenten en jij ook. Waar ben je goed in? Waar krijg je energie van! Onderzoek dit bij jezelf en ga daarna op zoek naar een vervolgstudie. Bij de opleiding die ik volg (HAN opleidingskunde) wordt je niet meer zo schools behandeld en zijn leraren veel toegankelijker dan op de HAVO. Die hierarchie is een stuk minder. Dat ik dus naar school ga heeft minder met drang te maken dan met het feit dat het mij leuk lijkt om later trainer of coach te worden!
Zet 'em op! Nog even!
Met citaat reageren
Oud 21-04-2012, 18:36
Mr.Mark
Mr.Mark is offline
Het gaat niet goed omdat je niets doet, en dat je docent zegt dat je het niet kan is al helemaal onzin. Kies gewoon iets met wiskunde en/of natuurkunde en dan komt het heus wel goed. Kiezen wat je leuk vindt is alles wat je kan doen nu, dus ga ervoor en zie hoe ver je komt!
Oud 01-05-2012, 13:22
Guinie
Guinie is offline
Ik ben ook nergens specifiek goed in en ga nu een opleiding doen die helemaal niets met een van de vakken op school te maken heeft . Heb je al interessetesten o.i.d. gedaan?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten