Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-05-2012, 00:40
astro-rock79
astro-rock79 is offline
Hallo daar was ik weer.

Oke, ik weet dat jullie echt enorm gek van me worden. Ik heb me een poos geen zorgen gemaakt meer over die asbest!

Wat ik nu lees: dat één vezel tot mesothelioom al kan lijdrn. En dat symptomen hoesten zijn enz.
Op dit moment heb ik al een poos last van kriebelhoest. En het maakt me nog steeds bang. Ik had dus dat sloopbedrijf gemailt en ze zeiden dat ze de asbest altijd verwijderen voor een sloop. Er hingen wel gele lintjes maar die waren afgeknipt. Dus de restjes hingen er nog en ze liepen ook niet in pakken. Maar toch maak ik me zorgen!

Please kap met dat ga naar een psycholoog want ik kan er echt wel uitkomen met een beetje raad. Kan iemand me nou vertellen: heb ik kans op longkanker/asbestose/mesothelioom?

Mvg

Astro
Oud 03-05-2012, 06:22
Hawahaai
Hawahaai is offline
Volgens mij heb je in je vorige topic genoeg raad gekregen, dus als je je er nu nog druk om maakt, zul je toch andere stappen moeten ondernemen.
De professionals van zo'n sloopbedrijf zouden zelf anders toch al lang ernstig ziek moeten zijn? Jij was 1 keer op zo'n plek, zij dagelijks.
Oud 03-05-2012, 07:32
Verwijderd
Als je je zorgen maakt om je hoest, ga dan naar de huisarts. We kunnen je vanaf hier toch niet geruststellen.

Wel heel goed van je dat je het sloopbedrijf hebt gemaild maar dan ook wel geloven wat ze zeggen he

Laatst gewijzigd op 03-05-2012 om 08:34.
Oud 03-05-2012, 08:14
Ieke
Ieke is offline
Hoeveel mensen zouden er in het verleden.contact gehad hebben met asbest en hoeveel hebben er een mesothelioom? Dat is niet bepaald een volksziekte.
Er zijn zelfs dorpen waar ze asbestafval als wegbedekking gebruikt hebben (goor) en het is niet zo dat het hele dorp mesothelioom heeft. Dus zelfs als je contact gehad hebt hoef je nog geen kanker te krijgen.

Bovendien, als het zo was, wat wilde je daar nu aan doen? Niet lullig bedoeld, maar je kan er geen vezels uit peuteren en je word nu ook niet behandeld voor kanker.

Overgens geloof ik niet dat je er überhaupt contact mee gehad hebt daar.
Oud 03-05-2012, 10:15
Verwijderd
Ik denk dat je jezelf zo snel nodig moet laten onderzoeken.
Oud 03-05-2012, 10:24
Verwijderd
Citaat:
Ik denk dat je jezelf zo snel nodig moet laten onderzoeken...
... door een psycholoog. En nee, daar kap ik niet mee, want je hebt duidelijk last van een angststoornis/hypochondrie.

Uit je je zorgen ook (keer op keer) tegen je omgeving? Wat zeggen zij ervan? En je ouders bijvoorbeeld?
Oud 03-05-2012, 11:00
Martiño
Martiño is offline
Jongen, serieus. Ga naar je huisarts en vraag een doorverwijzing naar een psycholoog, want dit begint extreme vormen aan te nemen.

Als je je om al die kleine dingen zorgen gaat maken die mogelijk schadelijk zijn, word je helemaal gek. Daarnaast ben je NIET (en lees het nu verdorie eens, je bent NIET) in aanraking geweest met asbest. Daarnaast kunt je veel risico's toch niet uitsluiten, en je kan met geen mogelijkheid voorspellen hoe zoiets bij jou zal verlopen.Relax en stel je eens niet zo aan. En als je nog steeds zorgen hebt: ga dan alsjeblieft naar een psycholoog.
Oud 03-05-2012, 11:01
Martiño
Martiño is offline
En verder zijn twee eerdere topics over je asbestparanoia al gesloten, dus deze gaat ook dicht.

Het is niet de bedoeling dat je gesloten topics opnieuw gaat openen, ze worden met een reden gesloten. Ga dus niet nog een keer een nieuw topic openen over dit onderwerp.

Laatst gewijzigd op 03-05-2012 om 11:11.
Topic gesloten

Regels voor berichten