Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-02-2012, 18:08
Verwijderd
om aan geld te komen?

zelf weet ik wel een paar
zoals:
auto''s wassen
boodschappen doen
hond uitlaten van de buren(maar buren hebben geen hond)

ik heb gewoon snel veel geld nodig

maar hadden jullie nog meer tips? ben (13)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-02-2012, 19:51
sexy aardappel
sexy aardappel is offline
aardappels verkopen
Met citaat reageren
Oud 09-02-2012, 15:58
ThomasJu
ThomasJu is offline
jep, dat is een goed idee!

Gezien je leeftijd is er niet veel meer te bedenken dan die klusjes tegen betaling. Voor vaste baantjes (supermarkten, krantenwijk...) moet je vaak ouder zijn.

nee, toch niet:
"Als je 13 of 14 bent mag je alleen folders of weekbladen bezorgen. Dagbladen zijn niet toegestaan."
(bron: mijnkrantenwijk.nl)

Ik denk dus dat je toch voor een krantenwijkje moet zoeken.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2012, 16:02
Em.
Em. is offline
Waarvoor heb je snel veel geld nodig?

En je kan meer verdienen door klusjes te doen (voor je ouders of andere mensen), door te gaan werken (moet je wel even kijken wat je al mag doen). Zie daarvoor hier.

En verder kun je ook minder proberen uit te geven, dan houd je ook meer geld over. Handig om dan bijvoorbeeld bij te houden hoeveel je uitgeeft (dan heb je een overzicht) of om een bepaald bedrag opzij te leggen dat je mag uitgeven, en jezelf dwingen de rest te sparen.
Oud 09-02-2012, 18:51
Verwijderd
Citaat:
Waarvoor heb je snel veel geld nodig?

En je kan meer verdienen door klusjes te doen (voor je ouders of andere mensen), door te gaan werken (moet je wel even kijken wat je al mag doen). Zie daarvoor hier.

En verder kun je ook minder proberen uit te geven, dan houd je ook meer geld over. Handig om dan bijvoorbeeld bij te houden hoeveel je uitgeeft (dan heb je een overzicht) of om een bepaald bedrag opzij te leggen dat je mag uitgeven, en jezelf dwingen de rest te sparen.
ik geef ook maar heel weinig uit.
voor Mobiel wil er graag een en een Koptelefoon voor de PC en heb 90 euro
Met citaat reageren
Oud 09-02-2012, 19:01
Em.
Em. is offline
Nou ja, dan heb je dus niet snel veel geld nodig, dan wil je gewoon snel veel geld. Dat is een verschil.

Heb je trouwens al bedacht wat je liever wilt? Of hoeveel je ongeveer aan beide wilt uitgeven?
Oud 10-02-2012, 12:12
Verwijderd
Citaat:
Nou ja, dan heb je dus niet snel veel geld nodig, dan wil je gewoon snel veel geld. Dat is een verschil.

Heb je trouwens al bedacht wat je liever wilt? Of hoeveel je ongeveer aan beide wilt uitgeven?
ik heb liever een mobiel eigenlijk ja
maar heb je veel tips om snel geld te verdienen want daar gaat het topic over
Met citaat reageren
Oud 10-02-2012, 14:39
Em.
Em. is offline
Als je véél geld wilt verdienen moet je iets doen wat niet veel mensen willen en/of kunnen doen. Kun je iets toevallig heel goed? Bijvoorbeeld een stuk beter met computers omgaan dan de gemiddelde leeftijdsgenoot of heel goed bijles geven oid?

En anders zou je iets moeten doen wat niet heel veel mensen willen doen (zoals om 4 uur opstaan om de krant rond te brengen). Ik denk alleen wel dat je dan in de problemen komt met je leeftijd, omdat dat soort dingen nog niet mogen (?).
Oud 10-02-2012, 20:33
Verwijderd
tja krantenwijk mag pas rond 15de dat is jammer Folderwijk dat kan wel alleen het nadeel is als je een lange dag hebt moet je eerst folders bezorgen en dan pas kan je je huiswerk maken dan heb je geen tijd om extra's te doen

maar bijles liever niet sta niet graag voor een klas en met de PC ach dan weten anderen misschien nog net ietsje meer
Met citaat reageren
Oud 10-02-2012, 20:48
Em.
Em. is offline
Het waren maar voorbeelden hoor, van dingen die je misschien goed kan.

En inderdaad, als je geld wil verdienen moet je er wel iets voor inleveren (vrije tijd enzo). Alhoewel je volgens mij ook wel dingen hebt die je alleen op zaterdag moet bezorgen oid, maar ik heb me er verder nooit in verdiept.
Oud 11-02-2012, 10:32
Verwijderd
tja ik heb wel heel internet afgespeurd maar je komt alleen maar ga auto''s wassen oppassen klusjes doen voor thuis(kan niet mn ouders geven daar geen geld voor)

en op kleine kinderen passen is niks voor mij ben een keer met basisschool erheen geweest en ik vond het verschrikkelijk saai

en auto's wassen heb ik nog noooit gedaan
Met citaat reageren
Oud 11-02-2012, 11:24
Verwijderd
Ja, dat je nog nooit auto's hebt gewassen is natuurlijk geen reden om dat niet te gaan doen he . Als ik alleen maar baantjes zou doen waar ik al ervaring mee had, tsja. Dan was ik nu nog steeds werkloos geweest natuurlijk .
Met citaat reageren
Oud 11-02-2012, 12:45
Verwijderd
nee dat klopt maar ik ben vaak zo zenuwachtig over dingen die je voor het eerst doet....
Met citaat reageren
Oud 11-02-2012, 12:57
Verwijderd
Ja, dat zul je toch moeten leren. Het klinkt misschien hard, maar anders ga je ook geen geld verdienen natuurlijk
Met citaat reageren
Oud 11-02-2012, 16:17
Em.
Em. is offline
Als je geen tijd wilt besteden, geen stomme klusjes wilt doen, niets wilt doen dat saai is en/of dat je nog nooit gedaan heeft, gaat geen één baantje aan je eisen voldoen en zul je er ook geen geld mee verdienen. Als je geld wilt zul je er toch iets voor moeten doen dat niet al te leuk is, en anders moet je gewoon heeeeel lang je zakgeld opsparen, denk ik zo.
Oud 11-02-2012, 16:44
Verwijderd
In de kassen, lekker zwart werken 's ochtends vroeg!
Met citaat reageren
Oud 11-02-2012, 20:30
Verwijderd
Citaat:
Als je geen tijd wilt besteden, geen stomme klusjes wilt doen, niets wilt doen dat saai is en/of dat je nog nooit gedaan heeft, gaat geen één baantje aan je eisen voldoen en zul je er ook geen geld mee verdienen. Als je geld wilt zul je er toch iets voor moeten doen dat niet al te leuk is, en anders moet je gewoon heeeeel lang je zakgeld opsparen, denk ik zo.
t klopt wel en deed jij dat vroeger? auto's wassen?
idd later denk ik eraan om krantenwijk te doen.
maar als je een folderwijk hebt moet je dan elke dag bezorgen of mag je dat zelf bepalen???
Met citaat reageren
Oud 11-02-2012, 20:31
Em.
Em. is offline
Nee, ik deed aan 'eisen omlaag gooien en zakgeld opsparen'.
Oud 14-02-2012, 13:48
Verwijderd
Citaat:
t klopt wel en deed jij dat vroeger? auto's wassen?
idd later denk ik eraan om krantenwijk te doen.
maar als je een folderwijk hebt moet je dan elke dag bezorgen of mag je dat zelf bepalen???
Een folderwijk is meestal 1 of 2 dagen per week. Toen ik 14 was hadden veel klasgenootjes een folderwijk van 1 dag per week of een tijdschrijftenwijk, dat is ook 1 dag per week, en dan deden ze dat op vrijdagmiddag of zaterdagochtend.
Met citaat reageren
Oud 14-02-2012, 13:58
surimeid
surimeid is offline
Gewoon ouderen mensen helpen in de huishouding dan heb je in een weekend die 90 euro wel bij mekaar
Oud 22-02-2012, 16:39
arPos
arPos is offline
toen ik 12 a 13 was liep ik de dordt centraal op woensdag, das zo'n huis aan huis krantje, en ik werkte zwart bij de allerlaatste handbediende benzinepomp in nederland.

verder; winkelwagentjes die achter gelaten zijn open slopen, vissen naar post met geld erin en zoeken in parkeermeters, maarja tegenwoordig geef ik je daar weinig kans mee xD en het is natuurlijk heel stout
Oud 23-02-2012, 08:45
Adore
Adore is offline
Fulltime werken Als 15-jarige ben ik op een blauwe maandag begonnen in de keuken van de Hema, daarna heb ik in vakanties in zorgcentra gewerkt in de huishoudelijke dienst. Dat was toen nog niet geprivatiseerd, dus dat verdiende behoorlijk goed, maar het was op z'n tijd wel zwaar.

Maar dan moet je minimaal 15/16 zijn. Heb je trouwens al nagedacht hoe je het abonnement gaat bekostigen?
Met citaat reageren
Oud 25-02-2012, 17:43
arPos
arPos is offline
"snel geld" tja als het nu 2008 was

Als wij wisten hoe je heel snel geld verdient dan waren we wel CEO van een hedgefund
Oud 25-03-2012, 17:59
Verwijderd
er zijn talloze manieren. als je beetje goed bent in schrijven en iets doen. maak dan een E-book handleiding en verkoop deze op het internet. je hebt geen startbudget nodig alleen een beetje verstand van adverteren. ook kan je dingen doen voor mensen. als je eenmaal apple apparaten of dingen kan jailbreaken kan je dit ook voor een bedragje doen. ik ben dit laatste van plan om hier te doen.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2012, 08:05
Verwijderd
bedankt allemaal voor de tips.
waar kun je je trouwens aanmelden voor een folder/krantenwijk?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-04-2012, 20:22
Refill-sensei
Refill-sensei is offline
Folderwijkje. Mijn folders zitten al in een plastic hoesje, dus ik hoef ze niet in te vouwen (gelukkig maar...), ik ben er ong. 3 uurtjes mee bezig en ik verdien zo'n 10-15 euro per week. En die eindejaarskaartjes zijn echte goudmijntjes...
Met citaat reageren
Oud 30-04-2012, 20:23
Refill-sensei
Refill-sensei is offline
Citaat:
bedankt allemaal voor de tips.
waar kun je je trouwens aanmelden voor een folder/krantenwijk?
Probeer Netwerk VSP
Met citaat reageren
Oud 01-05-2012, 08:20
Verwijderd
oke ik heb nu op meerdere forums gekeken en antwoord gekregen sommige antwoorden waren daarvan maak iets waar iemand iets aan heeft en verkoop het
maar als je bijvoorbeeld kaartjes hebt gemaakt (felicitatiekaartjes) kun je ze dan zomaar bij een tijdschriftenwinkel verkopen?
Met citaat reageren
Oud 01-05-2012, 15:43
Verwijderd
Citaat:
In de kassen, lekker zwart werken 's ochtends vroeg!
in de kas hoeft geeneens zwart te zijn
En of je nou zwart of wit werkt: Je betaalt toch geen belasting, dus dan kun je maar beter wit werken.
Met citaat reageren
Oud 02-05-2012, 07:58
Adore
Adore is offline
Citaat:
oke ik heb nu op meerdere forums gekeken en antwoord gekregen sommige antwoorden waren daarvan maak iets waar iemand iets aan heeft en verkoop het
maar als je bijvoorbeeld kaartjes hebt gemaakt (felicitatiekaartjes) kun je ze dan zomaar bij een tijdschriftenwinkel verkopen?
Lijkt me onwaarschijnlijk.
Winkels zijn gebonden aan een leverancier, die goed betaalt voor de kaartenrekken in de winkel. Die worden gevuld volgens een bepaald format en er wordt bijgehouden wanneer ze weer moeten worden bijgevuld. Een winkel kan om die reden niet een rek aan jou afstaan.

Wat je wel kan doen is kaarten maken, hiervoor reclame maken in je buurt en mond tot mond reclame. Klein beginnen en af laten nemen door familie of vrienden. Mensen die jouw zelfgemaakte kaart ontvangen, hebben meteen jouw 'visitekaartje'. Maak een (gratis) site waarop je gemaakte kaarten plaatst en bijv. een e-mailadres waarop mensen je kunnen bereiken met een bestelling.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten