Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-04-2012, 19:46
SweetGirl___
SweetGirl___ is offline

Laatst gewijzigd op 01-05-2012 om 17:46.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-04-2012, 19:58
Greenscarfed
Greenscarfed is offline
ik herken wel een situatie hier in.. (op vlak van de ruzies)
het is volgens mij niet echt een goede vrienschap als je elke dag ruzie hebt.. met m'n beste vriendin heb ik in drie jaar 1 ruzie gehad.
ik heb een andere vriendin, waar ik iedere week wel iets van ruzie van heb. meestal over domme dingen (zij wil steeds haar gelijk halen, ook als ze echt geen gelijk heeft) of ze zet je met je rug tegen de muur, ze roddelt over je etc..
maar soms neemt ze het echt op voor me tegen andere mensen,doet ze echt lieve dingen, krijg ik dingen van haar.
ik vind dit ook een lastig parket.het ene moment heb je iets van: ik wil niet meer vrienden zijn. maar aan de andere kant wil je het wel , omdat er ook leuke momenten zijn.
misschien kunnen jullie eens een goed gsprek hebben over die ruzies?
een vriendin kan je niet altijd begrjipen, niemand kan altijd iemand anders begrijpen.
misschien om dat jij verlegen bent/ terughoudend, denken die jonges dat jij misschien niet geintresseerd bent, maar je vriendin wel omdat zij opener/socialer is.
wil je alleen zijn? of wil je haar echt nog als vriendin?
Met citaat reageren
Oud 26-04-2012, 20:00
Verwijderd
De vriendschap klinkt een beetje zoals zussen met elkaar om kunnen gaan. Weleens kibbelen is helemaal niet gek, maar zorg wel dat er een gelijkwaardige band blijft, niet dat één van jullie steeds z'n zin doordrukt of de ander kwetst.
Met citaat reageren
Oud 26-04-2012, 20:14
SweetGirl___
SweetGirl___ is offline
Citaat:
ik herken wel een situatie hier in.. (op vlak van de ruzies)
het is volgens mij niet echt een goede vrienschap als je elke dag ruzie hebt.. met m'n beste vriendin heb ik in drie jaar 1 ruzie gehad.
ik heb een andere vriendin, waar ik iedere week wel iets van ruzie van heb. meestal over domme dingen (zij wil steeds haar gelijk halen, ook als ze echt geen gelijk heeft) of ze zet je met je rug tegen de muur, ze roddelt over je etc..
maar soms neemt ze het echt op voor me tegen andere mensen,doet ze echt lieve dingen, krijg ik dingen van haar.
ik vind dit ook een lastig parket.het ene moment heb je iets van: ik wil niet meer vrienden zijn. maar aan de andere kant wil je het wel , omdat er ook leuke momenten zijn.
misschien kunnen jullie eens een goed gsprek hebben over die ruzies?
een vriendin kan je niet altijd begrjipen, niemand kan altijd iemand anders begrijpen.
misschien om dat jij verlegen bent/ terughoudend, denken die jonges dat jij misschien niet geintresseerd bent, maar je vriendin wel omdat zij opener/socialer is.
wil je alleen zijn? of wil je haar echt nog als vriendin?
Bedankt voor je antwoord, er zaten antwoorden tussen naar waar ik allang zocht.
Juist ja, soms denk ik gewoon dat ik geen vrienden wil zijn maar daarna denk ik dat ik het mis heb. We hadden al veel gesprekken gehad over onze ruzie's maar ze blijven toch komen. Ze is heel aardig maar door zo veel ruzie's is het gewoon niet leuk meer.
En ik denk dat het ook met mijn terughoudende houding is dat ik jongens van me weg duw, dat is ook zo, als een jongen interesse in me toont, dan wijk ik af en en kijk die niet aan, ik ben zelf niet trots op deze reactie, maar het gebeurt automatisch. Ik word gewoon ongelukkig als ik zie hoe makkelijk ze met anderen overweg kan wat voor mij ooh zo moeilijk lijkt. Ik denk niet dat ik alleen wil zijn nee, en ik weet ook niet zeker of ik altijd bevriend met haar wil zijn, ik heb gewoon schrik dat ik een foute keuze maak en een dierbaar persoon kwijt raak. Soms wil ik de band niet te te hecht maken en te veel van elkaar verwachten want zo ontstaan er te veel ruzies.
Oud 26-04-2012, 20:16
SweetGirl___
SweetGirl___ is offline
Citaat:
De vriendschap klinkt een beetje zoals zussen met elkaar om kunnen gaan. Weleens kibbelen is helemaal niet gek, maar zorg wel dat er een gelijkwaardige band blijft, niet dat één van jullie steeds z'n zin doordrukt of de ander kwetst.
We behandelen elkaar ook als zussen.
Het enige probleem is tussen ons denk ik is dat we zo verschillend zijn.
Maar ik weet het niet
Oud 27-04-2012, 20:12
Greenscarfed
Greenscarfed is offline
hoe bedoel je verschillend zijn? alleen omdat zij opener/socialer is?
ik was vroeger ook wel heel terughoudend, verlegen, ik ging nooit een gesprek beginnen ofzo.
plots begon ik mij af te vragen WAAROM ik zo verlegen was,
en dat helpt je wel
en soms zeg je van : oh ,, weetj e wat, ik ga er gewoon voor.
verlegen of niet
en hoe meer je steeds probeert je over je verlegenheid te zetten, hoe beter het gaat.
bij mij heeft het toch geholpen ! :-)
met die vriendin, hmm.. t lijkt me ook heel lastig! ik weet niet hoe oud jullie zijn/ of jullie samen op school zitten etc.
hoe verloopt zo'n ruzie dan?
Met citaat reageren
Oud 27-04-2012, 21:59
Verwijderd
Dat je verschillend bent is natuurlijk helemaal geen reden om niet bevriend te zijn Het is wel de bedoeling dat je het allebei leuk vindt.
Met citaat reageren
Oud 27-04-2012, 23:47
Verwijderd
Heej,

Ja ik herken voor een deel jou verhaal wel in het mijne:
Ik heb een ontzettende goeie vriendin die ook verschrikkelijke dingen heeft meegemaakt. Ze is als het ware zo verknipt door haar verleden, dat ze nu zeer regelmatig liegt over dingen, of dat ze dingen verzint etc. Dat zijn dingen waar we dan ruzie over krijgen dat is zeg, van huh maar gister was het nog zo, en dan zegt ze tegen mij dat ik lieg etc etc. Wij hebben zulke discussies regelmatig, maar we maken het altijd binnen 1 dag weer helemaal goed !
Probeer of;
Gewoon even wat met haar te gaan drinken in de stad en goed te gaan praten over wat je dwars zit
Of;
Neem gewoon effe afstand maar zeg dat dan wel tegen haar, anders snapt ze niet waarom je dan minder met haar om gaat, en dan krijg je dat negeer-gedoe,,,
Ik hoop dat je wat aan men tips hebt, op dit moment kan ik er niet meer zoveel verzinnen want het is nu vrijdagnacht om kwart voor 1
Succes !!
x
Met citaat reageren
Oud 28-04-2012, 19:25
Verwijderd
Je bent gewoon jaloers, en nee dat is niet normaal in een vriendschap.
Met citaat reageren
Oud 01-05-2012, 10:25
Athene
Athene is offline
godsave the queen,

als je dan al lullig commentaar geeft,
doe het dan ook met een toelichting!!

asociaal!
Met citaat reageren
Oud 01-05-2012, 11:45
Verwijderd
Dat is geen lullig commentaar en ik ben niet asociaal. Verder noemt ze wel twee keer dat haar vriendin altijd de aandacht krijgt van de jongens en sjans heeft en wel vrijer met andere mensen om kan gaan en dat ze daar mee zit. Dat is gewoon jaloezie.
Met citaat reageren
Oud 01-05-2012, 17:47
SweetGirl___
SweetGirl___ is offline
Halo mensen, alles is goed gekomen, hoe kan ik dit topic verwijderen?
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten