Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-05-2012, 19:23
Applepie
Applepie is offline
Hi,
Ik zit erover te denken om m'n haar binnenkort in een rare kleur te verven, blauw of rood ofzo, maar ik wil het niet permanent en ook niet dusdanig semipermanent dat het lang duurt voor 't eruit is. Ik wil gewoon een kleurspoeling die na max 10x wassen helemaal weg is en ook geen lichte gloed achterlaat of iets dergelijks. Mijn haar is bruin dus ik hoop trouwens ook dat het pakt, maar dat is dan weer een ander probleem.
Weten jullie of dit soort snel uitwasbare haarverf bestaat? Zo ja, hebben jullie hier ervaring mee en wat zijn goede merken?
Bedankt voor het lezen C:
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-05-2012, 19:57
igfy
igfy is offline
Ik heb zelf een paar keer het merk stargazer gebruikt, dat gaat er best snel uit (de laatste keer dat ik het gebruikte was het er binnen twee weken uit). en zag je het ook echt niet meer. het nadeel is wel dat het er na een wasbeurt al niet meer heel erg diep gekleurd is, maar er nog net iets te veel in zit om helemaal uit te kunnen wassen. Ook pakken veel kleuren alleen echt mooi op blond haar, als je van jezelf niet blond bent, zal het niet heel fel worden, maar een wat meer donkere tint.
Oud 01-05-2012, 20:25
tuttebel
tuttebel is offline
probeer hair chalking?

www.seventeen.com/fashion/blog/hair-chalking
Oud 02-05-2012, 07:18
Verwijderd
Op een kleurspoeling staat hoeveel wasbeurten ie meegaat. Wil je het versnellen, dan kun je antiroosshampoo gebruiken.
Met citaat reageren
Oud 02-05-2012, 10:07
Applepie
Applepie is offline
Dat hairchalking ziet er supervet uit! Dat lijkt me wel een leuk idee, makkelijk erin, makkelijk eruit, en dan nog verschillende kleurtjes... Top. Even googlen hoe ik dat het best te pakken kan krijgen.
Met citaat reageren
Oud 02-05-2012, 14:30
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
De meeste felle haarkleuren (van bijvoorbeeld manic panic of stargazer) spoelen er naar mijn ervaring vrij snel uit. Het duurt wel eventjes, maar permanent is het zeker niet. Het ligt er ook een beetje aan wat je haarkleur nu is.
Toen ik het verfde was mijn haar lichtblond, dan blijf je 't wat langer zien dan op donkerder haar.

En over dat chalking had ik ook gelezen, maar ik weet niet zo goed watvoor krijt ik precies zou moeten hebben (Soft chalk pastels, maar hoe heet dat in Nederland?) en ik ben bang dat het heel erg afgeeft aan m'n kleren.
Heeft iemand hier ervaring met dat krijt?
Oud 02-05-2012, 15:50
Lorelei
Lorelei is offline
Ik hoor het ook graag als je het geprobeerd hebt.
Oud 02-05-2012, 16:30
Verwijderd
Als ik een meisje was had ik het zo gedaan
Met citaat reageren
Oud 03-05-2012, 07:48
Applepie
Applepie is offline
Citaat:
De meeste felle haarkleuren (van bijvoorbeeld manic panic of stargazer) spoelen er naar mijn ervaring vrij snel uit. Het duurt wel eventjes, maar permanent is het zeker niet. Het ligt er ook een beetje aan wat je haarkleur nu is.
Toen ik het verfde was mijn haar lichtblond, dan blijf je 't wat langer zien dan op donkerder haar.

En over dat chalking had ik ook gelezen, maar ik weet niet zo goed watvoor krijt ik precies zou moeten hebben (Soft chalk pastels, maar hoe heet dat in Nederland?) en ik ben bang dat het heel erg afgeeft aan m'n kleren.
Heeft iemand hier ervaring met dat krijt?
Ik heb zojuist op internet gelezen dat je gewoon zachte pastelkrijt kunt gebruiken? Ik heb ook gezien dat het inderdaad behoorlijk af kan geven maar súpergemakkelijk uitwasbaar is, zowel voor je haar als voor je kleding.

Ik ga het sowieso proberen, kijken of ik een foto'tje kan maken met het resultaat en wat ervaringen kan posten. C:
Met citaat reageren
Oud 04-05-2012, 13:25
Duckdonkey
Duckdonkey is offline
Citaat:
Op een kleurspoeling staat hoeveel wasbeurten ie meegaat. Wil je het versnellen, dan kun je antiroosshampoo gebruiken.
daar zou ik niet te heilig in geloven, tenminste niet als het contrast met je eigen haarkleur groot is, ik had eerst ook kleurspoeling maar die bleef zelfs met anti-roosshampoo veel te lang zitten, zag je echt heel veel uitgroei. Ik vond dat toen niet zo'n probleem want ik wilde die kleur sowieso houden en dus moest er toch nog een keer geverfd worden, maar ik kan me voorstellen dat niet iedereen daarop zit te wachten.
Reageren

Regels voor berichten