Advertentie | |
|
![]() |
|
Kijk of er in de klas andere kinderen zijn die niet veel vrienden hebben/worden buitengesloten. Als er geen is kan je in de pauze ook kijken of er mensen alleen staan. Ik weet dat het spannend is, maar probeer ze toch aan te spreken. Die mensen maken vaak het zelfde mee als jij, en jij zal het ook leuk vinden als iemand je (aardig) aanspreekt en vrienden wil worden. Als me met meerdere personen bent sta je vaak sterker en dat merken die pestkoppen ook. Dan laten ze je meer met rust. Ik heb het zelf ook meegemaakt
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
niet zo onaardig doen bas, ik werdt ook enorm gepest en wordt het nog steeds, als ik ruzie heb met degene waardoor ik bij haar populaire-ppl kan komen zitten. gewoon hieraan denken: Pestkoppen doen altijd alles om stoer te zijn, probeer eens iemand te bestuderen, iemand die meeloopt, maar die het eigenlijk helemaal niet leuk vindt om te pesten, maar het alleen doet om erbij te horen omdat hij zelf ook gepest wordt bijvoorbeeld, ik weet dat dit soms werkt, omdat ik dat ook he gedaan.
bij mij ging het zo: Groep 8: ik werdt bevriend met een meisje die bij de populaire-ppl hoort, ik ging veel met haar om en leerde haar vrienden kennen, zo lieten ze me bij ze zitten ![]() 1ste klas middelbaar: Ik was nog steeds bevriend met ze, ging nog steeds bij ze zitten, en het werkt nog steeds, op het gegeven moment voel je echt een klik en ga je elkaar geheimen vertellen enzo, (niet verliefd hoor) die onthouden ze wel en lullen ze waarschijnlijk niet door als je ze een beetje kent. 2de klas middelbaar: Ben nog steeds bevriend met ze, heb soms wel ruzie, maar zeg dan gewoon sorry, en probeer erover te praten, als dat niet werkt doe ik het gewoon vergete tot de week erna, en echt hoor, denk eraan, pestkoppen doen alles om stoer te doen! ik zit nu nog steeds in het 2de, en ik wordt vrijwel niet meer gepest alleen maar door tactiesch na te denken Ik wens je heeeel veel succes Attention, en denk eraan hoor! de gouden regel; Pestkoppen doen alles om stoer te LIJKEN, dus, probeer het en vertel me of het lukt enzo, hou me op de hoogte, miss wil je meer weten, stuur me een pm met je vraag ![]() Greetz. Dennis |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
seksebas133 Nou dan ga je lekker in je eentje depressief doen. Jonge alles wat iedereen voorstelt is niet goed. Wat dan wel?! Kan ik het helpen? en er zitten wel goede tips tussen! zoals hierboven en als je geen tips hebt hoef je niks te melden. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Agressie is niet een oplossing (hier). Het klinkt mischien raar maar als je beter bent in belediging aan jezelf geven dan de pesters hebben ze een 'wapen' minder om te gebruiken.
Mensen gaan meestal in het tegenovergestelde doen als dat je ze 'forceerd' . Net zoals een paard dat aan de teugels word getrokken terug trekt. - Het is dat dat pesters motiveerd om nog verder te doen! Door aan de zelfde kant te gaan staan kunnen ze dat niet meer. Door het zovre in het ridicule te trekken dat ze er zelf nites meer kunne over zeggen. Voorbeeld: "Nerd" zeg je , ik kom nooit mijn kamer buiten en zie nooit daglicht bijna. er zijn spinnen in men kamer en ratten die hallo komen zegen" voorbeeld 2 :"Is dit de ergste belediging dat je hebt? Ik dacht tenminste dat je X of Y ging zeggen, beter geluk volgende keer." Positief reageren op een onbedoelde positieve intentie: Voorbeeld: "Dik en opvliegend" zeg je, bedankt om zo bezorgd te zijn over men gezondheid, alleen echte vrienden zijn oprecht." Conclusie: Als het om verbaal pesten gaat is (niet beledigende) humor en sarcasme het beste om te hanteren. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Ik zie het niet zitten Diamera | 21 | 12-12-2011 23:27 | |
Liefde & Relatie |
Wat Moet Ik Hier Nou Mee! paula21 | 24 | 11-06-2008 08:59 | |