Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-05-2012, 14:58
Attention
Attention is offline
Hallo beste forummers

Het probleem zit namelijk zo ik word erg gepest op school en ik weet nooit waarom t is nog wel een lang verhaal

In de basisschooljaren heb ik geen enkele vriend gehad geen een!! ik werd toen veel buitengesloten maar ik stoorde me er niet veel aan na een tijd .(ik wist altijd wel wat te doen in mn 1tje).
Waarom heb ik nooit geweten waarom ze het deden waar ik nog steeds van baal eigenlijk en dat was elk jaar wel zo

Nu in de middelbare is het nog veel erger al vanaf de 1ste schooldag alweer buitengesloten en het werd alleen maar erger me uitschelden voor opvliegend jongetje lelijkerd vetrol(terwijl ze veel dikker zijn dan mij).
Soms word ik ook wel eens naar de kluisjes gesleurd om daar dan een paar meppen te krijgen op de plekken waarbij je het niet gauw ziet zijkant hoofd buik etc.
niet dat je allemaal bloedplekken ziet eerder blauwe plekken enzo

enja hun zie je allemaal met vrienden en delen alles terwijl ik het kotsbakje ben (ik heb wel aan zelfmoord gedacht)
ik denk eraan om morgen niet op school te komen ik voel me er niet heel goed bij

kan 1 van jullie mij helpen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-05-2012, 17:05
AzN
AzN is offline
Heb je dit besproken met docenten en/of je ouders? En heb je vrienden gemaakt buiten school om? Bijv. mensen die bij je in de buurt wonen of die je via sportverenigingen hebt leren kennen.
Oud 06-05-2012, 18:16
Attention
Attention is offline
ik heb 1 vriend maar die woont wat ver weg.

Ouders die melden het wel aan de school maar de school die doet er geen **** aan dus dat is geen optie
sport wil ook niet echt lukken

ik wil echt niet naar school maar ik kan niet thuisblijven

Laatst gewijzigd op 06-05-2012 om 18:23.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2012, 20:39
SymbolicArt
SymbolicArt is offline
Hebben je ouders toen gebeld? Misschien kan je beter een keer met allebei je ouders naar school komen en dan is naar de directeur/afdelingsdirecteur o.i.d. gaan. Dat heeft meer impact dan dat je ze laat bellen soms. Moet je wel zorgen dat je dat een x doet onder de les ofzo zodat ze je niet met je ouders aan zien komen.. misschien dat het dan alleen maar erger wordt.
Hopelijk doen ze er dan wel iets aan.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2012, 06:20
Attention
Attention is offline
oh dat hebben we al 1x geprobeerd vervolgens kwam de directeur gewoon in de klas en zeggen jongens wel lief voor mekaar zijn he?'' toen liep ie weer weg.

dus dat hielp niet
Met citaat reageren
Oud 07-05-2012, 07:25
levike1
levike1 is offline
Heftig verhaal vooral als de school je niet wilt helpen.
Je ouders staan altijd achter je en zullen je helpen ga met hun praten en laat je niet in elkaar slaan word weerbaarder.

Hopenlijk heb je hier iets aan...

Groetjes,
Levike1
Met citaat reageren
Oud 07-05-2012, 11:11
Verwijderd
Terugmeppen.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2012, 18:39
Attention
Attention is offline
Citaat:
Terugmeppen.
ik wil niet vechten daar komt alleen maar meer narigheid van (niet dat ik slap ben ofzo)
Met citaat reageren
Oud 07-05-2012, 21:43
Pluis
Pluis is offline
Je hoeft niet te vechten, maar je kan wel je stem gebruiken en gewoon heel hard schreeuwen en de aandacht trekken op zo'n moment. Dan is er vast wel een leraar oid in de buurt die ze van je af kunnen trekken (of een ouderejaars als het geen laffe harries zijn). Die jongens zitten alleen maar aan je omdat ze ermee wegkomen. Als jij maar genoeg lawaai maakt en aandacht trekt dan houdt dat vanzelf een keer op.
Oud 08-05-2012, 11:21
bierkoning
bierkoning is offline
Citaat:
Je hoeft niet te vechten, maar je kan wel je stem gebruiken en gewoon heel hard schreeuwen en de aandacht trekken op zo'n moment. Dan is er vast wel een leraar oid in de buurt die ze van je af kunnen trekken (of een ouderejaars als het geen laffe harries zijn). Die jongens zitten alleen maar aan je omdat ze ermee wegkomen. Als jij maar genoeg lawaai maakt en aandacht trekt dan houdt dat vanzelf een keer op.
als ze naar je toe komen, schreeuw dan gewoon wat terug waar je hun op kan pakken(haakneus, flapoor, scheelkijken, dik zijn). Laat zien dat je van je af bijt. Doe dat uiteraard alleen als ze echt te dichtbij komen en je feitelijk mishandelen. En verder gewoon niet op reageren.
Oud 08-05-2012, 14:24
MissRainbow
MissRainbow is offline
Kijk of er in de klas andere kinderen zijn die niet veel vrienden hebben/worden buitengesloten. Als er geen is kan je in de pauze ook kijken of er mensen alleen staan. Ik weet dat het spannend is, maar probeer ze toch aan te spreken. Die mensen maken vaak het zelfde mee als jij, en jij zal het ook leuk vinden als iemand je (aardig) aanspreekt en vrienden wil worden. Als me met meerdere personen bent sta je vaak sterker en dat merken die pestkoppen ook. Dan laten ze je meer met rust. Ik heb het zelf ook meegemaakt
Met citaat reageren
Oud 08-05-2012, 20:24
Attention
Attention is offline
Citaat:
Kijk of er in de klas andere kinderen zijn die niet veel vrienden hebben/worden buitengesloten. Als er geen is kan je in de pauze ook kijken of er mensen alleen staan. Ik weet dat het spannend is, maar probeer ze toch aan te spreken. Die mensen maken vaak het zelfde mee als jij, en jij zal het ook leuk vinden als iemand je (aardig) aanspreekt en vrienden wil worden. Als me met meerdere personen bent sta je vaak sterker en dat merken die pestkoppen ook. Dan laten ze je meer met rust. Ik heb het zelf ook meegemaakt
nope de hele klas is vrienden met elkaar behalve ik heb wel ns gekeken sorry no option
Met citaat reageren
Oud 08-05-2012, 20:34
sebastiaan133
sebastiaan133 is offline
Nou dan ga je lekker in je eentje depressief doen.

Jonge alles wat iedereen voorstelt is niet goed. Wat dan wel?!
Met citaat reageren
Oud 09-05-2012, 19:14
DennisGay
DennisGay is offline
niet zo onaardig doen bas, ik werdt ook enorm gepest en wordt het nog steeds, als ik ruzie heb met degene waardoor ik bij haar populaire-ppl kan komen zitten. gewoon hieraan denken: Pestkoppen doen altijd alles om stoer te zijn, probeer eens iemand te bestuderen, iemand die meeloopt, maar die het eigenlijk helemaal niet leuk vindt om te pesten, maar het alleen doet om erbij te horen omdat hij zelf ook gepest wordt bijvoorbeeld, ik weet dat dit soms werkt, omdat ik dat ook he gedaan.

bij mij ging het zo:

Groep 8:
ik werdt bevriend met een meisje die bij de populaire-ppl hoort, ik ging veel met haar om en leerde haar vrienden kennen, zo lieten ze me bij ze zitten

1ste klas middelbaar:
Ik was nog steeds bevriend met ze, ging nog steeds bij ze zitten, en het werkt nog steeds, op het gegeven moment voel je echt een klik en ga je elkaar geheimen vertellen enzo, (niet verliefd hoor) die onthouden ze wel en lullen ze waarschijnlijk niet door als je ze een beetje kent.

2de klas middelbaar:
Ben nog steeds bevriend met ze, heb soms wel ruzie, maar zeg dan gewoon sorry, en probeer erover te praten, als dat niet werkt doe ik het gewoon vergete tot de week erna, en echt hoor, denk eraan, pestkoppen doen alles om stoer te doen!

ik zit nu nog steeds in het 2de, en ik wordt vrijwel niet meer gepest alleen maar door tactiesch na te denken

Ik wens je heeeel veel succes Attention, en denk eraan hoor! de gouden regel; Pestkoppen doen alles om stoer te LIJKEN, dus, probeer het en vertel me of het lukt enzo, hou me op de hoogte, miss wil je meer weten, stuur me een pm met je vraag

Greetz. Dennis
Met citaat reageren
Oud 10-05-2012, 06:26
sebastiaan133
sebastiaan133 is offline
Citaat:
niet zo onaardig doen bas, ik werdt ook enorm gepest en wordt het nog steeds, als ik ruzie heb met degene waardoor ik bij haar populaire-ppl kan komen zitten. gewoon hieraan denken: Pestkoppen doen altijd alles om stoer te zijn, probeer eens iemand te bestuderen, iemand die meeloopt, maar die het eigenlijk helemaal niet leuk vindt om te pesten, maar het alleen doet om erbij te horen omdat hij zelf ook gepest wordt bijvoorbeeld, ik weet dat dit soms werkt, omdat ik dat ook he gedaan.

bij mij ging het zo:

Groep 8:
ik werdt bevriend met een meisje die bij de populaire-ppl hoort, ik ging veel met haar om en leerde haar vrienden kennen, zo lieten ze me bij ze zitten

1ste klas middelbaar:
Ik was nog steeds bevriend met ze, ging nog steeds bij ze zitten, en het werkt nog steeds, op het gegeven moment voel je echt een klik en ga je elkaar geheimen vertellen enzo, (niet verliefd hoor) die onthouden ze wel en lullen ze waarschijnlijk niet door als je ze een beetje kent.

2de klas middelbaar:
Ben nog steeds bevriend met ze, heb soms wel ruzie, maar zeg dan gewoon sorry, en probeer erover te praten, als dat niet werkt doe ik het gewoon vergete tot de week erna, en echt hoor, denk eraan, pestkoppen doen alles om stoer te doen!

ik zit nu nog steeds in het 2de, en ik wordt vrijwel niet meer gepest alleen maar door tactiesch na te denken

Ik wens je heeeel veel succes Attention, en denk eraan hoor! de gouden regel; Pestkoppen doen alles om stoer te LIJKEN, dus, probeer het en vertel me of het lukt enzo, hou me op de hoogte, miss wil je meer weten, stuur me een pm met je vraag

Greetz. Dennis
Goed verhaal.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2012, 17:37
Attention
Attention is offline
Citaat:
als ze naar je toe komen, schreeuw dan gewoon wat terug waar je hun op kan pakken(haakneus, flapoor, scheelkijken, dik zijn). Laat zien dat je van je af bijt. Doe dat uiteraard alleen als ze echt te dichtbij komen en je feitelijk mishandelen. En verder gewoon niet op reageren.
ik probeer dat morgen goede tip

seksebas133

Kan ik het helpen? en er zitten wel goede tips tussen! zoals hierboven en als je geen tips hebt hoef je niks te melden.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2012, 18:48
DennisGay
DennisGay is offline
danku, danku probeer et maar, stuur me een pm als het lukt
Met citaat reageren
Oud 10-05-2012, 19:20
enjoylife
enjoylife is offline
kan je bij jezelf nagaan waarom ze jou altijd pesten? misschien is er 1 bepaalde reden voor, waar je je misschien aan zou kunnen aanpassen. Als dat niet zo is, kan je ook opeens terugbijten en schreeuwen dat ze op moeten houden, meestal schrikken mensen daarvan & houden ze wel op
Met citaat reageren
Oud 11-05-2012, 03:15
HomoSignificans
HomoSignificans is offline
Heb je al overwogen om naar een andere school te gaan? Ik zou het er eens met je ouders over hebben.
Oud 11-05-2012, 17:34
sebastiaan133
sebastiaan133 is offline
Citaat:
ik probeer dat morgen goede tip

seksebas133

Kan ik het helpen? en er zitten wel goede tips tussen! zoals hierboven en als je geen tips hebt hoef je niks te melden.
Toen ik die reactie plaatste had je alles afgewezen!
Met citaat reageren
Oud 11-05-2012, 17:53
Verwijderd
Citaat:
ik wil niet vechten daar komt alleen maar meer narigheid van (niet dat ik slap ben ofzo)
Je moet ook niet vechten. Je moet degene met de grootste mond eindigen op het moment dat hij weer iets doet.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2012, 22:25
ThisIsMyName
ThisIsMyName is offline
tja, pesten, komt steeds vaker voor...
Ik heb het geluk dat ik groot ben, en ook niet de slapste.
Stel jezelf een beetje steviger op, en als iemand mij een klap geef, 10x zohard terug op de bakkes
en dan bijten de honden niet meer, maar blaffen ze alleen maar...
Met citaat reageren
Oud 31-05-2012, 10:53
TijlDeconynck
TijlDeconynck is offline
Agressie is niet een oplossing (hier). Het klinkt mischien raar maar als je beter bent in belediging aan jezelf geven dan de pesters hebben ze een 'wapen' minder om te gebruiken.

Mensen gaan meestal in het tegenovergestelde doen als dat je ze 'forceerd' . Net zoals een paard dat aan de teugels word getrokken terug trekt. - Het is dat dat pesters motiveerd om nog verder te doen!

Door aan de zelfde kant te gaan staan kunnen ze dat niet meer. Door het zovre in het ridicule te trekken dat ze er zelf nites meer kunne over zeggen.

Voorbeeld: "Nerd" zeg je , ik kom nooit mijn kamer buiten en zie nooit daglicht bijna. er zijn spinnen in men kamer en ratten die hallo komen zegen"

voorbeeld 2 :"Is dit de ergste belediging dat je hebt? Ik dacht tenminste dat je X of Y ging zeggen, beter geluk volgende keer."

Positief reageren op een onbedoelde positieve intentie:

Voorbeeld: "Dik en opvliegend" zeg je, bedankt om zo bezorgd te zijn over men gezondheid, alleen echte vrienden zijn oprecht."

Conclusie: Als het om verbaal pesten gaat is (niet beledigende) humor en sarcasme het beste om te hanteren.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten