Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Verkeer & Vervoer
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-08-2012, 02:08
kevin199
kevin199 is offline
Hallo allemaal,

Ik heb een vraagje. Ik heb vandaag een geparkeerde auto geraakt tijdens het rijden.(Nee ik was niet dronken) Dus er zit een hele deuk in de achterkant van die auto. Ik heb een briefje bij de auto achtergelaten met me nummer erop. Maar ik vroeg me nu dus af wat er allemaal moet gebeuren om dit op te lossen. Ben gewoon verzekerd. Maar ben aansprakelijk dus moet vast zelf betalen voor de schade?!
Misschien dat iemand me kan uitleggen wat ik moet doen nu? En wat er allemaal moet gebeuren?

Alvast bedankt!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-08-2012, 08:14
hookee
hookee is offline
Ten eerste; heel netjes dat je een briefje hebt achtergelaten, je ouders mogen trots zijn op hun opvoeding.

Wacht eerst maar tot het slachtoffer belt/mailt.
Dan zal hij/zij vragen om jouw gegevens en bij wie je verzekerd bent.
Zijn verzekeraar zal dan contact opnemen met jouw verzekeraar en jouw verzekeraar zal zijn schade betalen. Daar hoef je verder niets voor te doen.

Als je zelf schade hebt en je bent alleen WA of WA+ verzekerd, zul je de schade aan je eigen auto zelf moeten betalen (ALS je het laat repareren). Bij een all risk verzekering KUN je de verzekeraar de schade laten betalen maar daarmee gaat vaak wel je jaarlijkse premie omhoog, waardoor dat tijdens de komende jaren misschien meer kost dan als je het bij "een mannetje" laat repareren en zelf betaalt.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2012, 08:48
feniks
feniks is offline
Hulde! Ik zou willen dat meer mensen een briefje achterlieten als ze schade maken.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2012, 09:04
Telesmurf
Telesmurf is offline
Citaat:
Hulde! Ik zou willen dat meer mensen een briefje achterlieten als ze schade maken.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2012, 15:13
Verwijderd
Citaat:
Met citaat reageren
Oud 20-08-2012, 14:34
MTpower
MTpower is offline
Gezien de schade zal je premie wat omhoog gaan.

Maar bijzonder netjes van je om je gegevens achter te laten .
Oud 23-08-2012, 14:09
Kees1993
Kees1993 is offline
Hallo Kevin199.
Zoals Hookee al heeft gezegd, ligt het eraan hoe je bent verzekerd.
De kans is wel groot dat je de schade zelf moet betalen.
Je premie zal voor volgend jaar iets stijgen (meestal rond de €0,23 per maand), maar verder zijn er geen grote gevolgen.

Heeft de persoon al gereageerd?
Oud 23-08-2012, 14:23
bloodyb
bloodyb is offline
Citaat:
Hallo Kevin199.
Zoals Hookee al heeft gezegd, ligt het eraan hoe je bent verzekerd.
De kans is wel groot dat je de schade zelf moet betalen.
Je premie zal voor volgend jaar iets stijgen (meestal rond de €0,23 per maand), maar verder zijn er geen grote gevolgen.

Heeft de persoon al gereageerd?
Nee hoor, hij is verzekerd dus hij hoeft de schade aan die auto niet te betalen, alleen schade aan zijn eigen auto.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2012, 19:51
hookee
hookee is offline
Citaat:
Je premie zal voor volgend jaar iets stijgen (meestal rond de €0,23 per maand)
Ik vermoed wel een tikkie meer, je verliest schadevrije jaren en daarmee gaat je premie procenten omhoog, doe je dat 2 of 3 keer in korte tijd ben je helemaal de klos en betaal je dubbele/driedubbele premie (ligt eraan hoeveel je al opgebouwd hebt natuurlijk)
Met citaat reageren
Oud 24-08-2012, 16:58
MiBe
MiBe is offline
Citaat:
Ik vermoed wel een tikkie meer, je verliest schadevrije jaren en daarmee gaat je premie procenten omhoog, doe je dat 2 of 3 keer in korte tijd ben je helemaal de klos en betaal je dubbele/driedubbele premie (ligt eraan hoeveel je al opgebouwd hebt natuurlijk)
Daarom kan het slim zijn om de schade zelf te betalen in plaats van het via de verzekering te laten lopen. Beetje afhankelijk van hoe groot de schade is maar als het bijvoorbeeld alleen een deuk is (zonder lakschade dus) is het wellicht mogelijk om hem te laten uitdeuken zonder spuiten, iets dat niet heel duur is. Hierdoor voorkom je dat je maandelijkse premie een zwiep omhoog krijgt en daardoor ben je uiteindelijk wellicht goedkoper uit.
Oud 27-08-2012, 16:49
Kees1993
Kees1993 is offline
Citaat:
Nee hoor, hij is verzekerd dus hij hoeft de schade aan die auto niet te betalen, alleen schade aan zijn eigen auto.
Dan ken jij de verzekeringsmaatschappijen van tegenwoordig niet.
Als de schade onder de €200 is, of meestal is dit een bepaald bedrag wat in de voorwaarden staat, dan zijn ze niet verplicht om dit te vergoeden.Dat zullen ze dan ook niet doen.

Als de maatschappij bereid is om te betalen, gaat de premie gewoon omhoog.
De TS moet zelf even overwegen wat beter is.
Aangezien hij al een tijdje niets meer heeft laten horen, neem ik aan dat het probleem naar alle tevredenheid al is opgelost.
Oud 28-08-2012, 12:49
bloodyb
bloodyb is offline
Je zult mss wel wat met je premie omhoog gaan maar dat ze onder een bepaald bedrag geen schade vergoeden is nieuw voor mij.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2012, 15:21
hppa
hppa is offline
er bestaat wel zoiets als een eigen risico bij autoverzekeringen, maar of dat alleen voor all-risk geldt of ook voor wa weet ik niet.
Reageren

Regels voor berichten