Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
De instelling kan geen VOG aanvragen zonder jouw toestemming. En een reden om verder terug te kijken zie ik ook niet. Laatst gewijzigd op 04-05-2012 om 14:31. |
![]() |
||
Citaat:
Als je de VOG zelf wil aanvragen, moet je dit formulier invullen en inleveren bij je gemeente: http://www.rijksoverheid.nl/onderwer...-personen.html Let erop dat je ook dan de VOG alleen kunt aanvragen als het bedrijf/instelling/organisatie het formulier mede ondertekent. Je kunt nooit helemaal zelfstandig een VOG aanvragen. Dit omdat de instelling moet omschrijven wat je functie inhoudt. |
![]() |
|
![]() |
Iedereen kan een aanvragen VOG én krijgen. Het is tenslotte een Verklaring Omtrent Gedrag. Slechts een verklaring, geen oordeel. In die verklaring kan wel staan dat je in het verleden betrokken bent geweest bij belastende feiten. Of dat zo is, hangt weer af van welke feiten je bij betrokken bent en waar je de verklaring voor aanvraagt. Alleen feiten die relevant zijn voor het doel worden aangemerkt.
Het is vervolgens aan de organisatie die de verklaring vraagt om over jou te oordelen als wel of niet geschikte kandidaat. |
![]() |
||
Citaat:
Bovendien moet een (potentiele) werkgever de aanvraag mede ondertekenen. De organisatie kan natuurlijk wel besluiten je toch aan te nemen als je VOG wordt geweigerd. |
![]() |
|
Bij mij ging het zo: ik vulde mijn deel van het aanvraagformulier in. Daarna stuurde ik het naar mijn toekomstige werkgever en die vulde hun deel in. Zij stuurden het terug naar mij en ik heb de aanvraag gedaan bij het gemeentehuis. Een paar weken later kreeg ik decverklaring met de post thuisgestuurd en ik heb deze weer naar mijn werkgever gestuurd.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Werk, Geld & Recht |
Stel je vraag aan de politie (deel 2) Simon | 500 | 26-08-2018 20:53 | |
Werk, Geld & Recht |
Halt, Strafbladen en VOG Thanatios | 30 | 08-04-2013 12:03 | |
Werk, Geld & Recht |
Misdrijf of overtreding? Qoen | 35 | 02-04-2010 07:59 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Onderwijzer moet procederen voor verklaring van goed gedrag Kitten | 40 | 06-03-2009 12:36 | |
Werk, Geld & Recht |
winkelverbod Henkedenk | 44 | 15-07-2006 11:59 | |
Werk, Geld & Recht |
strafblad, uitzoeken, hoe? moenbase | 13 | 03-07-2004 12:57 |