Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-05-2012, 13:59
fruitsh00t
fruitsh00t is offline
Hallo, ik wil me aanmelden voor het vavo voor vmbo-t sector economie
en nou wil ik weten welke vakken ik precies moet kiezen
en wat word er precies bij zo een intake-toets van je gevraagd?
Groetjes.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-05-2012, 14:10
Chariot
Chariot is offline
Ik heb zelf ook mijn diploma behaald via de vavo. Ik vraag me alleen af waarom jij hier eigenlijk voor kiest. Wat is de reden? Ik heb ook eindexamen vmbo-t gedaan met de sector economie. Van de intake moet je niet veel verwachten, gewoon een gesprekje. Het is meer een kennismaking, het is niet streng. Ze nemen iedereen wel aan.

Anyway: Ik was toen gezakt voor 3 vakken en die heb ik toen in dat jaar over moeten doen.
Met citaat reageren
Oud 17-05-2012, 14:13
fruitsh00t
fruitsh00t is offline
Omdat ik geen vmbo-diploma heb en omdat ik nooit examens gehad heb, terwijl ik wel op een middelbare school gezeten heb. Ja, raar verhaal maar het is gewoon zo hoe het klinkt... En zonder het vmbo-diploma kom je niet ver binnen het mbo. Ik heb gehoort dat je getoetst word op nederlands,wiskunde en een vreemde taal, klopt dat?
En heb je enig idee welke vakken ik moet aanvinken bij het aanmelden :$ want ik zoek op google en daar staat niet echt duidelijk vermeld welke vakken je krijgt.
Met citaat reageren
Oud 17-05-2012, 14:24
Chariot
Chariot is offline
Jij hebt gewoon een vol pakket kiezen, omdat je een heel traject gaat volgen. En de toetsing weet ik niet, want daar had ik niets mee te maken. Als je economie wilt, dan is dat jouw hoofdvak. Ik had Nederlands, Engels, Wiskunde, Maatschappijleer 2, Aardrijkskunde en Economie. Dit waren al mijn vakken waarin ik eindexamen heb gedaan. Maar daar is een schema voor, sommige vakken zijn verplicht. Het verschilt ook nog eens per school soms. Moet je maar even aan jouw vavo-school vragen.

Binnen het MBO kom je dan gewoon om niveau 1 uit, maar je kunt wel redelijk snel doorstromen naar niveau 2... En dit kost je 1 jaar. Bij de VAVO moet je misschien zelfs de derde over gaan doen.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2012, 12:48
fruitsh00t
fruitsh00t is offline
Ik weet niet welke vakken ik zou moeten kiezen voor de sector economie. want ik kan wel biologie kiezen omdat ik het ''leuk en interessant vind'' maar het moet wel iets zijn wat erbij past, toch?
Met citaat reageren
Oud 18-05-2012, 16:10
Silvano08
Silvano08 is offline
Ik weet dat je op de middelbare school vrij bent om elk vak te kiezen in je profiel dat je wel of niet wil, of het er nou (volgens jou) bij past of niet.
Ik weet niet hoe het bij het VAVO zit...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten