Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-05-2012, 22:22
Noedelhap
Noedelhap is offline
Wat nomineer jij tot het meest overratede voedsel dat er bestaat?

Ik Oreo's.
Oud 03-05-2012, 22:22
Verwijderd
Sushi, heel erg.
Met citaat reageren
Oud 03-05-2012, 22:23
Verwijderd
Ik vind pannekoeken ook overrated.
Met citaat reageren
Oud 03-05-2012, 22:36
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Pannekoeken als toetje vind ik prima, maar als avondeten snap ik 't nooit zo.

Ik nomineer Nutella.
Oud 03-05-2012, 22:44
Verwijderd
Ik nomineer ei. Gekookt ei, gebakken ei (spiegelei, roerei), alles waarbij het gaat om 't ei.
Met citaat reageren
Dinalfos
Dinalfos is offline
Olijven, erwtensoep en asperges.

Alle drie om te kotsen.
Verwijderd
Jam.
Met citaat reageren
Oud 03-05-2012, 22:45
Verwijderd
En erwtensoep ja, gatverdamme.
Met citaat reageren
Oud 03-05-2012, 22:45
Verwijderd
Ohja, boerenkool, om maar in de Hollandse gerechten te blijven. Al die mensen die zo hysterisch doen over 'lekker boerenkool met worst en spekjes, amgg', die doen dat volgens mij ook alleen maar om de worst en de spekjes.
Met citaat reageren
Oud 03-05-2012, 22:46
Carn
Carn is offline
Ik vind boerenkool best lekker. Idem voor erwtensoep. Vroeger niet overigens, maar als je ouder wordt veranderd je smaak.
Oud 03-05-2012, 22:47
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Overrated is niet hetzelfde als 'niet lekker vinden' he.

Zo vind ik bijvoorbeeld Nutella best te pruimen, maar ik snap niet dat er door (Amerikaanse) hipsters hele blogs aan worden geweid en dat mensen zowat klaarkomen als ze een boterham met nutalla zien.

@Stefenootje: Dat van de boerenkool vind ik ook. Ik heb vorig jaar voor het eerst in mijn leven boerenkool op (dat vond iedereen heel schockerend, dus er werd ineens een 'Trimm moet boerenkool eten' party gehouden...) en ik vond het echt 'meh'.
Het smaakt naar niks. Eet dan gewoon aardappels met vlees en jus.
Oud 03-05-2012, 22:47
Noedelhap
Noedelhap is offline
Oja, Erwtensoep. Dat is zo smerig dat het als alternatieve naam SNERT heeft.
Oud 03-05-2012, 22:48
Verwijderd
Citaat:
Overrated is niet hetzelfde als 'niet lekker vinden' he.

Zo vind ik bijvoorbeeld Nutella best te pruimen, maar ik snap niet dat er door (Amerikaanse) hipsters hele blogs aan worden geweid en dat mensen zowat klaarkomen als ze een boterham met nutalla zien.
haha, 9gag
Met citaat reageren
Oud 03-05-2012, 22:48
Noedelhap
Noedelhap is offline
Wortels zijn ook overrated. En maar bejubeld om hun betacaroteen, terwijl je ogen er niet op vooruit gaan
Oud 03-05-2012, 22:49
Carn
Carn is offline
Spek. Bacon gaat prima (zeker als het gebakken is), maar mensen die echt van die complete speklappen weg kunnen vreten
Verwijderd
Citaat:
Spek. Bacon gaat prima (zeker als het gebakken is), maar mensen die echt van die complete speklappen weg kunnen vreten
Ohja, Qft, die was ik nog vergeten.
Met citaat reageren
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
haha, 9gag
Ik kijk nooit op 9gag, dus dunno.
Oud 03-05-2012, 23:04
Verwijderd
Citaat:
Link?
Met citaat reageren
Oud 03-05-2012, 23:05
Noedelhap
Noedelhap is offline
Verrassend dat de McDonalds nog niet genoemd is.
Oud 03-05-2012, 23:05
Verwijderd
Citaat:
INDERDAAD ja
Met citaat reageren
Oud 03-05-2012, 23:06
Verwijderd
Citaat:
Verrassend dat de McDonalds nog niet genoemd is.
De meeste mensen zien dat als kut voedsel ;p
Met citaat reageren
Oud 03-05-2012, 23:06
Verwijderd
Citaat:
Ohja, boerenkool, om maar in de Hollandse gerechten te blijven. Al die mensen die zo hysterisch doen over 'lekker boerenkool met worst en spekjes, amgg', die doen dat volgens mij ook alleen maar om de worst en de spekjes.
Liever andijviestamppot (zonder spekjes en worst)
Met citaat reageren
Oud 03-05-2012, 23:07
Verwijderd
Oreo's vind ik niet overrated trouwens. Eén van de betere koekjes Ze zijn tenminste niet zo zoet.

Heet eten vind ik wel overrated. Wat heb je nou aan heet eten, het enige wat je proeft is dat het op je tong brandt. Supersaai.
Met citaat reageren
Oud 03-05-2012, 23:26
Verwijderd
Hoewel Oreo's meer cred krijgen dan ze verdienen, dat is wel waar.

Mensen die onterecht heel hysterisch doen over eten hebben gewoon geen goed referentiekader, volgens mij. Want Ben & Jerry's is best goed ijs, bijvoorbeeld, maar ook weer niet zo bizar goed dat het een hele cultstatus verdient. Maar ja, als je een Net 5-kijkend mokkel uit Bergen op Zoom bent, met kekke instappertjes van de markt en een Louis Vuitton-tas en Carrie uit Sex and the City als je grootste idool, en je hebt in je hele leven alleen deze blokken als ijs gegeten, tja. Dan kom je wel direct in je broekje als je een keer iets van Ben & Jerry's voorgeschoteld krijgt, stel ik me zo voor.
Met citaat reageren
Oud 03-05-2012, 23:28
Verwijderd
Ben & Jerry's is prima supermarktijs, meer niet!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-05-2012, 23:35
Noedelhap
Noedelhap is offline
Ik moet toegeven, die Nutella recepten met brownies en crèpes zien er prima uit. Jammer alleen dat je na een paar happen Nutella alweer genoeg ervan hebt.
Oud 03-05-2012, 23:46
Verwijderd
Citaat:
Ben & Jerry's is prima supermarktijs, meer niet!
Ja, dat zeg ik. Maar als de supermarkt je enige referentiekader is dan wordt het al snel zomg het beste ijs everrrrrrr.

Een beetje zoals Amerikanen met Heineken, zeg maar.

Oh god.
Met citaat reageren
Oud 03-05-2012, 23:52
Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Dat komt omdat chocoladepasta daar niet echt een ding is, denk ik.

Verder: alle burgers van grote hamburgerketens. Hamburgers die niet rood zijn van binnen dienen teruggestuurd te worden.
Oud 03-05-2012, 23:54
Verwijderd
Hamburgers van mager rundvlees sowieso
Met citaat reageren
Oud 03-05-2012, 23:54
Verwijderd
Sommige recepten zijn gewoon 'nutella met iets erin'.

Citaat:
I just bought my first jar of Nutella today. I...I don't know how I lived without this stuff in my life. It was like seeing Jesus in a spoon.
Nounou.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2012, 00:09
Verwijderd
Deze dingen zijn ook retarded.

Of nouja, die laatste is gewoon treurig. Dat 'chocoladepasta' daar synoniem is met een specifiek merk.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2012, 00:10
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Ik had 't er gisteren ook met een collega over. We kwamen tot de conclusie dat Amerikaanse chocola doorgaans gewoon echt niet te pruimen is (mensen zijn daar vaak lyrisch over Herschey chocola, terwijl dat echt smaakt naar stoffige kaas. feit.) en dat iets met een echte chocoladesmaak dus al gauw als goddelijk wordt bevonden. Collega gaf als voorbeeld ook 'Belgian Chocolate'. Wij denken dan 'Ja uh, Belgische chocola, Nederlandse chocola, whatever!', maar voor Amerikanen smaakt chocola dus helemaal niet zo. Heel raar.
Oud 04-05-2012, 00:21
Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Ik had 't er gisteren ook met een collega over. We kwamen tot de conclusie dat Amerikaanse chocola doorgaans gewoon echt niet te pruimen is (mensen zijn daar vaak lyrisch over Herschey chocola, terwijl dat echt smaakt naar stoffige kaas. feit.) en dat iets met een echte chocoladesmaak dus al gauw als goddelijk wordt bevonden. Collega gaf als voorbeeld ook 'Belgian Chocolate'. Wij denken dan 'Ja uh, Belgische chocola, Nederlandse chocola, whatever!', maar voor Amerikanen smaakt chocola dus helemaal niet zo. Heel raar.
De wettelijke standaard is daar ook lager. In Amerika mag Nutella gewoon als chocoladepasta verkocht worden, terwijl je daar in Italië de doodstraf voor kunt krijgen. Net zoiets als dat de Duitsers je op kamp sturen als je Heineken in de supermarkt tussen het bier zet en niet tussen de frisdrank.
Oud 04-05-2012, 00:28
Turk February
Turk February is offline
Gesmolten mozzarella. Ik snap niet dat mensen daarvoor kiezen als de optie ze gegeven wordt. Draderige troep.

En vaak krijg je niet eens de optie: op iedere Nederlandse pizza gaat de mozzarella standaard voordat het ding de oven in gaat. Waarom? Waarom mag ik niet kiezen?
Oud 04-05-2012, 00:32
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Ik snap dat hun wettelijke standaard lager is, maar wat zij chocola noemen laat cacao-fantasie nog lijken op een 3-sterren restaurant chocolade toetje.
Koop voor de gein eens een Hershey chocolade reep/Hershey kisses en doe je best om een chocoladesmaak te ontdekken.
Oud 04-05-2012, 00:32
Carn
Carn is offline
koetjesrepeneffect
Oud 04-05-2012, 00:38
Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Ik snap dat hun wettelijke standaard lager is, maar wat zij chocola noemen laat cacao-fantasie nog lijken op een 3-sterren restaurant chocolade toetje.
Koop voor de gein eens een Hershey chocolade reep/Hershey kisses en doe je best om een chocoladesmaak te ontdekken.
Heb ik volgens mij weleens gehad, blegh.
Oud 04-05-2012, 00:38
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Nee, koetjesrepen zijn hemels vergeleken met die shit.
Oud 04-05-2012, 00:53
Carn
Carn is offline
ja ok, maar ook niet echt chocolade natuurlijk.
Oud 04-05-2012, 03:39
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Paprikachips. Zonder mayonaise gewoon boring. Om nog te zwijgen over naturel. Waarom?

Overigens is de joppiesaus ook overrated. Chips en saus.
Oud 04-05-2012, 03:47
Verwijderd
Wtf chips met mayonaise.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2012, 04:01
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ja om in te dippen hè en gewoon normale mayo, niet die Amerikaanse mc saus. Lekker joh.
Oud 04-05-2012, 06:09
Verwijderd
Patat en chips. Het smaakt alleen maar zout.
Met oreo's ben ik het ook eens. De koekjes zijn saai en de vulling smaakt nergens naar.
Biefstuk. Goed klaargemaakte biefstuk is best lekker, maar ik hoor mensen ook lyrisch doen over matig klaargemaakte biefstuk, terwijl je dan beter een sukadelapje kunt eten wat mij betreft. Zitten ze zo van 'omg biefstuk omg omg jaaa' terwijl ik denk 'maar deze is taai, meh'
Met citaat reageren
Oud 04-05-2012, 09:43
Verwijderd
Citaat:
Wtf chips met mayonaise.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2012, 09:44
Carn
Carn is offline
Citaat:
Wtf chips met mayonaise.
Oud 04-05-2012, 10:22
Verwijderd
chips met mayo, hallo obesitas!
Met citaat reageren
Oud 04-05-2012, 10:27
Verwijderd
Citaat:
In Italië viert Nutella al decennia hoogtij though, way before de semi-9gag-Nutella-rage En terecht want Nutella is fucking awesome.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2012, 10:35
Verwijderd
Citaat:
En terecht want Nutella is fucking awesome.
nee
Met citaat reageren
Oud 04-05-2012, 10:37
Turk February
Turk February is offline
Nutella is vies.
Reageren

Regels voor berichten