Citaat:
True,
Heb er vanavond met m'n vader over gepraat en hij herkende het ook wel, vandaag merkte ik dat het ook extra vervelend was, waarschijnlijk omdat ik er ook meer aandacht aan gaf.
Ik probeer het nu gewoon te accepteren en als het in me opkomt er niet zoveel van aan te trekken omdat het eenmaal een domme verkeerde illusie is. Ik kijk even hoe het verder gaat en idd niemand is perfect. 
|
Ik denk hoe minder je er aandacht aan geeft (of hoe meer je er succesvol tegenin kan, zo van 'let maar eens op') dat je reminders vanzelf weg moeten gaan. Ze hebben op een bepaald moment namelijk helemaal geen bestaansrecht meer. Natuurlijk kun je altijd wat krijgen als 'ja het is dan wel zo lang goed gegaan, maar toch zal er iets mis gaan', dus een reminder die helemaal los staat van je tot nu toe opgebouwde succeservaringen, en die zal waarschijnlijk ook wel eens gelijk krijgen. Het zal immers niet altijd goed gaan. Als je dat accepteert en uitgaat van je eigen kracht (je bent immers al zo ver gekomen, dus waarom geen volgende stap, etc.) kom je altijd wel weer overeind. Zulke wijsheden zitten zelfs in
Batman, dus dan móet het wel waar zijn
En als je toch met een meisje praat en je krijgt het last van, gewoon benoemen. Zeg dat je soms onzeker bent of dat je onvrijwillig zulke gedachten soms krijgt, terwijl je normaal gewoon weet dat je een toffe peer bent. Misschien heeft zij het ook wel, of kan ze er extra rekening mee houden. Het is nou ook weer niet een dealbreaker voor de meeste dames, denk ik.