Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Seksualiteit
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-06-2012, 16:21
Elisex3
Elisex3 is offline
Ik neem de pil maar was ze gistere vergeten(zondagmorgen dus) ,nu stond er op mijn bijsluiter dat de pil als je die vergeet nog 12u werkt maar bedoelen ze daar dan mee dat ze nog 12u werkt vanaf het uur dat je je pil vergeten bent? Want normaal pak ik in het weekend mijn pil in rond 9u ben ik dan nog beschermd tot 9u s'avonds of niet? Het is nu wel zo dat ik seks heb gehad met mijn vriendje maar dat hij niet in me is klaargekomen. Nu ben ik maar bang omdat er wel kans is dat ik zwanger ben.Zou ik de morningafter pil nemen? Maar ze zeggen dat je daar wel heel ziek van kunt worden omdat dat zo'n zware pil is ?
Vandaag heb ik dan de pil van gistere ingenomen en ook die van vandaag.
Antwoord alsjeblief vlug !
Oud 04-06-2012, 16:28
Verwijderd
Geen zorgen,
Als je zeker weet dat hij niet in je klaargekomen is is er nix aan de hand want er is dan geen sperma bijgekomen.
Tenzij z'n sperma van een afstand erin is gevlogen.
Anders is er echt niks om je zorgen over te maken
Gr.
Oud 04-06-2012, 16:35
Lomyrne
Lomyrne is offline
Waarschijnlijk bedoelen ze dat je tot 12 uur nadat je hem eigen in zou nemen alsnog de pil in kan nemen. Wat Leslander94 zegt klopt niet helemaal. Want een jongen heeft voorvocht voor hij klaarkomt. Ook hier zitten zaadcellen in.
De kans is klein dat je zwanger bent, maar als je niet gerust bent kan je de MAP halen tot 72 uur naar gemeenschap.
Oud 04-06-2012, 16:36
Lomyrne
Lomyrne is offline
En de 2 keer dat ik de MAP genomen heb heb ik nergens last van gehad.
Oud 04-06-2012, 16:44
Elisex3
Elisex3 is offline
Citaat:
Waarschijnlijk bedoelen ze dat je tot 12 uur nadat je hem eigen in zou nemen alsnog de pil in kan nemen. Wat Leslander94 zegt klopt niet helemaal. Want een jongen heeft voorvocht voor hij klaarkomt. Ook hier zitten zaadcellen in.
De kans is klein dat je zwanger bent, maar als je niet gerust bent kan je de MAP halen tot 72 uur naar gemeenschap.
Ja maar je bent als je de pil neemt toch zowiezo heel de dag beschemt dus daarom twijfel ik over die 12u want als je je pil elke dag goed inneemt kan dat niet dat je die dag maar 12u beschermt bent...
Oud 04-06-2012, 16:47
Elisex3
Elisex3 is offline
Als u minder dan 12 uur te laat bent met het innemen van één tablet, is de werking van
de pil niet verminderd. Neem die tablet dan alsnog in zodra u eraan denkt en neem de
volgende tabletten weer op de gebruikelijke tijd in.

Dit staat er in de bijsluiter van mijn pil.
Oud 04-06-2012, 16:50
Lomyrne
Lomyrne is offline
Ja, en heb je die pil binnen die 12 uur genomen? Zo, ja; dan ben je veilig.
Oud 04-06-2012, 16:54
Em.
Em. is offline
Het is 12 uur vanaf het tijdstip dat je hem normaal innam, ze zeggen dan ook in je bijsluiter 'Als u minder dan 12 uur te laat bent'.

Verder horen dit soort topic op L&G en dáár horen ze weer in een algemeen topic, namelijk deze. Ik doe je topic daarom dicht en je kunt je vraag (als die nog niet genoeg beantwoord is, dan) daar opnieuw stellen.

Regels voor berichten