Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-05-2012, 15:05
Mimuna
Mimuna is offline
Hallo iedereen,

Vorige week dinsdag nam ik de derde laatste pil in van mijn allerlaatste pilstrip, net voordat ik een stopweek moet houden. Ik heb die pil dus ingenomen, maar ongeveer 2 uur daarna had ik 2 keer diarree. Dit hield niet lang aan, slechts 2 keer en daarna was alles gewoon weer normaal.
De volgende dag echter (woensdag) had ik al een beetje bruin bloedverlies, terwijl ik pas vrijdag of zaterdag ongesteld moest worden, ik moest nog 2 pillen innemen en dan pas begon ik aan mijn stopweek.
Mijn ongesteldheid was gewoonlijk zoals altijd, ondanks dat hij te vroeg kwam.
Ik heb wél die woensdag onveilige seks gehad, dus nu vraag ik me af:

Kan het zijn dat de pil toch geen bescherming heeft geboden omdat daarna diarree had en toch normaal 'menstrueerde'?
Oud 23-05-2012, 15:08
xVeerle
xVeerle is offline
Volgens mij is de pil niet helemaal veilig als je 3 uur na het innemen braakt of diarree hebt.
Dus het zou volgens mij best wel kunnen dat je niet beschermd was.
Oud 23-05-2012, 15:12
Mimuna
Mimuna is offline
Maar als je dan naar de 'periodieke' onthouding kijkt, dan ben je in de paar dagen voor je menstruatie onvruchtbaar. Telt dit niet voor de pil?
Oud 23-05-2012, 15:15
xVeerle
xVeerle is offline
Volgens mij is de kans kleiner dat je zwanger bent vlak voordat je ongesteld bent, maar niet onmogelijk.
Dat telt ook voor de pil, maar je hebt nooit 100% zekerheid dat het ook daadwerkelijk zo is.
Oud 23-05-2012, 15:36
Martiño
Martiño is offline
Hoi! We hebben voor dit soort vragen het grote piltopic! Ik kopieer de posts even daar naar toe kun je daar eventueel verderpraten.

Regels voor berichten