Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-05-2012, 08:54
onnem101
onnem101 is offline
heb jij veel last van de bezuinigingen of maakt het niks voor je uit?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-05-2012, 10:51
Martiño
Martiño is offline
Ik heb de topictitel even aangepast. Ik neem aan dat je het over het Lente-akkoord wilde hebben?
Oud 21-05-2012, 11:50
Verwijderd
Maakt niks uit.
Met citaat reageren
Oud 21-05-2012, 16:03
Schrödinger
Schrödinger is offline
Op mij gaat het denk ik weinig invloed hebben.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2012, 06:37
hookee
hookee is offline
2% belastingverhoging van alles wat maar los en vast zit ga ik wel merken; benzine, boodschappen, telefoonkosten, internet, gas, elektriciteit etc..
Tel daar bij op de verhoging eigen risico van de ziektekosten (dat was een paar jaar geleden nog geld terug indien weinig geclaimd..) en de volledig belaste kilometervergoeding.

Jongeren die van plan zijn een huis te kopen zijn ook de klos, daar helpt een iets lagere inkomstenbelasting niet tegen.
Ik heb nog geluk, ik rook en drink niet (+35-60 cent per pakje sigaretten,10% accijnsverhoging op bier)

Wat ik nog steeds niet begrijp is dat we wegens "tekorten/schulden" onze pensioenleeftijd hebben opgekrikt naar 67 jaar. Hoe kan het dan nog zijn dat we in één Europa nog landen hebben waar 60 de norm is? Hebben die een crisis gemist of zo?
Met citaat reageren
Oud 22-05-2012, 13:27
Daantjer
Daantjer is offline
Nederland is het enige land in West-Europa dat temaken heeft gehad met een recessie na een crisis, dit oa door het imploderen van onze bankensector.
Oud 22-05-2012, 14:18
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Nederland is het enige land in West-Europa dat temaken heeft gehad met een recessie na een crisis, dit oa door het imploderen van onze bankensector.
Hoe kom je daarbij? Duitsland was bijvoorbeeld ook in recessie.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2012, 17:06
Daantjer
Daantjer is offline
Citaat:
Hoe kom je daarbij? Duitsland was bijvoorbeeld ook in recessie.
Niet zo'n recessie als de onze, de Duitse recessie was direct na de crisis, onze duurde langer. Ook was onze bankensector ingestort, in Duitsland was dit probleem niet zo groot.
Oud 22-05-2012, 19:24
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Niet zo'n recessie als de onze, de Duitse recessie was direct na de crisis, onze duurde langer. Ook was onze bankensector ingestort, in Duitsland was dit probleem niet zo groot.
De banken hadden overal problemen na het failliet van Lehmann. In Nederland viel het dan nog wel mee in vergelijking met bijvoorbeeld Spanje, IJsland of het VK. Dat er in Nederland een "double dip"-recessie was, is ook niet zo gek, aangezien Nederland de meest exportafhankelijke economie binnen de EU is en dus veel afhankelijker is van de grillen van de wereldeconomie.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten