Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwaarloosde, leegstaande gebouwen vind ik ook mooi. De sfeer vooral. Daarom zijn die verlaten gebouwen in bijv. Spanje of Frankrijk ook zo bijzonder.
Roest, mos, vochtige plekken, scheuren in muren... sfeer. Dat is wat anders dan die lelijke bakstenenhuizen die je hier in overvloed vind. Pleistermuren mensen! En huizen gewoon leeg laten staan. Is het niet mysterieus als er een huis in het dorp staat dat geheel vewaarloosd is en al een eeuw oud (of nog ouder)? Veel onkruid... dicht getimmerde ramen. Een klein zichtbaarraampje van een kelder....
|
Verwijderd
|
Ik sluit mij aan bij de bovenstaande spreker.
Bijna hadden mijn broer en zijn vriendin een oud huis op het dorp hier gekocht. Het was gebouwd in 1901 en had jarenlang leeggestaand. De tuin was overwoekerd met gras, alle deurposten waaren verzakt en de muur viel van ellende uit elkaar. Het was enorm en echt prachtig. Bij de achterdeur vond ik de zool van een houten schoen. Die maakte me heel erg gelukkig. De sfeer was fantastisch. LUH-3417 |
![]() |
|
Verwijderd
|
(Offtopic: Ja, dat is goed. Ik spaar alvast.
![]() Ontopic: Gisteren was ik bij de begravenis van mijn oma. Zij werd bijgelegd bij mijn oma op een keurig verzorgd graf. Hoewel het niet erg toepasselijk is, deed het me, met al die heggetjes en nummerplaatjes aan een camping denken. Dan heb ik liever een verzakte, overwoekerde begraafplaats met gebarsten stenen. LUH-3417 |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Noodverordening Limburg i.v.m. komst Bush THC1 | 104 | 09-05-2005 18:31 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Grafschennis in Bilzen Verwijderd | 43 | 29-11-2004 00:09 | |
Verhalen & Gedichten |
Verhalenwedstrijd: En dan niets meer.... Ieke | 0 | 15-02-2004 16:02 | |
Verhalen & Gedichten |
mijn verhaal over het korte leven van een jong meisje Verwijderd | 15 | 17-05-2003 22:55 | |
ARTistiek |
Cat's fotoreportage! | 48 | 07-10-2001 00:09 |