Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-06-2012, 21:12
ADO070
ADO070 is offline
Ik wil weten of je Nederlands, Engels, Geschiedenis, Economie etc. verplicht moet volgen.
Ik wil denk ik bedrijfseconomie doen, moet ik dan ook alle bovenstaand genoemde vakken volgen?
Of krijg je hele andere vakken zoals statistiek ofso.
Alvast bedankt.
Oud 06-06-2012, 21:24
Verwijderd
Nee, zulke irrelevante vakken krijg je niet op het HBO/WO. Je kunt zien wat voor vakken je krijgt per studie op de website van de desbetreffende school.
Voor jouw studie moet je denken aan vakken als Bedrijfseconomie, Bedrijfskunde, Economie & Recht en Marketing, vaardighedenvakken zoals communicatieve en onderzoeksvaardigheden, en projecten.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2012, 19:33
AzN
AzN is offline
Citaat:
Ik wil weten of je Nederlands, Engels, Geschiedenis, Economie etc. verplicht moet volgen.
Ik wil denk ik bedrijfseconomie doen, moet ik dan ook alle bovenstaand genoemde vakken volgen?
Of krijg je hele andere vakken zoals statistiek ofso.
Alvast bedankt.
Dit zijn profielvakken (ongeacht HAVO of VWO), dus die zul je toch moeten volgen om je middelbare schooldiploma te kunnen behalen?

Maar in 't vervolgonderwijs zul je deze vakken, zoals TythorZeth al aangeeft, inderdaad niet krijgen.
Oud 07-06-2012, 20:45
ADO070
ADO070 is offline
Dat is lekker.
Dan is het toch niet zo zwaar als ik dacht.
Heb je eigenlijk veel verplichte colleges/lessen?
Hoeveel per week?
40?
Oud 07-06-2012, 22:35
Verwijderd
Citaat:
Dat is lekker.
Dan is het toch niet zo zwaar als ik dacht.
Heb je eigenlijk veel verplichte colleges/lessen?
Hoeveel per week?
40?
Dit verschilt per studie, maar het gemiddelde is 14-20 uur per week
Daarnaast wordt er wel van je verwacht dat je thuis ook zo'n 20 uur per week aan de slag gaat (in totaal 40 uur per week), maar in de praktijk is dit voor de meeste studies echt niet nodig
Met citaat reageren
Oud 07-06-2012, 22:59
Inspire
Inspire is offline
Overigens is het wel zo dat je op bijna alle opleidingen Nederlands en Engels zult krijgen! Daarnaast krijg je uiteraard economie (gerelateerde vakken) als je CE gaat studeren

Tijd in de les verschild sterk per opleiding. Inderdaad rond de 15 uur, plus vele uren project (met name tegen het einde van het kwartaal). Dan nog thuisstudie, afhankelijk van hoe goed je bent.

50% valt gemiddeld af in het 1e jaar HBO, dus maak een goede keuze en hou het bij aan het begin is mijn advies. Had je een 6jes cultuur op de HAVO? Tegen onze nieuwe studenten zeg ik altijd dat ze dan maar beter flink kunnen studeren het eerste jaar, anders is het bye bye . Ik had het bijna niet gehaald door deze instelling, dus ik spreek uit ervaring.

Succes!
Met citaat reageren
Oud 08-06-2012, 11:31
ADO070
ADO070 is offline
Ik ga voor de 6jes maar kan makkelijk achten halen voor Leestoetsen voor bijv. Nederlands.
Of een 10 voor M&O.
Oud 08-06-2012, 21:47
Schrödinger
Schrödinger is offline
Zowel de vakken als de tijd die je kwijt bent aan je studie variëren sterk van studie tot studie. Meestal hebben de vakken te maken met wat je studeert (goh). De studiedruk varieert ruwweg van 10 tot 40 uur per week. Qua verplichte colleges e.d. is het gemiddeld gesproken zo dat moeilijkere studies minder aanwezigheidsplicht hebben. Bedrijfseconomie is vrij simpel, dus waarschijnlijk zul je wel aardig wat verplichte dingen hebben, maar dat kun je beter navragen bij de hogeschool waar je wil gaan studeren.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten