Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
JA heel erg herkenbaar, maar ik ben van mezelf al heel erg vrolijk en sociaal dus ik heb niet persé alcohol nodig maar ik drink tegenwoordig ook veel. het is echt moeilijk om er 1,2,3 af te komen maar probeer als je toch gaat drinken, het bij 1 soort drank te houden dus niet: passoa, petrikov, safari, bier, flügel allemaal op 1 avond want dan wordt je echt mega snel dronken:
![]() succes ! tgaat vast lukken ! |
![]() |
||
Citaat:
Maar toch wil ik het proberen. You'll never know if you'll never try ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Als je minder verlegen wilt worden dan moet je daar iets aan doen. De alcohol lost het probleem niet op, het verhult het alleen. Ga eens onderzoeken wat je aan de verlegenheid kunt doen. Ga eens langs een dokter of zoek op het internet uit wat de mogelijkheden zijn.
Daarnaast wil ik je erop wijzen dat (grote hoeveelheden) alcohol enorm slecht zijn voor jongeren. Je hersenen zijn zeker tot je 21e levensjaar (volgens sommige wetenschappers zelfs tot je 23e) nog volop in ontwikkeling en zelfs kleine hoeveelheden alcohol zorgen al voor (onherstelbare) schade aan je hersenen. |
![]() |
|
![]() |
Hee,
Ja dat ken ik wel. Toen ik 16 was begon ik met drinken, gelijk aangeschoten en ik had het gevoel dat ik makkelijker kon praten en etc. Later werd dit erger en was ik heel vaak dronken in de stad. Het klinkt wat raar en misschien niet echt behulpzaam, maar je groeit er wel weer uit. Ik ben van mijzelf nu ook veel spontaner dan dat ik vroeger was en kan me met uitgaan ook prima vermaken zonder alcohol. Volgens mij ligt het gewoon echt aan je leeftijd en onzekerheden, maar nog steeds, probeer je wel een beetje in te houden met alcoholgebruik want je zal er later waarschijnlijk wel spijt van krijgen en je reputatie gaat naar de bagger (+slecht voor je hersenen he! Niet dat dat mij had gestopt -.-) |
![]() |
|
Ik merk ook wel dat ik mijn verlegenheid sneller aan de kant zet na een paar biertjes. Het is heel jammer want zonder alcohol kan ik dus ook zo zijn. Ik ben aan het minderen en merk dat mensen me nog steeds leuk vinden zonder iets op (soms word ik weer onzeker in een gesprek en dan kom ik nogal raar over omdat ik gewoon niks meer zeg, maar ik moet over die onzekerheid heen en alcohol is geen oplossing).
Ja, het is zeker raar om zonder alcohol uit te gaan maar ik zeg: minder het gewoon en dan hoef je na een tijdje maar 2 biertjes om aangeschoten te zijn ipv 6. En dat is toch wat gezonder. Nu merk ik dat ik zonder te drinken ook al zo kan zijn. En dat lukt jou vast ook wel. Maar geloof me, je bent dus niet de enige!
|
De oplossing is inderdaad dat ik gewoon aan mijn verlegenheid moet werken, en dat doe ik ook. Ik ben er nu veel mee bezig en hopelijk kan ik hiermee de laatste paar drankjes laten staan voortaan. Niet dat het automatisch zou gaan, ik moet er zelf ook bewust rekening mee houden. Maar bedankt voor de tips
![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
De meeste jongeren hebben dat rond die leeftijd wel hoor. Zeker als je alcohol nog nauwelijks gewent bent is het een prima middel om die verlegenheid weg te stoppen.
Echter kan het geen kwaad om het een beetje in de hand te houden. Mijn oom is bijvoorbeeld altijd een mens geweest dat erg veel moeite had met met andere mensen omgaan. Een soort uberverlegenheid zeg maar. Ondertussen is hij een alcoholist, en je merkt ook aan hem dat als hij geen biertje op heeft dat hij het opeens 'moeilijker' heeft als andere mensen erbij zijn. Gelukkig heeft hij een strenge vrouw die zijn drankverslaving in de gaten houdt, anders was hij ongetwijfeld ondertussen dakloos. |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
Verhalenwedstrijd: De onvergetelijke treinreis. Ieke | 0 | 07-08-2005 13:46 | |
Liefde & Relatie |
Die ene jongen... snoesje1988 | 27 | 08-11-2004 16:18 | |
Lichaam & Gezondheid |
verlegen floeps | 21 | 16-05-2004 09:58 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Een keerpunt in de geschiedenis. De val van het atheïsme... BiL@L | 62 | 17-09-2003 04:17 |