Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-04-2012, 09:39
Applepie
Applepie is offline
Hallo, ik ben nieuw hier en heb een account aangemaakt omdat ik echt even wat kwijt moet aan mijn leeftijdsgenoten; het maakt het voor mij gemakkelijker dat ik jullie niet ken.
Ik wil graag anoniem blijven voor het geval dat, maar ik kan jullie wel vertellen dat ik een verlegen 15-jarig meisje ben uit 4vwo.
Het zit dus als volgt. (Het spijt me trouwens voor het gebruik van schuilnamen maar dat vind ik persoonlijk prettiger.)

Op onze school gaat iedere 4havo en 4vwo klas een weekje weg naar een plaats in het buitenland, met keuze uit 5 verschillende steden, dat staat hier bekend als de werkweek (er is weinig werken aan, maar goed...). Natuurlijk kiest niet iedere klas hetzelfde en kom je wel terecht met allerlei mensen die je niet kent.
Wij hadden een supergezellige groep en wat nog het best was aan de groep was Thijs. Een superleuke jongen die de hele week interesse voor mij toonde en superlief voor me was. Ik vind 'm dan ook heel erg leuk
Nu ken ik een jongen via msn, Jim, in de 1e en 2e klas heeft hij bij me in de klas gezeten. We wisselden toen msn uit en kletsen nu al jaren gezellig met elkaar over msn, verder spreek ik m nauwelijks in het echt. Vorig jaar heeft hij mij laten weten dat hij mij leuk vond, ik heb hem laten weten dat ik hem niet leuk vond; dat was allemaal geen punt en we hebben het er verder nooit meer overgehad. We bleven gewoon gezellig kletsen over msn. Hij is trouwens ook meegeweest naar de werkweek en is overal bij geweest.
Ik ben er laatst achter gekomen dat Jim al 12 jaar goede vrienden is met Thijs, het zijn buurjongens en volgens mij kennen ze elkaar echt wel heel goed.
Maar nu is het zo dat ik Jim laatst op msn sprak en hij vertelde me dat Thijs me aan het playen is. Ze waren kamergenootjes op de werkweek; Jim zegt dat hij Thijs een beetje heeft uitgehoord en dat hij heeft gezegd dat hij me alleen leuk vindt omdat hij me knap vindt. Jim zegt ook dat thijs - niet letterlijk - heeft gezegd dat als ik hem niet moet, hij ook genoegen doet met mijn vriendin die ook mee was op de werkweek. Jim zegt iets over een 'bro-code'. Dit klonk mij vaag in de oren; hij vertelde dat dat een regel was waarbij de jongen die een meisje ooit leuk vond, tegen de jongen die haar op dit moment leuk vind, kan zeggen dat het niet goed voor het meisje is en dat die jongen die haar leuk vindt haar met rust moet laten. Die bro-code vond ik echt vreemd. Jim zei in elk geval dat hij de bro-code had gebruikt, dat Thijs niet luisterde en dat ze nu min of meer ruzie hebben.
Jim zegt dat ik Thijs gewoon moet vergeten, of gewoon vrienden met hem moet worden. Hij kopieerde ook een stukje tekst van een ander gesprek, met een meisje één van mijn andere klassen, Lolo, die zei dat Thijs meisjes altijd wel érg snel leuk vind. Vlak voor hij naar de werkweek ging was hij net afgewezen door een ander meisje, en ze vonden het raar dat hij me ineens al zo leuk vond.
Thijs lijkt mij echt niet het persoon dat me zoiets zou doen, of wel? Ik zit er behoorlijk mee in de knoop, ik weet ook bijna zeker dat ik een aantal details ben vergeten te vertellen, die voeg ik later wel toe als het weer bovenkomt.

Ik hoop op advies van jullie; ik wil echt graag meer dan gewoon vrienden kunnen zijn met Thijs, maar wat nou als hij echt een player is zoals Jim en Lolo denken? Daarbij denk ik dat het ook een mogelijkheid is dat Jim jaloers is en dit verhaal uit zijn duim zuigt. Lolo lijkt me aan de andere kant geen onbetrouwbaar persoon, ook al ken ik haar niet beter dan een andere klasgenoot. Misschien heeft Jim dat msngesprek met haar wat hij 'kopiëerde' gewoon zelf gemaakt.
Ik hoop echt op jullie hulp en in elk geval bedankt voor het lezen.
Liefs van mij.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-04-2012, 11:22
honkballertje
honkballertje is offline
Je weet niet eens of hij je echt leuk vindt en echt iets met je wilt, dus waar maak je je ooit druk om? Als hij je duidelijk maakt dat hij je echt leuk vindt, vraag dan een x naar dat andere meisje en hoe hij ineens zo snel om kon schakelen
Oud 30-04-2012, 11:22
Verwijderd
Heey welkom en jij mag je verhaal overbrengen als je wil als wij het maar snappen.
Ik weet niet elf Thijs een player is. Maar als jij het niet weet moet je er zelf achter komen. Je hoorde het van vrienden maar die kunnen liegen. Ga naar Thijs en vertel wat je hoorde en praat met hem erover.
Met citaat reageren
Oud 30-04-2012, 12:29
Verwijderd
Citaat:
Dit klonk mij vaag in de oren; hij vertelde dat dat een regel was waarbij de jongen die een meisje ooit leuk vond, tegen de jongen die haar op dit moment leuk vind, kan zeggen dat het niet goed voor het meisje is en dat die jongen die haar leuk vindt haar met rust moet laten. Die bro-code vond ik echt vreemd. Jim zei in elk geval dat hij de bro-code had gebruikt, dat Thijs niet luisterde en dat ze nu min of meer ruzie hebben.
....

Gewoon volwassen dudes proberen te vinden om mee om te gaan. De ene wil je ballen, de andere is jaloers omdat hij je niet mocht ballen.

En als we het toch over brocodes hebben; die houden in dat je je bro's beschermt tegen eventuele ongemakken. Dat hij alles aan jou vertelt is dus zeg maar het tegenovergestelde van wat het betekent.
Met citaat reageren
Oud 30-04-2012, 13:16
'I'he Prophet
'I'he Prophet is offline
Wat reverend zegt.
Oud 30-04-2012, 21:46
Applepie
Applepie is offline
Ik ben vandaag met 'm wezen chillen, was super gezellig. Bedankt voor jullie advies tot nu toe, ik ben in elk geval niet van plan om Thijs maar gewoon te vergeten door wat Jim zegt, ik kijk het allemaal wel even aan.
Met citaat reageren
Oud 30-04-2012, 23:26
Verwijderd
Top.
Met citaat reageren
Oud 01-05-2012, 11:30
bierkoning
bierkoning is offline
Ik denk dat hij je idd gewoon wil ballen, en die goede msn vriend van je had dat ook graag gedaan.
Als jij hem echt leuk vind, dan zou ik niet al te snel me benen in de lucht gooien. En kijk is of hij ook langdurig tijd en aandacht aan je besteed. Dan leer je hem vast beter kennen en kun je zelf oordelen
Oud 01-05-2012, 18:55
Lovedrunk
Lovedrunk is offline
Ik denk niet dat je msn vriend het gesprek zelf heeft gemaakt. Het kan best dat Thijs een player is, en dan zou ik er maar zo ver mogelijk vandaan blijven, voordat je als een blok voor hem valt. Als je dat nog niet gedaan hebt. Maar dat Jim jaloers is, is wel zeker. Al denk ik ook dat hij je wil beschermen.
Oud 01-05-2012, 23:58
Applepie
Applepie is offline
Ik heb in elk geval zojuist alles aan m'n vriendin verteld; ze kan natuurlijk niets aan de situatie veranderen maar ik voel me wel een stuk beter en opgelucht nu.
'k Heb een aantal uur met hem geskyped, misschien spreken we morgenavond nog wat af, maar in elk geval gaan we zaterdag een filmpje kijken in de bioscoop. Ik weet niet of het slim is, maar hij komt echt heel lief en eerlijk over, het lijkt me sowieso niet gespeeld maar misschien is het een goede acteur? Ik kan niet naar Thijs kijken zonder te denken van 'O, misschien is het wel een player, misschien is het voor hem allemaal niet echt', maar ik ik vind hem wel echt héél héél leuk vind en ik weet zeker dat ik het heel erg zou vinden als het voor hem gewoon maar een spelletje is.
Het gaat gewoon niet gebeuren dat ik bij hem uit de buurt ga blijven, maar ik zal m'n oren en ogen open houden en goed opletten. Ik zal jullie updaten als er iets gebeurt
Alsnog bedankt voor het advies.
Met citaat reageren
Oud 02-05-2012, 07:51
hookee
hookee is offline
Dan nog, al is hij een player, ben jij op je 15e op zoek naar een vaste levenspartner? Iemand om de rest van je leven mee te delen? Het is te vroeg, "sample around", kijk eens rond wat je echt wil en maak je keuze vlak voordat je rimpels verschijnen.
Blijf alleen weg van loverboys, maar als je vwo doet denk ik dat je daar wel slim genoeg voor bent.
Met citaat reageren
Oud 03-05-2012, 09:23
Verwijderd
Je moet gewoon snel met Thijs gaan praten dit is echt niet leuk toch? denken dat hij een player is de hele tijd als je gewoon met hem gaat praten weet je het zeker zo nee heerlijk toch? dan zit je niet meer in de spanning

en als het wel zo is.. dan weet je het wel

owja en niet alles geloven wat Jim zegt!
Met citaat reageren
Oud 05-05-2012, 22:13
Applepie
Applepie is offline
Ik heb de laatste tijd een hoop gepraat met allerlei mensen en ik geloof dat 't wel duidelijk is. Ik heb met Thijs gepraat en volgens mij is Jim gewoon strontjaloers. Daarbij is 't gewoon onmogelijk dat Thijs een player is, want hij heeft in jaren geen vriendin meer gehad, dat lijkt me niet bepaald iets voor een player? In elk geval laat ik me niet bij Thijs vandaan jagen door Jim.
Ik ben er klaar mee, die Jim kan de pot op. Ik maak me er inmiddels eigenlijk al geen zorgen meer over nu ik met iedereen gepraat heb. C:
Met citaat reageren
Oud 05-05-2012, 22:17
Verwijderd
Met citaat reageren
Oud 21-05-2012, 22:51
Verwijderd
apple dat moet je niet doen, jim moet gwn je vriend blijven het zou een beetje gemeen zijn als je zo een leuke vriend links laat door een jongen die je pas hebt ontmoet en waarvan je niet helemaal zeker weet of hij wel betrouwbaar is.

waarom geef je jim geen kans, dan kan je zien wie beter is, ik bedoel jim ken je al lang en zoals ik heb gelezen is hij een goede vriend van je
Met citaat reageren
Oud 22-05-2012, 07:03
Vowel
Vowel is offline
Citaat:
apple dat moet je niet doen, jim moet gwn je vriend blijven het zou een beetje gemeen zijn als je zo een leuke vriend links laat door een jongen die je pas hebt ontmoet en waarvan je niet helemaal zeker weet of hij wel betrouwbaar is.

waarom geef je jim geen kans, dan kan je zien wie beter is, ik bedoel jim ken je al lang en zoals ik heb gelezen is hij een goede vriend van je
Zo makkelijk is het natuurlijk niet. Als zij Jim als relatiemateriaal had beschouwd, dan had ze hem vast al een kans gegeven. Je gaat niet zomaar iets met iemand beginnen terwijl je eigenlijk niets voor hem voelt, alleen om hem een "kans te geven."

En zij hoeft helemaal geen mensen te mijden omdat Jim iets zegt. Wie weet is die andere gast wél een player, maar daar komt ze maar op één manier achter. Sowieso lijkt het me dat er voor Jim een dubbele agenda is, m.a.w.: hij wil überhaupt niet dat ze gevoelens krijgt voor een andere jongen, want volgens mij wil hij er zelf overheen.
Met citaat reageren
Oud 28-05-2012, 22:02
brocoliboy
brocoliboy is offline
praat dan gewoon met die lolo
Met citaat reageren
Oud 29-05-2012, 15:02
Verwijderd
Zoals ze het vertelt, komt het op mij nogal kinderachtig over allemaal... nu maak je je er nog ontzettend druk om, en over een halfjaar ben je 't vergeten.
Met citaat reageren
Oud 29-05-2012, 15:08
Applepie
Applepie is offline
Ik heb al weken niet meer aan dit topic gedacht, ik maak me er eigenlijk geen zorgen meer over. Thijs en ik hebben nu een week of drie verkering en hij is absoluut geen player. Sterker nog, hij draait er misschien een beetje om heen omdat hij zich schaamt denk ik, maar volgens mij heeft hij zelfs nog nooit eerder een vriendin gehad. Daarbij komt hij ook niet playerig over, hij wil dingen wel graag sneller dan ik, maar zodra ik iets te ver vind gaan houdt hij er meteen mee op.

Het is trouwens ook iet zo dat Jim en ik geen vrienden meer zijn. Ik praat nog steeds met hem, we mijden het Thijs-onderwerp aangezien we beiden niet de behoefte hebben erover te praten. Ik weet in elk geval wel dat Thijs en Jim niet echt vrienden meer zijn. Ze hebben geen ruzie, maar ze praten gewoon niet meer met elkaar, wat verder wel jammer is aangezien ze vroeger dikke vrienden waren.

Maargoed, het zij zo. Ik heb Thijs eerlijk verteld over wat Jim mij heeft verteld, hij deed er heel relaxed over en hij heeft me op een aantal punten gewezen waar Jim de waarheid behoorlijk heeft verdraaid. Natuurlijk is Thijs' woord in dit geval niet bepaald objectief, maar ik vond het op dat moment heel fijn om te horen. Ik heb Jim er verder ook niet meer over gesproken nadat ik hem had gezegd dat hij zijn waffel moest houden. Inmiddels is het ook op school rond dat Thijs en ik wat hebben, iedereen weet het eigenlijk. En als Thijs toch een player is kom ik daar later wel achter, het lijkt me stug en als het zo is is het natuurlijk zwaar klote, maar voor nu maak ik me er gewoon geen zorgen meer om. Dit onderwerp kan wat mij betreft afgesloten worden.
Met citaat reageren
Oud 29-05-2012, 15:26
Verwijderd
Goed om te horen!
Met citaat reageren
Oud 30-05-2012, 20:52
timohtie
timohtie is offline
mweh. beter ga je letten op of hij echt aardig is of gewoon een klootzak met libido niv 100 en verstand niv 0 die schijnheilig aardig doet om in je broek te komen. en die bro-code slaat helemaal nergens op,
bro-code en girl-code sowieso al niet; kinderachtige meuk.

Daarbij, Thijs is 16 (?) en op die leeftijd zullen jongens meestal willen daten om het idee van een vriendin, puur omdat je nog niet zo ver bent. "leuk vinden" is dan het meest intense wat je hebt gevoeld en ewa ja, als hij zichzelf niet bepaald kent zal hij vast wel snel zeggen dat het liefde is.
Reageren

Regels voor berichten