Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-05-2012, 18:51
helpmy
helpmy is offline
Hoi,
Ik heb nogal een.... probleem.
Ik ben een 16 jarige jongen en heb sinds kort mijn eerste echte vriendin, we houden veel van elkaar en spreken elkaar wanneer het maar kan, vooral op msn en whatsapp.
Niks ergs aan de hand zou je zeggen, maar er is nogal een geschiedenis aan vooraf gegaan.

Ze is de ex van mijn beste vriend, hij maakte het uit, maar ik bleef wel bevriend met haar.
Paar weken nadat het uit was begon mijn vriend me een soort van te koppele aan haar.
Ik verklaarde hem voor gek dat dat ooit zou kunnen gebeuren dat zij voor mij zou vallen, en vond her toen ook niet eens leuk.
Maar hij zei dat hij t erg leuk zou vinden als t ooit zou gebeuren en erachter staan.
In de tussentijd begonnen Ik en het meisje steeds meer te praten op msn en steeds langer en vertrouwde elkaar steeds meer.
Ik werd steeds verliefder op her, en zij blijkbaar ook op mij.
Want plots floepte bij haar op msn eruit, ik vind je leuk, ik zei gelijk, ik jou ook!!!
Daarna kwam steeds meer en meer en toen hadden we verkering.

Oke.... , niks aan de hand zou je zeggen.
Maar nu het grote probleem.
Toen ik mijn ouders vertelde dat ik op iemand wederzijds verliefd was, begonne ze te raden wie het was.
Plots zeide ze: Het is toch niet (naam van dat meisje) he!?
Want dat moet je echt niet doen, dan ben je een soort 2e keus en naai je je vriend.
In de praktijk zijn geen van deze dingen natuurlijk waar.
In de paniek heb ik gezegt nee het is niet (naam van dat meisje). (waar ik nu erg van baal)

En nu weet ik niet wat te doen, hoe kan ik me ouders overtuigen dat t niet zo is?
Mijn vader dacht zelfs dat me beste vriend en dat meisje het nog hebben, terwijl dat al ruim 3/4 maanden niet zo meer is.
Ik zit erover te denken om t mijn moeder te vertelle, die verteld dan mijn vader vanzelf wel.
Maar ik heb echt geen id hoe!

Dit was mijn hele verhaal, erg bedankt voor het lezen.

Iemand nog tips voor me?? Ik ben radeloos.
Alvast heel erg bedankt.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-05-2012, 19:03
Denise_kaas
Denise_kaas is offline
Als je het dan tegen je moeder zegt dat het wel dat meisje is en dat je eerst zei dat dat niet zo is, omdat zij zo heftig reageerden? Misschien als je er met haar over praat dat ze dan wel begrijpt hoe het zit en dat het niet zon big deal is. Succes!
Oud 02-05-2012, 19:34
helpmy
helpmy is offline
Citaat:
Als je het dan tegen je moeder zegt dat het wel dat meisje is en dat je eerst zei dat dat niet zo is, omdat zij zo heftig reageerden? Misschien als je er met haar over praat dat ze dan wel begrijpt hoe het zit en dat het niet zon big deal is. Succes!
Ja je hebt gelijk, erg bedankt! Ik ga dat zeker proberen
Hoop alleen dat ik niet gelijk afgekapt word en t niet meer durf .
Met citaat reageren
Oud 02-05-2012, 20:22
Verwijderd
Vooral wat @Denise zei, vertel het je moeder op een rustige plek bv in de woonkamer waar jullie alleen zijn en begin met mam ik wil je wat vertellen zei gaat dan vertellen ga je gang vertel maar schat, en je begint over dat je (met dat meisje hebt) en dat jullie heel erg verliefd op elkaar zijn je moeder gaat het heus wel begrijpen vertel dit daarna aan je vader (in bijzijn van je moeder) je ouders zullen je heus wel begrijpen
Don't Worrie Everything's gonna be alright.
Met citaat reageren
Oud 02-05-2012, 21:54
Schrödinger
Schrödinger is offline
Waarom is het belangrijk wat je ouders ervan vinden?
Met citaat reageren
Oud 02-05-2012, 23:37
Number95
Number95 is offline
Zeg tegen je moeder waar 't op staat en, en dan komt 't vanzelf goed. Wat kan je gebeuren?
Met citaat reageren
Oud 03-05-2012, 11:15
bierkoning
bierkoning is offline
Citaat:
Waarom is het belangrijk wat je ouders ervan vinden?
zeg idd gewoon dat het wel dat meisje is, en dat het je eigen keus is. Dan moeten ze zelf maar weten wat ze er van vinden.
Oud 03-05-2012, 11:49
Verwijderd
Het is niet belangrijk wat je ouders ervan vinden. Ondanks dat ze een punt hebben, natuurlijk.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2012, 16:23
Verwijderd
gewoon rustig aan je ouders vertellen dat ze het dus wel is, of gewoon een keer haar mee naar huis nemen en haar aan je ouders voorstellen, hoewel, ik snap als je dat niet doet En duidelijk zeggen dat je vriend echt niets meer met haar heeft,,
gaat je lukken !
Succes
Met citaat reageren
Oud 29-05-2012, 18:25
brocoliboy
brocoliboy is offline
je ouders moeten het maar gewoon leren acepteren
Met citaat reageren
Oud 30-05-2012, 17:01
Aqualia
Aqualia is offline
Als ik jou was, zou ik het je ouders beide vertellen. Waarschijnlijk voelt je vader zich gekwetst als je het alleen aan je moeder verteld. Ik weet natuurlijk niet hoe je vader is in die dingen. En, als je je vriendin een xtje meeneemt? Zien ze meteen hoe leuk ze is!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten