Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-08-2002, 17:34
DarkCat
DarkCat is offline
Ja, want over een ruim jaartje ben ik ook een tigger (voor de leken onder ons: je bent een tigger als er 'tig' achter je leeftijd staat). Ik word namelijk overspoeld met getreur van tiggers in mijn vriendenkring, die zich 'oud' voelen. 'Was ik nog maar 16', verzuchten de meesten, 'Oh bah, over een half jaar word ik al 20'.

Is het echt zo dat een groot deel van de 20+ers zich al oud beginnen te voelen en met liefde terug kijken naar hun puberteit..? Wordt het leven echt saaier hoe meer je in de 20 raakt?

Jullie mening graag

Cat
Oud 13-08-2002, 17:37
Marcade
Marcade is offline
nee
Met citaat reageren
Oud 13-08-2002, 17:39
lady_x
lady_x is offline
Nee ik ben 20 en ik geniet met volle teugen. Ik wil niet meer terug naar mijn pubertijd, trouwens 20 vind ik tot nu toe de mooiste leeftijd, 21 is misschien wel nog beter. Dat is pas het echte studentenleven!
Oud 14-08-2002, 19:56
Verwijderd
't wordt hoogstens leuker...

Nee, d'r veranderd niks, iig niets wat komt door die -tig, tenzij je dingen laat veranderen.
Met citaat reageren
Oud 14-08-2002, 20:09
Verwijderd
hmmz.. ik zie er wel een beetje tegenop om 20 te worden..kweenie waarom, ik denk omdat je voorgoed afscheid neemt van je tienerjaren, de jaren waarin je voor mijn gevoel alles nog kan screw-uppen (zeg maar ) en nu wordt het tijd dat je verantwoordelijk wordt en je toekomst uitstippeld en zo.. maar ik denk dat het meer een gevoel is..
Met citaat reageren
Oud 14-08-2002, 20:19
Verwijderd
Het ligt niet zozeer aan de leeftijd zelf, maar de fase in je leven die je hoogstwaarschijnlijk op dat moment bereikt.

Zaken als verantwoordelijkheid, allerlei dingen ineens zelf moeten regelen, op jezelf gaan wonen enzovoorts zorgen ervoor dat het leven 'serieuzer' lijkt en daarmee misschien minder leuk.

Maar je kunt het net zo goed omdraaien. Je hebt een grotere vrijheid, waardoor je ook meer dingen kunt doen die je leuk vindt .. zonder dat iemand je beperkt in de beleving daarvan.

Voor de een is het glas halfleeg, voor de ander halfvol
Met citaat reageren
Oud 14-08-2002, 20:28
Soulflame
Soulflame is offline
18 is nog wel het leukste jaar om te zijn denk ik... je mag dan net alles legaal doen (drinken, autorijden, etc).. en je bent net volwassen (geacht te zijn).
Je bent dan nog eigenlijk een beetje in je tienerjaren een hoop nieuwe dingen aan het ontdekken enzo.
Ik vond die leeftijd iig erg leuk. Maar ik heb het nu ook zeker niet slecht.

Ik ben inmidels ook een 'tigger'. Ja.. ik voel me wel al vrij oud; Nog 2 jaar studeren (misschien iets langer) en dan ga ik werken. Ik moet nu mijn majors en minors kiezen, dus ik leg nu een groot deel van mijn toekomst vast en doe dus ook een stuk serieuzer.
Ook kijk je meer tegen liefde aan als iets waar je zo langzamerhand vastigheid in wilt enzo.
Dus je verandert wel wat denk ik...
Het hoeft niet minder leuk te worden, het wordt alleen anders...
Oud 15-08-2002, 05:47
OriginalMisfit
OriginalMisfit is offline
ja tis klote :/
Oud 15-08-2002, 08:30
Onlyme
Onlyme is offline
Boeiend.
Oud 15-08-2002, 13:59
Proud
Proud is offline
Ja maar, ja maar, ja maar, je bent toch nog geen 20? Over ruim een jaartje zei je.
Ik weet niet of het erg is, maar ik denk dat je je daar nu niet druk over moet maken. Geniet nou maar van dat laatste jaartje (meer zelfs, 15 maanden ), en daarna kom je er vanzelf wel achter. Toch kan ik me niet voorstellen dat je van de een op de andere dag opeens 'anders' bent.
Oud 15-08-2002, 15:16
Aurelia AutumnRain
Aurelia AutumnRain is offline
Ik word dit jaar 21, en ik ben er niet blij mee.
Waarom?
Omdat mensen dan van je verwachten dat je je volwassen gaat gedragen terijl ik dat helemaal niet wil.
Ik heb echt het gevoel dat ik mijn pubertijd gemist heb, dat ik er nog aan moet beginnen (op bepaalde vlakken).

Wat ben ik blij dat ik er als een 16-jarige uitzie!
Oud 15-08-2002, 16:00
dystopia
dystopia is offline
Tiggers hebben hun leven vaak meer in de hand. Een soort stabiliteit. Weten wat voor partner ze zoeken. Of hebben die al gevonden. Weten wat ze later willen worden. Zijn minder onzeker over zichzelf.

In de pubertijd/tienertijd ben je nog veel aan het ontdekken en onzekerder.

Dat is nogal een verschil. Als je dat verkennen enzo juist leuk vind kom je al snel in een soort van mid-life crisis lijkt me. Of dat je juist weer verder gaat verkennen. Bijv. een andere partner zoeken. Dat je weer uit gaat. Flirten. Etc. Etc. en alles opnieuw beleeft en dan uiteindelijk gaat scheiden. Ik zie dat toch ook een beetje als een inhaalslag van de pubertijd.

Ik zeg net vaak. Ik zie hierboven bijv. Aurelia posten dat zij nu met een inhaalslag bezig is qua bepaalde vlakken. Dat lijkt mij dus ookirritant. Dat mensen meer van je verwachten omdat je toevallig X jaar oud bent. Trouwens als je 18 wordt krijg je ook al een hele zooi mee die je moet regelen enzo. Verzekeringen..

Laatst gewijzigd op 15-08-2002 om 16:04.
Met citaat reageren
Oud 15-08-2002, 20:19
DarkCat
DarkCat is offline
Citaat:
Proud schreef:
Ja maar, ja maar, ja maar, je bent toch nog geen 20? Over ruim een jaartje zei je.
Ik weet niet of het erg is, maar ik denk dat je je daar nu niet druk over moet maken. Geniet nou maar van dat laatste jaartje (meer zelfs, 15 maanden ), en daarna kom je er vanzelf wel achter. Toch kan ik me niet voorstellen dat je van de een op de andere dag opeens 'anders' bent.
Ik maak me geen zorgen over mezelf ofzo.. tis meer dat ik t van iedereen om me heen hoor.. vooral mensen van 25 zeuren het meeste "Ik ben al oud" "Wees blij dat je pas 18 bent" "Ja op mijn leeftijd hoor je niet meer uit te gaan" etcetera :/
Enne tis 14 maanden geloof ik
Oud 16-08-2002, 06:48
MrOizo
MrOizo is offline
Citaat:
Mennuz schreef:
Ik ben 19, en ik voel me 70, gedraag me als 11
alleen 1 jaar ouder
Oud 16-08-2002, 12:17
kastdeur
kastdeur is offline
Citaat:
Marcade schreef:
nee
Met citaat reageren
Oud 16-08-2002, 13:10
lady_x
lady_x is offline
Je moet het zo bekijken, elke leeftijd heeft iets. Toen ik 18 was voelde ik me al oud en wou ik geen tigger worden. Daarom genoot ik des te meer van mijn jonge jaren. Maar ik zat nog op school en dan moet je dingen doen die je worden voorgelegd. Vorig jaar veranderde dat allemaal, ik heb zelf gekozen voor een richting die ik graag doe, heb nu alle vrijheid om zelf beslissingen te nemen, mag elke week uitgaan, en hoe ouder ik word, hoe aangenamer alles wordt.
Als je alles eenbeetje van de goeie kant bekijkt dan is 20 zeker een mooie leeftijd, als je uit de secundaire school komt, kom je als in een andere wereld, dan voel je je volwassener en vooral zelfzekerder.
Reageren

Regels voor berichten