Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-06-2012, 21:22
avdk92
avdk92 is offline
Ik voel me de laatste tijd gewoon ontzettend depressief..
waarom?
nou komtie:

2 / 3 jaar geleden had ik nog een relatie met een jongen die me echt alles heeft afgenomen.. Ik mocht met niemand anders praten, heb mijn vriendinnen verloren, mocht niet alleen op stap en hij dacht bijna elke week wel dat ik vreemdging.. Hij claimde me gewoon.. ik mocht alleen nog maar met hem omgaan en mocht niks bespreken met anderen, zelfs niet met mn ouders... het leek bijna alsof hij een loverboy was..
Uiteindelijk heb ik t uitgemaakt, maar ik sta er nu gewoon alleen voor..
Ondertussen ben ik verhuisd naar een plaats zo'n 20 km verderop, en zit ik op een andere opleiding, maar ik voel me dus echt alleen! Probeer met iedereen contact te leggen, maar het lijkt alsof ik er niet tussen pas.. mensen praten als ik ze tegenkom, maar that's it.. Het grootste gedeelte van mn leven zit ik dus alleen thuis en ben ik bezig met mn opleiding. Ik heb erover gedacht om te gaan sporten, maar dat werkt niet met de reistijd die ik kwijt ben naar school.. Ik heb een bijbaantje gevonden voor in het weekend, maar al die collega's hebben al een soort vriendengroep, en willen mij er niet echt bijhebben...ik probeer met mn oude vriendinnen in contact te komen, maar elke keer als ik wat wil afspreken, dan komt er iets tussen of vinden ze het te ver weg of hebben ze gewoon geen tijd.. En ik word hier gewoon zo moe van, en heb echt spijt dat ik ooit die relatie met die jongen ben aangegaan, maar ik was toen zo onzeker, en ik heb daar echt wel van geleerd dat zo'n jongen het gewoon niet waard is! Maar nu moet ik verder met mijn leven, maar ik zit gewoon vast.. ik weet niet wat ik moet doen en waar ik moet beginnen...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-06-2012, 21:27
Verwijderd
Je kunt wel blijven hangen in die relatie maar jij blokkeert nu zelf de boel.

Doordeweeks kun je niet sporten want dat kan niet met school en reistijd (wie is er 16 uur per dag van huis?). Nouja. In het weekend wilde je een bijbaantje en oei je hoort er niet meteen bij. Je bent nieuw. Ok dan, sporten in het weekend? En je even wat harder inzetten voor oude contacten? Dat jij reist en tijd maakt wanneer het hen uitkomt? Stop eens met uitleggen waarom het mislukt maar probeer het direct op een andere wijze.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2012, 21:30
Verwijderd
Ik herken het wel, ik heb ook altijd het gevoel dat er al allerlei groepjes zijn en dat ik er gewoon niet bijhoor. En vrienden hebben ook nooit tijd voor mij. Bij mij komt het doordat ik best onzeker ben en ik mezelf daardoor afsluit. Ik ben bang om dingen fout te doen. Misschien is dat bij jou ook zo? Wat mij helpt is gewoon schijt hebben en het leven zo leuk mogelijk maken. Dus proberen om vrolijk te blijven en lachen helpt ook! Daar worden andere mensen ook vrolijk van en dan benaderen ze je sneller. En je kan altijd proberen contact te zoeken, als je niks doet gebeurt er ook niks. En anders laten ze je heus wel weten dat ze liever geen contact willen.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2012, 21:53
avdk92
avdk92 is offline
maar weetje,, t is niet dat ik zelf helemaal niks doe om contact te zoeken... maar op de één of andere manier lukt 't niet..
Met citaat reageren
Oud 07-06-2012, 22:46
Verwijderd
Schat, je hebt écht wel tijd om te sporten. Het gaat er maar net om waar je je vrije tijd aan wilt besteden. Dat je geen zeeën van tijd hebt kan ik begrijpen, maar er is altijd tijd om te sporten. Wat voor opleiding doe je en hoe oud ben je? Is het misschien een idee om bij een studentenvereniging te gaan?
Met citaat reageren
Oud 08-06-2012, 13:03
Verwijderd
Je moet oko niet verawchten dat alle contacten in een keer aan komen waaien - dat kan toch niet? Je zult er zelf moeite voor moeten doen. Thuis op de bank blijven zitten helpt geen zier. Nodig een keer wat klasgenootjes uit om samen huiswerk te maken bij jou thuis, of vraag of ze na school mee de stad in gaan om te lunchen. Daarnaast is het een rottig excuus dat je te weinig tijd hebt om te sporten vanwege reistijden - al is het alleen al omdat er meer dan voldoende clubs en verenigingen zijn die op zaterdagmiddag/zondagochtend trainen. Het is maar net hoe graag je wil. Wat betreft je collega's, je bent nieuw, tuurlijk hoor je er niet bij. Hebben ze tegen je gezegd 'We willen je er niet bij hebben?' Zolang ze dat neit hebben gedaan, heb je geen enkele reden om daar van uit te gaan. Zoek contact door er evengoed bij te gaan staan, probeer wat mee te kletsen. Neem initiatief en laat eens niet alles van anderen afhangen.
En je oude vriendinnen... Tsja. Lullig hoor, dat ze geen tijd voor je hebben. Maar aan de andere kant: Jij bent degene geweest die de vriendschap heeft laten stuklopen vanwege een jongen, jij bent nu degene die er moeite voor moet doen. Dan pas je je maar wat meer aan aan hun wensen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten