Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-06-2012, 21:06
Verwijderd
Ik heb al sinds twee jaar (maar het zou ook best al eens iets langer kunnen zijn) last van roos. Vaak gaat het met periodes, dan is het weer heel veel en dan weer een heel stuk minder. Af en toe jeukt het, maar meestal niet. Het is boven op mijn hoofd begonnen, maar nu zit het vooral langs de haargrens en is het dus duidelijk zichtbaar. Wanneer ik merk dat de roos erger wordt, ga ik met de shampoo van Head&Shoulders (anti-roos) wassen. Meestal helpt dat na een weekje en wordt het weer minder. Nu blijft het echter relatief lang aanhouden, de roos is al langer dan een maand vrij goed zichtbaar. Waarschijnlijk kan het niet zoveel kwaad, maar ik heb het toch liever niet. Heeft iemand nog goede tips of ervaring om roos weg te krijgen?
Met citaat reageren
Oud 04-06-2012, 21:14
Lomyrne
Lomyrne is offline
De anti roos shampoo van Lóreal Elvive werkt bij mij altijd goed. Als niks van de drogist helpt kan je even naar de dokter gaan. Die schrijft andere shampoo's voor of bekijkt of het geen huidaandoening is (psoriases, eczeem oid).
Met citaat reageren
Oud 04-06-2012, 21:41
Verwijderd
Vooraal géén Head & Shoulders gebruiken. Dat is heel slecht voor je haar en als je daarmee stopt, komt de roos net zo goed weer terug. Ik zou er één van de kapper gebruiken. Die werkt bij mij wel goed. Maar mijn haar wordt er wel wat vettig van, maar dat moet je er dan ook maar voor over hebben.
Met citaat reageren
Oud 05-06-2012, 08:06
Verwijderd
Inderdaad geen head&shoulders gebruiken, ik heb/had ook heel veel roos.. Gebruikte eerst head&shoulders maar mijn haren gingen daar van uitvallen natuurlijk niet alles maar wel meer dan normaal, je haren gewoon goed wassen met een gewone shampoo helpt ook. Tenminste als je ze goed wast!
Met citaat reageren
Oud 05-06-2012, 10:12
Lente
Lente is offline
weet je zeker dat het roos is? Ik zou aan de huisarts advies vragen voor je zelf allerlei dingen probeert.
Met citaat reageren
Oud 05-06-2012, 21:19
Dasherman
Dasherman is offline
Eerst naar de huisarts en stoppen met Head n Shoulders: gebruik iets van de apotheek/drogist.
Met citaat reageren
Oud 05-06-2012, 22:37
Verwijderd
Ik dacht ook een keer roos te hebben, maar moest zeker geen antiroosshampoo meer gebruiken (zei de kapster) want dat zou het alleen verergeren. Even laten checken dus.
Met citaat reageren
Oud 06-06-2012, 22:00
Verwijderd
Misschien is het geen roos maar seborroisch eczeem, dus even langs de huisarts ter controle
Met citaat reageren
Oud 08-06-2012, 21:13
Lylivia
Lylivia is offline
Ik heb sinds vorige week erg last van roos, het is net piepschuim dat in me haar zit O.o
Met citaat reageren
Oud 08-06-2012, 21:18
Verwijderd
Ik ga in ieder geval stoppen met Head&Shoulders (wat is daar eigenlijk zo slecht aan, dan?). Maar is het niet raar om met zoiets stoms naar de huisarts te gaan, ik bedoel, het is niet echt gezondheidsbedreigend, toch? Ik merk dat het na het wassen minder is, dus ik zou vaker kunnen wassen. Mijn haar is echter al vrij vet van zichzelf en zo wordt het dus alleen nog maar vetter. Ik ga in ieder geval op zoek naar een andere anti-rooschampoo.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2012, 22:29
Lomyrne
Lomyrne is offline
Ga je alleen naar de dokter als iets bedreigend is? Ik ga ook als iets irritant is en niet hoort!
Met citaat reageren
Oud 09-06-2012, 10:02
Lente
Lente is offline
als je schilfers op je huid hebt en het niet na een tijdje vanzelf over gaat, ga je toch ook naar de dokter? je weet niet of het roos is, misschien maak je het erger door agressieve anti-roos shampoo terwijl je er met een simpel middeltje van de huisarts vanaf had kunnen zijn
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten