Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-06-2012, 21:32
Greenscarfed
Greenscarfed is offline
De laatste week heb ik echt iets raars.
Plots begint een bepaalde plaats te jeuken op m'n been, ik kijk , niets te zien.
plots begin ik dan onbewust te krabben en komt het even dik als een muggenbeet!
iedere dag al deze week krijg ik plots jeuk, en van het minste dat ik krab komt het zo dik alsof er een mug gebeten heeft, maar het kan geen mug zijn.
want plots heb ik er last van, zelfs als ik gewoon met m'n pyjamabroek rondloop heb ik er plots last van.
ik vraag me af wat dit kan zijn :/ bedwantsen? heb heel m'n matras bekeken en niets gezien, ook snachts uit m'n bed gesprongen en gekeken (geen idee waneer je dat ongedierte ziet), muggen kunnen het niet zijn, misschien een allergie? maar waarom dan alleen aan m'n benen? vlooien? (mn kat heeft er alleszins geen last van) even dacht ik aan huisstofmijt, maar dat bijt toch geen mensen? en again: waarom alleen aan de benen?
ik ben radeloos van al dat gekrab!
Met citaat reageren
Oud 17-06-2012, 00:20
Martiño
Martiño is offline
Dat is inderdaad heel vervelend. Het klinkt een beetje als een allergische reactie. Ik heb zelf een vergelijkbaar geval gehad en dat bleek uiteindelijk scabiës te zijn. Dat hoeft het in jouw geval natuurlijk niet te zijn, maar dat is dus een soort mijt die een allergische reactie in je huid veroorzaakt. In veel gevallen zie je er weinig of niks van. Het kan eventueel ook aan je voeding liggen of iets wat in je omgeving is veranderd (bijvoorbeeld ander wasmiddel, etc.).

Wat je het beste kunt doen is langs je huisarts gaan om er even naar te laten kijken en eventueel om een doorverwijzing naar een dermatoloog vragen. Van daaruit kun je dan een behandelplan opstellen.

Verder werkt vochtinbrengende creme ook goed tegen de schade die je aan je huid aanbrengt door het krabben. Als het krabben niet meer te bedwingen is kun je bij de apotheek katoenen handschoenen kopen zodat je de krabbeweging wel kunt uitvoeren maar niet zo veel schade aanbrengt. Succes!
Oud 17-06-2012, 11:52
Greenscarfed
Greenscarfed is offline
Tnx! (: zou het ook kunnen dat m'n kleren buiten hangen om te drogen (soms overnacht)? wie weet beestjes ofzo...
Met citaat reageren
Oud 17-06-2012, 12:26
Martiño
Martiño is offline
Nee, dat lijkt me sterk, als je je kleren laat drogen en de wind er door heen laat waaien zorgt dat juist dat dat soort beestjes weg willen of doodgaan. Scabiës, wantsen, etc. leven op bloed of huidcellen en hebben een beetje warm en vochting klimaat nodig om te overleven en voort te planten. Als je dan kleren laat drogen in de buitenlucht krijgen ze dus geen voeding en is het klimaat niet optimaal.
Oud 17-06-2012, 20:18
Greenscarfed
Greenscarfed is offline
hmm, ik zal ook eens proberen een andere douchegel ofzo te nemen :/ heb dit al eens gehad en de dokter kon het niet zeggen, hij gaf de schuld aan een voedselallergie raar genoeg, zal wat verschillende dingen veranderen qua wasmiddel of douchegel , lakens verwisselen, veel kuisen .. wie weet gaat het plots weg , hopelijk alleszins bedankt voor de info! :-)
Met citaat reageren
Oud 17-06-2012, 20:22
Martiño
Martiño is offline
Voedselallergie kan een huidreactie teweeg brengen. Bij allergische reacties is het gewoon heel lastig, er zijn heel veel factoren die het kunnen beïnvloeden. Soms is de beste oplossing gewoon behandelen en kijken of het aanslaat.
Succes ermee

Regels voor berichten