Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-06-2012, 18:46
HalloHoiHey
HalloHoiHey is offline
Ik heb maandag een repetitie geschiedenis. Die schijnt heel moeilijk te zijn (gemiddelde 3 vorig jaar). En het is zo dat ik net op het randje sta voor geschiedenis, dus ik moet een voldoende halen wat heel erg lastig wordt.

De repetitie gaat over de koude oorlog (het atoomtijdperk).
Kan iemand deze 4 vragen beantwoorden?

Hoe leidde de tegenstelling tussen het kapitalistische Westen en het communistische Oostblok tot steeds meer spanning in de wereld?

Welke afspraken werden er aan het einde van de Tweede Wereldoorlog gemaakt?

Op welke wijze gingen de landen in Oost-Europa deel uitmaken van het communistische Oostblok?

Hoe leidde de wederopbouw in de West-Europese landen tot het begin van de Europese integratie?

En kan iemand mij misschien wat uitleggen over het Koude Oorlog?

Alvast bedankt.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-06-2012, 16:47
weetniks
weetniks is offline
Ik vraag mij af welk niveau deze vragen zijn in tot in hoeverre je stof hebt gehad.
Want ik neem aan dat je gewoon een boek hebt waarin het uit staat gelegd?
Mocht dat niet zo zijn, zal ik even mijn best doen om het uit te leggen
Met citaat reageren
Oud 08-06-2012, 17:49
HalloHoiHey
HalloHoiHey is offline
Nee, helaas staan de hoofdvragen en deelvragen niet uitgelegd, alleen de werkboekvragen.
Wil jij me aub proberen de vragen te beantwoorden?
Met citaat reageren
Oud 09-06-2012, 08:45
quintyy
quintyy is offline
Heey, hebben jullie de methode 'Feniks'? Want deze vragen komen me bekend voor. Je moet gewoon de paragraaf goed doorlezen en de vragen allemaal maken, dan is het antwoord logisch en die kun je niet zomaar beantwoorden in 1 zin. En een heel verhaal typen heb ik niet zoveel zin in :x
En je moet ook een beetje terugbladeren naar vorige hoofdstukken en denken van "hoe zit het nu met Duitsland"(over de afspraken van WOII)
Met citaat reageren
Oud 09-06-2012, 12:06
Verwijderd
Volgens mij kan je het antwoord op deze vragen vrij gemakkelijk vinden op wikipedia.
Met citaat reageren
Oud 10-06-2012, 13:29
Stff
Stff is offline
Hoe leidde de tegenstelling tussen het kapitalistische Westen en het communistische Oostblok tot steeds meer spanning in de wereld?
Het kapitalistische Amerika en de communistische Sovjet-Unie waren aan het einde van WO2 supermachten waarvan de ideologie elkaars volledige tegenpool was. Beide wilden de invloedssferen die ze hadden uitbreiden en de uitbreiding van de ander stoppen, dit leidde tot spanningen (denk aan de Korea oorlog, Cuba crisis, blokkade van Berlijn, Vietnam oorlog enz)

Welke afspraken werden er aan het einde van de Tweede Wereldoorlog gemaakt?
Gedurende an na de oorlog zijn er een aantal conferenties geweest waar de grote 3 (VS, VK en SU) over van alles en nog wat afspreken hebben gemaakt, waaronder:
-de bezettingsgebieden van Duitsland en Berlijn en dat Duitsland uiteindelijk weer als 1 land zou worden beschouwd
-de verschuiving van Polen (Rusland kreeft oostelijk Polen en Polen werd gecompenseerd door de Oostelijke gebieden van Duitsland te krijgen)
-gezamenlijke berechting van oorlogsmisdadigers

Op welke wijze gingen de landen in Oost-Europa deel uitmaken van het communistische Oostblok?
Deze landen werden allemaal door de Sovjets bevrijdt van de Nazi's waarna er communistische regeringen die loyaal aan Moskou waren aangesteld, wat in veel landen (Hongarije, Tsjecho-Slowakije, Polen, Oost-Duitsland) ook tot protesten van de burgers heeft geleid

Hoe leidde de wederopbouw in de West-Europese landen tot het begin van de Europese integratie?
Het Marshall plan, hierin zaten voorwaarden dat landen met elkaar moesten gaan samenwerken
Oud 10-06-2012, 19:05
HalloHoiHey
HalloHoiHey is offline
Ja dat klopt ik heb feniks!
En DANKJEWEL(!!!!) Stff
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten