Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Exacte vakken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-06-2012, 13:14
ThomasN
Hey,

Ik wil graag voor mijn profielwerkstuk gaan onderzoeken of je een auto kunt laten bewegen met magneten.
Dit een beetje via het principe van de Magneetzweeftrein: http://nl.wikipedia.org/wiki/Magneetzweeftrein

Heeft iemand hier een menig over of dit een goed onderwerp is?
Zou je dit op schaal kunnen testen (met een "normaal" budget)?

Thomas
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-06-2012, 22:56
ThomasJu
ThomasJu is offline
Het is in ieder geval leuk om aan te rekenen denk ik. Maar of je er een heel verslag over kan schrijven wordt lastig.
Misschien als je een stuk over de zweeftreinen mee pakt. Maar dan wordt het weer heel breed.

Voor een schaal model zijn de magneten het duurste. De rest zal school sws al hebben. En misschien hebben ze ook wel magneten.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2012, 10:36
ThomasN
Bedankt voor je reactie!

Het lijkt me inderdaad lastig om er veel over te schrijven....
Ik heb nog een ander onderwerp bedacht: Alternatieve energie bronnen voor auto's.
Dat is natuurlijk heel breed, maar dan kun je misschien ingaan op de twee vormen die al het verst in ontwikkeling zijn ennhet best te realiseren zijn, namelijk auto's op waterstof en elektriciteit.
Ik weet alleen niet of het verplicht is om een praktisch deel te verwerken in je profielwerkstuk, want dan zou ik niet weten hoe je dat bij dit onderwerp zou moeten doen.

Jullie advies en commentaar is van harte welkom!
Thomas
Met citaat reageren
Oud 14-06-2012, 11:16
Verwijderd
Denk er wel aan, zowel waterstof als elektriciteit is niet echt hernieuwbare energie, er is elekticiteit voor nodig die opgewekt is in een elektriciteitscentrale(ook voor de productie van waterstof heb je energie nodig).
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten