Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-06-2012, 16:12
bobbyyy
bobbyyy is offline
Ik zou graag willen weten bij welke studie je zo min mogelijk of het liefst geen Engelse boeken hebt. Als er wel Engelse boeken zijn, maar bijv. met Nederlandse samenvattingen of puur als naslag werk is het natuurlijk anders. Ik doel echt op basisboeken in het Engels. Maar ik ben twee jaar in het bezit van mijn Gymnasium diploma, maar door bij gebrek aan Engelse taal (heb al vanalles geprobeerd!) volg ik nu een mbo opleiding die mij logischerwijs met twee vingers in mijn neus afgaat.
Ik hoor het graag!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-06-2012, 18:23
Lorelei
Lorelei is offline
Waarom gaat Engels je dan zo slecht af? Als je een gymnasiumdiploma hebt, heb je toch 6 jaar Engels gehad..
Oud 14-06-2012, 20:48
bobbyyy
bobbyyy is offline
Ik zou willen dat ik het wist.. Ik heb van 8 kanten bijles gehad en ben dan ook geslaagd met een 4 die ik heb gegokt 100%. Ik weet echt niet hoe het komt, ik heb frans en duits op advies laten vallen met respectievelijk een 8 en een 9. Zodat ik me kon focussen op engels, nou dat heeft niks geholpen. In de zesde klas las ik nog uit de eerste... je moest 6 boeken lezen (engelse) nou ik las 6 nederlandse vertalen. Omdat je engels las mocht je nederlands praten. Dus zo heb ik mijn diploma gehaald, hollands hollands hollands..
Met citaat reageren
Oud 14-06-2012, 21:33
Lomyrne
Lomyrne is offline
Ik heb HBO Pedagogiek gedaan, geen enkel Engels boek gehad (InHolland Amsterdam). Alleen tijdens afstuderen Engels artikel als bron gebruikt.

WO Pedagogische wetenschappen (doe ik nu) daarintegen wel veel Engelse boeken.

Ergotheraptie, weet ik niet.
Oud 14-06-2012, 21:57
Nemo
Nemo is offline
Ik heb beide opleidingen gedaan. Pedagogiek alleen het 2e jaar en daarbij geen engelse teksten moeten leren, sowieso heb ik het idee dat het minder theoretisch is (ligt misschien ook aan waar je het doet) en je zal pas in je 4e jaar echt engelse artikelen zal gebruiken voor bijvoorbeeld je scriptie.

Bij ergotherapie heb ik één engels boek moeten lezen voor tentamen, maar vaak waren er samenvattingen van anderen of het was zo weinig tekst dat ik er niet echt last van heb gehad. Nu ben ik aan het afstuderen en daar maak ik wel gebruik van engelse artikelen, maar tijdens de rest van de opleiding heb ik geen engelse basisboeken gehad.
Kortgezegd, ik zou mij daar niet te druk om maken. En sowieso je hebt gymnasium gedaan dus ik denk dat het echt wel moet goed komen
Reageren

Regels voor berichten