Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-06-2012, 10:44
wooper1992
wooper1992 is offline
Hoi,

Ik moet een studie-keuze gaan maken voor welke HBO-opleiding ik ga kiezen daarom is mijn vraag: Wat zijn kwalitatief goede HBO-opleidingen waar je gemakkelijk een baan mee kan vinden. Als iemand wat tips heeft die zijn altijd welkom. Ik zou graag '' Sport and Leasure'' willen volgen, maar ik denk als je die studie afrond, dat je dan moeilijk aan een baan komt. Dus weet iemand echt goede HBO studies? Tell me!

Met vriendelijke groet,
Wooper
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-06-2012, 11:37
Verwijderd
Tja, wat vind je interessant? In de gezondheidszorg (verpleegkunde, fysiotherapie, MBRT) heb je altijd goede kans op werk en er is ook een tekort aan HBO-electrotechnici, maar als jij het niet zitten om dat werk de rest van je leven te doen, heb je daar natuurlijk niet veel aan.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2012, 14:48
Martiño
Martiño is offline
Techniek en zorg zijn de sectoren waar nu en in de toekomst de meeste banen zullen zijn.
Hou hierbij ook in overweging dat er bijvoorbeeld in de zorg (door de vergrijzing) een grote vraag is, maar de meeste zorginstellingen ook met forse bezuinigingen en krappe begrotingen zitten. Je vindt zeker een baan, maar reken niet op gouden bergen.

Wat dat betreft is de technieksector (met uitzondering van de bouw!) nog de beste optie. Daar zitten ze echt te springen om hoogopgeleide studenten electrotechniek, toegepaste natuurkunde, chemische technologie enzovoorts. Als je ook nog een beetje goed en gemotiveerd bent heb je ook mooie carrierekansen. Zelf heb ik eerst toegepaste natuurkunde gestudeerd en ben daarna overgestapt naar de zorg (MBRT), maar mijn ex-studiegenoten zijn in de meeste gevallen erg goed terechtgekomen met goede banen en vaak ook nog mogelijkheid tot masterstudies etc. betaald door de werkgever.

Sport en leisure (of in gewoon Nederlands: Sport en Vrije Tijd) is inderdaad een opleiding waar je zoals het er nu uitziet wat lastiger een baan mee vindt, maar dat zal vast niet betekenen dat er helemaal geen werk in te vinden is. Hetzelfde geldt voor opleidingen in het economische/sociale segment. Lastig, maar niet onmogelijk. Als jij persoonlijk meer affiniteit hebt met de economie dan met de zorg of techniek, dan moet je economie gaan studeren, als je geen binding hebt met je vakgebied straalt dit ook af op je werk en word je nergens aangenomen.
Oud 15-06-2012, 14:49
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Tja, wat vind je interessant? In de gezondheidszorg (verpleegkunde, fysiotherapie, MBRT) heb je altijd goede kans op werk en er is ook een tekort aan HBO-electrotechnici, maar als jij het niet zitten om dat werk de rest van je leven te doen, heb je daar natuurlijk niet veel aan.
De laatste keer dat ik er iets van hoorde was er in Nederland een overschot aan fysiotherapeuten. De opleidingen zitten overvol en er zijn veel fysiotherapeuten die na hun opleiding moeilijk aan de bak komen, tenzij ze naar het buitenland uitwijken (wat natuurlijk een prima optie is).
Oud 15-06-2012, 15:05
Verwijderd
Oh, nouja, fysiotherapie dan misschien niet
Met citaat reageren
Oud 15-06-2012, 17:31
Martiño
Martiño is offline
Zelfde voor psychologie eigenlijk.

Maar met verpleegkunde, mbrt en de laborantorium-opleidingen, of de inservice opleiding tot hartfunctie/klinischneurofysiologisch laborant heb je goede baankansen
Oud 15-06-2012, 23:17
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Techniek en zorg
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten