Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-06-2012, 09:06
Duvelke_024
Duvelke_024 is offline
Ik ben 17 en mijn ouders willen niet teken voor mij onderwijscontract van het MBO. Wat moet ik nu doen? Ik ben minderjarig,dus kan het zelf niet doen.

REDEN:

Omdat ik het huis slecht had opgeruimd. Zei mijn moeder als jij maar de helft doet (dus niet goed opruimt) doe ik ook maar de helft. Ik vroeg wat ze er ermee bedoelde. Nou ik lees het onderwijscontract wel. Maar teken hem niet. Dus ik doe ook maar de helft.
Oud 25-06-2012, 11:13
Verwijderd
Moet je niet verplicht naar school omdat je 17 bent? Als je ouders dan niet dat contract willen ondertekenen kan de leerplicht komen opdagen omdat jij niet naar school gaat, en dan kunnen ze een boete krijgen vermoed ik.

Het allerbeste lijkt het me om gewoon Het huis goed opruimen (gewoon uit goede wil) je excuses even aanbieden en vragen of ze het alsnog willen ondertekenen. Als je ouders dan zo kinderachtig en koppig zijn om het niet te doen, even contact opnemen met je school en uitleggen wat er aan de hand is, dan weten zij vast wel wat je dan het beste kan doen/
Met citaat reageren
Oud 25-06-2012, 14:35
Verwijderd
Je bent Russisch toch? Je ouders maken je dood als je de school belt. Dus wees een goede dochter, ruim het huis op (écht op), koop bloemen voor je moeder, schrijf er een gedicht bij waarin je zegt dat het je spijt en van haar houd.

Verder ben je leerplichtig, dus je ouders hebben geen keus. Maak ze dat op een subtiele manier duidelijk.

Als dit allemaal niet werkt moet je toch maar naar je school gaan ja, of een handtekening vervalsen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten