Afgelopen jaar (5VWO) was best wel een moeilijk jaar voor mij op het gebied van school. Omdat het eerste deel van het jaar een grote verandering was in mijn persoonlijk leven t.o.v het jaar ervoor, heb ik weinig focus op school gelegd. Daardoor heb ik een enorme achterstand opgelopen gedurende het jaar. In het begin stond ik dan ook meer dan 20 minpunten (terwijl 2 punten het maximum is wat je mag hebben om over te gaan). Nou heb ik na het eerste jaar mijn leven een beetje normaal gekregen en heb ik me echt kapot lopen werken voor school zodat ik nu mijn laatste proefwerkweek ,met nog maar 2 minpunten op het moment, in ga. Maar naarmate ik meer leer voor de aankomende proefwerken, hoe meer ik het gevoel krijg dat ik misschien maar vrijwillig moet blijven zitten. Ik heb het gevoel dat ik wel kan overgaan, omdat ik al heb bewezen om meer dan 18(!!) minpunten weg te werken en nu op overgaan sta, maar ik merk ook dat ik gewoon zo een dikke achterstand heb dat als ik overga ik het volgend jaar misschien wel extreem moeilijk ga krijgen. Ik lig op zo veel vakken dik achter (ookal sta ik nu voldoende) en mijn examenlijst is ook allemaal 6'en. Wat vinden jullie?
|