Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-06-2012, 12:59
daphne1995
daphne1995 is offline
Hoi iedereen,

Mijn vader heeft mijn studie gekozen en mijn school dus wordt ff aantal jaartjes met tegenzin werken ....
maar mijn vraag was ik wou pathaloog anatoom worden(met lijken werken) of recherche moorden onderzoekendus

kan iemand mij helpen met hoe mijn studie moet gaan als dat mogenlijk is

dankzij mijn vader zit ik in de zorg..
ok weetje opzicht geen probleem
maar dat is niet wat ik wil

Liefs Daphne
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-06-2012, 13:03
Simon
Simon is offline
Misschien kan je iets meer info geven: welke zorgopleiding en waar? Je vooropleiding?
Oud 06-06-2012, 15:46
daphne1995
daphne1995 is offline
Citaat:
Misschien kan je iets meer info geven: welke zorgopleiding en waar? Je vooropleiding?
In de zorg met bejaarden of gehandicapten ik ben nu 16 dus ga voor heteerst studeren
maar wil dit niet .. wil pathaloog anatoom ofzo of recherchee=-(

Liefs Daphne
Met citaat reageren
Oud 06-06-2012, 19:36
Geertjexx
Geertjexx is offline
Pathaloog anatoom = eerst geneeskunde (WO studie)
Recherche = eerst politieacademie (HBO studie) óf Hbo bachelor halen en recherchekundige master doen

Google is your best friend, en ik ben er mee eens, iets meer informatie van jouw kant zou fijn zijn..
Met citaat reageren
Oud 07-06-2012, 09:48
Lomyrne
Lomyrne is offline
Als je op je 16e gaat studeren, ga je dan een MBO opleiding doen? Ik gok SPW of iets in die richting. Prima vooropleiding als je verder wilt studeren. Hoewel er ook een politieschool is op MBO niveau.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2012, 13:58
Verwijderd
Citaat:
Als je op je 16e gaat studeren, ga je dan een MBO opleiding doen? Ik gok SPW of iets in die richting. Prima vooropleiding als je verder wilt studeren. Hoewel er ook een politieschool is op MBO niveau.
maar naar de politieschool mag je toch nog niet op je 16e, dus dan kun je net zo goed eerst iets anders studeren waar je altijd wat mee kan.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2012, 16:38
daphne1995
daphne1995 is offline
Citaat:
Pathaloog anatoom = eerst geneeskunde (WO studie)
Recherche = eerst politieacademie (HBO studie) óf Hbo bachelor halen en recherchekundige master doen

Google is your best friend, en ik ben er mee eens, iets meer informatie van jouw kant zou fijn zijn..
wat zou ik dan van mezelf moeten zeggen ???
ik ga zorg doen voor 2 jaar helpende zorg welzijn en ga dan werken in de zorg
maar wil dit niet en wil pathaloog anatoom of recherche
Met citaat reageren
Oud 07-06-2012, 16:38
daphne1995
daphne1995 is offline
Citaat:
maar naar de politieschool mag je toch nog niet op je 16e, dus dan kun je net zo goed eerst iets anders studeren waar je altijd wat mee kan.
je kan wel brugjaar politie doen een vriend van mij wou da ook =-)
Met citaat reageren
Oud 07-06-2012, 16:40
daphne1995
daphne1995 is offline
Citaat:
ja ik ga mbo doen jaa wat is spw? ik wil niet naar een politie school maar recherche of anatoom pathaloog
Met citaat reageren
Oud 07-06-2012, 16:55
Geertjexx
Geertjexx is offline
Nja je vooropleiding vernoemen zou al een grote hulp geweest zijn (VMBO, HAVO) Mja pathaloog anatoom is dan wel erg hoog gegrepen aangezien je dan geneeskunde moet hebben gedaan.

En om bij de recherche te komen moet je eerst politieschool hebben gedaan of een recherchekundige master (zoals ik eerder heb genoemd). Dus je kan wel wat willen maar de motivatie moet ook zeker aanwezig zijn,
Met citaat reageren
Oud 07-06-2012, 22:20
Kitten
Kitten is offline
Citaat:
ja ik ga mbo doen jaa wat is spw? ik wil niet naar een politie school maar recherche of anatoom pathaloog
Je kan niet gelijk een van die twee vakken gaan doen zonder eerst te studeren. Hiervoor moet je in ieder geval je MBO opleiding afronden en een opleiding in de zorg lijkt me daarvoor geen slechte optie.

Ik weet niet of je MBO 2 of MBO 4 niveau doet; dit maakt verschil als je uiteindelijk wil verder studeren. Daarnaast kan je waarschijnlijk gewoon vragen bij de politie-academie wat je voor diploma's en vakken nodig hebt als je daar wil gaan studeren. Dat kunnen zij je het beste vertellen, maar ik denk dat je HAVO nodig gaat hebben.

Offtopic: Je bent 16. Waarom heeft je vader in hemelsnaam voor je gekozen? Puber je niet genoeg om je eigen zin te krijgen in de belangrijkste beslissingen in je leven?
Oud 08-06-2012, 08:41
Lomyrne
Lomyrne is offline
Citaat:
Je kan inderdaad een brugjaar politieacedemie doen. Dit zal je iig dichterbij de recherche brengen. Je heb een hoger niveau nodig om jou 'droombanen' te krijgen. Je zou eerst met een MBO opleiding moeten beginnen voordat je HBO kan gaan doen.

SPW bestaat niet helemaal meer, dat komt in de buurt van helpende. Op zich niks mis mee, want het is een sociale opleiding waar je jezelf verder kunt onwikkelen.

Geneeskunde gaat lastig worden. MBO-HBO (propedeuse)-WO (waar je ingeloot moet worden).
Met citaat reageren
Oud 09-06-2012, 13:02
Violina
Violina is offline
Voor 'anatoom patholoog' dus: Helpende 2 -> Verzorgende 3 -> Verpleegkunde 4 -> Verpleegkunde 5 -> AMC ZIG Geneeskunde master die ook voor HBO'ers toegankelijk is
Voor recherche: Helpende opleiding tot je 18 bent, daarna politieschool (niv 1 -> 2 -> 3 -> 4) en dan door naar HBO bachelor politiekunde

Kans dat die eerste lukt is nihil, kans dat die tweede lukt is heel wat groter. Welke opleiding doe je nu, VMBO-KB? Als je VMBO-GT doet kun je ook op niv 3 op niv 4 beginnen
Suc6!
Met citaat reageren
Oud 09-06-2012, 13:03
Violina
Violina is offline
Citaat:
SPW bestaat niet helemaal meer, dat komt in de buurt van helpende. Op zich niks mis mee, want het is een sociale opleiding waar je jezelf verder kunt onwikkelen
SPW is nu SAW. Bestaat op niveau 2 t/m 4 (2 bijna hetzelfde als helpende dacht k).
Met citaat reageren
Oud 15-06-2012, 09:18
daphne1995
daphne1995 is offline
Citaat:
Voor 'anatoom patholoog' dus: Helpende 2 -> Verzorgende 3 -> Verpleegkunde 4 -> Verpleegkunde 5 -> AMC ZIG Geneeskunde master die ook voor HBO'ers toegankelijk is
Voor recherche: Helpende opleiding tot je 18 bent, daarna politieschool (niv 1 -> 2 -> 3 -> 4) en dan door naar HBO bachelor politiekunde

Kans dat die eerste lukt is nihil, kans dat die tweede lukt is heel wat groter. Welke opleiding doe je nu, VMBO-KB? Als je VMBO-GT doet kun je ook op niv 3 op niv 4 beginnen
Suc6!
hoi
ik begin op 2 omdat mijn problemen te groot zijn maar wil eht zograsag pathaloog anatoom =-(
Met citaat reageren
Oud 15-06-2012, 10:19
Simon
Simon is offline
Waarom zo graag pathaloog anatoom eigenlijk?
Oud 15-06-2012, 17:14
Geertjexx
Geertjexx is offline
Door programma's zoals CSI waarschijnlijk. Helaas krijgen mensen daardoor vaak een vervormd beeld van wat het vak werkelijk inhoud.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2012, 18:40
daphne1995
daphne1995 is offline
ja ookwel maar heb me er wel in verdiept hoor
Met citaat reageren
Oud 18-06-2012, 13:11
Geertjexx
Geertjexx is offline
Nou blijkbaar niet als je niet eens weet dat je geneeskunde moet studeren. Mja zal wel aan mij liggen..
Met citaat reageren
Oud 18-06-2012, 20:17
daphne1995
daphne1995 is offline
Citaat:
Nou blijkbaar niet als je niet eens weet dat je geneeskunde moet studeren. Mja zal wel aan mij liggen..
ik heb me verdiept in hoe het gaat lees ff beter
Met citaat reageren
Oud 19-06-2012, 09:04
Geertjexx
Geertjexx is offline
Citaat:
ik heb me verdiept in hoe het gaat lees ff beter
Staat er niet hoor. Mja wat jij wilt ga lekker in de verzorging + groenten telen + geneeskunde + politieacademie. Succes met je toekomst.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2012, 08:11
Violina
Violina is offline
Een beetje late reactie, maar voor die master moet je minimaal een aantal HAVO/VWO certificaten hebben. Je kunt, dacht ik, niet met alleen MBO diploma's en dan via het HBO daar naar toe.
Als je graag deze kant op wilt, en het ziet zitten om je zover op te werken, kun je beter voor de HBO-V gaan uiteindelijk en dan voor "physican assistant".
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten