Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-07-2012, 12:11
Eind-Baas
Eind-Baas is offline
Ik heb gister avond rond 9 uur een glas jus d'orange gedronken die al een maand over datum was. Het pak was ook al open geweest maar stond wel al die tijd in de koelkast.

Ik heb nog steeds nergens last van, maar hoe groot is de kans dat ik nog last krijg ervan? Ik ga morgen namelijk op vakantie dus heb geen zin om dan ziek te worden.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2012, 12:28
Verwijderd
Je kan er nog wel last van krijgen, maar als het normaal rook en smaakte kan het heel goed zijn dat je nergens last van hebt. Verder past dit beter op L&G, dus ik verplaats je daar naartoe, en ik pas ook even je titel aan.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2012, 12:35
Verwijderd
Het zal allemaal wel meevallen.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2012, 12:37
Martiño
Martiño is offline
Tja, het kwaad is al geschied Je kunt er verder niet zo veel aan doen. Gewoon op vakantie gaan en je niet druk om maken.

Als het sap verder normaal smaakte denk ik niet dat er veel aan de hand is.
Daarnaast heb je maar één glaasje gedronken. De kans dat je er echt enorm ziek van wordt is klein, in het allerergste scenario moet je een keer overgeven ofzo vanwege milde voedselvergiftiging. In het allerergste scenario dus.
Oud 06-07-2012, 12:37
Eind-Baas
Eind-Baas is offline
Citaat:
Je kan er nog wel last van krijgen, maar als het normaal rook en smaakte kan het heel goed zijn dat je nergens last van hebt. Verder past dit beter op L&G, dus ik verplaats je daar naartoe, en ik pas ook even je titel aan.
Ja ik wist al niet waar ik het het beste kon zetten

Het proefde nog goed, dus hopelijk is er niks aan de hand
Met citaat reageren
Oud 06-07-2012, 12:49
Verwijderd
Als je niets raars hebt geproefd zal er wel niets aan de hand zijn. Het is niet voor niets de datum dat het ten minste houdbaar is. Betekent niet dat het een dag (of een week. Of een maand in sommige gevallen.)later het direct bedorven is.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2012, 12:56
Eind-Baas
Eind-Baas is offline
Jaa dat weet ik, maar aangezien het pak al geopend was, en het een maand was (wat ik redelijk lang vind voor jus d'orange) verwachtte ik toch niet veel goeds.
Maar het gaat nog steeds goed gelukkig
Met citaat reageren
Oud 06-07-2012, 13:34
Verwijderd
En je hebt ook gewoon een weerstand.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2012, 13:37
Eind-Baas
Eind-Baas is offline
Citaat:
En je hebt ook gewoon een weerstand.
Klopt, maar dan kan je nog wel een voedselvergiftiging krijgen

Maarja ik denk dat er niks aan de hand is. Iig bedankt allemaal
Met citaat reageren
Oud 06-07-2012, 13:51
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Als je niets raars hebt geproefd zal er wel niets aan de hand zijn. Het is niet voor niets de datum dat het ten minste houdbaar is. Betekent niet dat het een dag (of een week. Of een maand in sommige gevallen.)later het direct bedorven is.
Als het een gesloten pak was maakt het inderdaad minder uit, maar een geopend pak sap is maar beperkt houdbaar (er is lucht bij geweest, etc.)
Als het pak nu een maand over de datum is, en voor die tijd is geopend, staat het al heel lang open in de koelkast, dus dan heb je toch wel kans dat er het een en het ander is gaan gisten.
Oud 06-07-2012, 13:52
bloodyb
bloodyb is offline
Als het echt bedorven was had je het wel geproefd of had je er nu wel last van gehad. Dus geen zorgen en fijne vakantie!
Met citaat reageren
Oud 06-07-2012, 14:02
Em.
Em. is offline
Citaat:
Als het echt bedorven was had je het wel geproefd of had je er nu wel last van gehad.
Inderdaad. Als je niets geks proefde of rook is het ook niet echt bedorven. En als een pak pas een paar dagen open is, zal het ook wel allemaal meevallen. Ik heb geloof ik eens appelmoes gegeten dat een aantal jaren over datum was en daar werd ik ook niet ziek van.
Oud 06-07-2012, 18:20
Eind-Baas
Eind-Baas is offline
Nog steeds geen klachten, dus niks aan de hand neem ik aan
Met citaat reageren
Oud 06-07-2012, 22:05
Verwijderd
Citaat:
Als het een gesloten pak was maakt het inderdaad minder uit, maar een geopend pak sap is maar beperkt houdbaar (er is lucht bij geweest, etc.)
Als het pak nu een maand over de datum is, en voor die tijd is geopend, staat het al heel lang open in de koelkast, dus dan heb je toch wel kans dat er het een en het ander is gaan gisten.
Ik zeg nergens dat het niet gebeurt lieve schat. Ik zeg dat het niet per se zo hoeft te zijn.
Met citaat reageren
Oud 07-07-2012, 16:26
Verwijderd
misschien beetje krampen maar dat zal alles wel zijn denk ik.
Met citaat reageren
Oud 07-07-2012, 18:06
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Ik zeg nergens dat het niet gebeurt lieve schat. Ik zeg dat het niet per se zo hoeft te zijn.
Ik zeg toch ook niet dat jij hebt gezegd dat het niet gebeurt, poppedeintje, het was een onschuldige aanvulling op de door jou al geleverde informatie (waarmee ik bedoelde: zodra een pak is geopend vervalt de THT-datum).

Regels voor berichten