Hey Allemaal!
Ik ben een meisje van 14, kzit in de 2e en Ik heb een groot probleem. Of nouja, ik eigenlijk niet, maar mijn beste vriend. Hij is superlief. (Begrijp me niet verkeerd, Just friends) Maar hij heeft op het moment een serieus kloteleven.
Ik zal maar bij het begin beginnen, zijn thuissituatie. Zijn moeder doet iets van een of andere cursus omdat ze een kutjeugd heeft gehad, waar ze nu heel veel last van heeft. Voor de therapie moet ze erover praten, maar dat verziekt de sfeer bij hem thuis. En zijn vader 'vlucht' in het werk, of iedergeval, hij werkt 7 dagen per week.
En dan heeft hij nog een jonger broertje die hem treitert, en een broer en zus die hem heel erg lastigvallen. Voornamelijk door elkaar voor god mag weten wat te uitschelden. Al met al, de sfeer bij hem thuis is verziekt.
EN dan hetgene wat zijn leven het allerstomste maakt (volgens hem): School. Welk niveau we doen, zeg ik liever niet, om mijn vriend een beetje anoniem te houden, maar hij heeft moeite met bepaalde vakken. Hij gaat naar een andere school waar je die vakken als het goed is niet hebt over 3 weken, en dan gaat dat als het goed is veel beter, maar dat is ook niet ckr. ZIjn ouders fokken namelijk heel erg op zijn school, dat ie beter zijn best moet doen en zo, maar ik weet dat hij zich een ongeluk leert, maar hij haalt alleen maar 2e, 3e en 4en. Faalangst is het niet, daar is ie op getest.
Hij is heel erg gelovig, en gaat dan naar een "kerk". Hij vindt dit ook niet leuk. Hij heeft soms last dat hij zijn hw niet kan doen.
Nou is hij van al deze dingen zwaar depressief geworden. Hij heeft me verteld dat hij twee x op het punt heeft gestaan zichzelff van een brug te gooien. Ik ben toen met hem proberen te gaan praten, over wat er eigenlijk zo kut is en wat hij zou kunnen doen, maar toen werd ie nog deprie-er. Ik weet niet wat ik nog kan doen. Ik ben elkke ochtend zo blij als ik hem levend en wel terug zie op school. Ik slaap er best wel slecht door de laatste tijd. voor de buitenwereld is hij een vrolijke en aardige jongen, maar daarachter schuilt ook een heleboel verdriet. Hij heeft ook een x bij mij uitgehuild, ik moest daar ook van janken, het was echt triest om hem zo gebroken te zien, hij is een jongen die z'n gevoelens niet snel zal uiten. Ik kan dit echt aan niemand zeggen, maar ik ben de enige die er van weet.
Ik heb hem gezegd dat hij hulp moet zoeken, desnoods een psycholoog. Maar er komen nogal veel psychologen voor in zijn gezin, met alle problemen van zijn ma, en dat heeft hem doen geloven dat psychologen domme wezens zijn die geld willen verdienen
Weet iemand wat ik moet oen? Ik ben echt zo radeloos!