Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-07-2012, 09:23
Verwijderd
Volgens mij heeft iedereen inmiddels wel vakantie. Of bijna vakantie. Hoe is het jaar verlopen? Ben je over? Naar welke klas ga je volgend jaar? Was je een bespreekgeval? Ben je trots met je behaalde cijfers? Vertel hier alles over het afgelopen schooljaar!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-07-2012, 09:24
Verwijderd
Bij mij is alles goed gegaan. Ik ben met hele goede cijfers over gegaan waar ik trots op kan zijn. Volgend jaar eindelijk mijn examenjaar, 5HAVO, en ik heb er vertrouwen in dat dat ook helemaal moet gaan lukken.
Met citaat reageren
Oud 08-07-2012, 09:59
Dasherman
Dasherman is offline
Dit was een goed jaar voor mij. 8,6 oid gemiddeld over alle vakken en volgend jaar door naar 4Gymnasium. Nog 3 jaar te gaan tot mijn eindexamen!
Met citaat reageren
Oud 08-07-2012, 10:55
Verwijderd
Voor mij was het ook een goed jaar, ben voor bijna ieder vak (op 3 na) een 8 geëindigd en voor een paar een 9. Ik ga nu naar 6 Gym dus volgend jaar eindexamen . Maar eerst lekker vakantie.
Met citaat reageren
Oud 08-07-2012, 10:59
Verwijderd
Het was pittig, maar ik ben met één vijf (voor wiskunde) over gegaan naar 4 vwo. Toch heb ik besloten om naar 4 havo te gaan, omdat het vwo toch net iets te zwaar voor me is, en dan ben ik eerder van school af en ik ga toch niks met het vwo doen later.
Met citaat reageren
Oud 08-07-2012, 15:08
skinnyho
skinnyho is offline
bij mij is het niet goed gegaan...
ik moet van 1 havo vwo naar 2 tl havo....
Met citaat reageren
Oud 08-07-2012, 15:55
highplaces
highplaces is offline
Over naar 5 havo met een acht, een paar zevens, een zes en een vijf.
Oud 08-07-2012, 17:02
Verwijderd
Op naar 4 vwo.

Dit jaar is denk het het zwaarste jaar voor mij geweest en dat zal komen. Als allereerste de school die op zoek is naar zichzelf, zo zal ik het maar noemen, periode's van héél streng naar soepel en vice versa. Als puber heb ik daar geen trek in. Ik heb juist behoefte aan structuur en dan moet de school niet telkens dingen veranderen. (voorbeeld: begin van het jaar: leerplein open voor iedereen, paar weken later: dicht, maand later: open onder toezicht en daarna weer schoolpas inleveren en dan kun je erop en niet in pauze's en weet ik niet allemaal wat zij hebben verzonnen

En dan nog het feit dat ik zo urenlang op school heb gezeten, terwijl ik dan niks uitvoerde. Zeker de laatste paar uren van de dag, dat waren meestal Grieks en Latijn.

Gelukkig laat ik nu een heleboel vakken vallen, waaronder een aantal saaie vakken zoals Latijn en Grieks en andere vakken waar ik iets meer moet voor doen dan de tekst doorlezen: Natuurkunde en scheikunde.

Ik geniet nu volop van m'n vakantie en hoop dat ik volgend jaar een goed rooster krijg, zodat ik eventueel ook nog een baantje kan gaan zoeken op vrijdagmiddag bijvoorbeeld.
Met citaat reageren
Oud 08-07-2012, 18:36
xxaerxx
xxaerxx is offline
Ik à naar de 3 kbl richting isp en ben geen probleem kind o geen bespreek geval en heb mooie cijfers het was een top jaar echt gezellig
Met citaat reageren
Oud 08-07-2012, 21:43
Joke:D
Joke:D is offline
Citaat:
Op naar 4 vwo.

Dit jaar is denk het het zwaarste jaar voor mij geweest en dat zal komen. Als allereerste de school die op zoek is naar zichzelf, zo zal ik het maar noemen, periode's van héél streng naar soepel en vice versa. Als puber heb ik daar geen trek in. Ik heb juist behoefte aan structuur en dan moet de school niet telkens dingen veranderen. (voorbeeld: begin van het jaar: leerplein open voor iedereen, paar weken later: dicht, maand later: open onder toezicht en daarna weer schoolpas inleveren en dan kun je erop en niet in pauze's en weet ik niet allemaal wat zij hebben verzonnen

En dan nog het feit dat ik zo urenlang op school heb gezeten, terwijl ik dan niks uitvoerde. Zeker de laatste paar uren van de dag, dat waren meestal Grieks en Latijn.

Gelukkig laat ik nu een heleboel vakken vallen, waaronder een aantal saaie vakken zoals Latijn en Grieks en andere vakken waar ik iets meer moet voor doen dan de tekst doorlezen: Natuurkunde en scheikunde.

Ik geniet nu volop van m'n vakantie en hoop dat ik volgend jaar een goed rooster krijg, zodat ik eventueel ook nog een baantje kan gaan zoeken op vrijdagmiddag bijvoorbeeld.
Zet dat plan maar uit je hoofd. Een goed rooster krijgen in 4 vwo (of 5 of 6 for all that matters) is haast nog minder waarschijnlijk dan een prijs winnen in de staatsloterij.
Met citaat reageren
Oud 08-07-2012, 21:53
Verwijderd
Wat een onzin . Ik had een heel prima rooster op mijn middelbare school, met in de 6e zelfs de maandag bijna helemaal vrij, met als gevolg dat ik op maandag werkte vanaf 12 uur 's middags.
Met citaat reageren
Oud 08-07-2012, 23:23
Joke:D
Joke:D is offline
Citaat:
Wat een onzin . Ik had een heel prima rooster op mijn middelbare school, met in de 6e zelfs de maandag bijna helemaal vrij, met als gevolg dat ik op maandag werkte vanaf 12 uur 's middags.
gelukszak. Je hoort vaker verhalen over het 1e, 5e en 9e les op vrijdag, of een blok van 3 tussenuren midden op de dag - ingeroosterd (leuk, als je dat 2 jaar achter elkaar hebt). Natuurlijk waren er ook mensen met de eerste 7 vrij of alleen het 1e les, maar dat zijn echt de uitzonderingen. En niet alleen op de school waar ik zat.

Mijn punt is, ga er maar echt niet vanuit, de kans is klein en als je dan toch geluk hebt ben je des te gelukkiger, en als je pech hebt niet zo teleurgesteld.
Met citaat reageren
Oud 09-07-2012, 00:48
DAH
DAH is offline
Met twee vijfen (4.7 en 5.4) over naar VWO5, met de hakken over de sloot.
Oud 09-07-2012, 15:13
Verwijderd
Citaat:
gelukszak. Je hoort vaker verhalen over het 1e, 5e en 9e les op vrijdag, of een blok van 3 tussenuren midden op de dag - ingeroosterd (leuk, als je dat 2 jaar achter elkaar hebt). Natuurlijk waren er ook mensen met de eerste 7 vrij of alleen het 1e les, maar dat zijn echt de uitzonderingen. En niet alleen op de school waar ik zat.

Mijn punt is, ga er maar echt niet vanuit, de kans is klein en als je dan toch geluk hebt ben je des te gelukkiger, en als je pech hebt niet zo teleurgesteld.
Citaat:
Ik weet dat de kans vrij klein is dat ik een goed rooster krijg, maar slechter dan dit jaar kan niet.
We zullen zien, ik laat het jullie weten ;-)
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten