Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-07-2012, 18:41
SSD-swag
SSD-swag is offline
Ik voetbal bij een betaald voetbal organisatie, ookwel BVO.
Ik speel komend seizoen voor de B1 (onder 17 jaar, 1e jaars).
Mijn specialiteiten zijn mijn snelheid en techniek.
(Ik ben aan het eind van vorig seizoen ongeveer gemeten: 1,70-1,73 en 55-58 kg).

Ik wil mezelf fysiek uitbouwen want ik moet ook fysiek in de B blijven aanhaken.
Ik wil me torso graag uitbouwen, maar je ziet vaak als je die traint dat je
WENDBAARHEID/LENIGHEID verliest.
Alleen C.Ronaldo is daar een goed voorbeeld van, hij heeft ze torso zwaar uitgebouwd
Maar hij verliest geen wendbaarheid en of voetenwerk.

TIPS graag!

Met citaat reageren
Oud 18-07-2012, 18:33
Verwijderd
je wordt niet slomer of minder leniger als je krachttraining doet
en bodybuilders zijn zelfs gemiddeld leniger dan een gemiddelde mens
zolang je geen doping gebruikt en dus niet over je genetische limiet gaat dan wordt je heus niet slomer of minder leniger
en benen ''explosief'' trainen kan zelfs helpen bij je snelheid! kijk maar eens naar de olympische korte afstand sprinters, ze zijn allemaal best wel gespierd
Met citaat reageren
Oud 18-07-2012, 18:43
SSD-swag
SSD-swag is offline
Ja, maar ik bedoel als je jezelf helemaal oppompt dan heb je denk ik meer tijd en ruimte nodig bij het wegdraaien van je man.

Bedankt voor respons.
Met citaat reageren
Oud 18-07-2012, 19:11
Verwijderd
Je hebt niet zozeer iemand nodig met voetbal verstand, maar meer met fitness-ervaring. Vraag gewoon eens op de plaatselijke sportschool aan de trainer aldaar hoe je zoiets moet aanpakken.

Daarnaast zul je als het jonge mannetje dat je bent heus niet zo snel zo breed worden dat je daardoor wendbaarheid verliest. Het zal pas als je volgroeid bent echt relevant worden.
Met citaat reageren
Oud 18-07-2012, 19:49
SSD-swag
SSD-swag is offline
En anders kan ik gewoon doorgaan met krachttraining als ik me voetenwerk maar controleer?
Met citaat reageren
Oud 18-07-2012, 20:26
Verwijderd
Ik zie geen reden waarom niet. Als je op een dergelijk niveau voetbalt wordt eventuele achteruitgang snel opgemerkt, lijkt me.

Wat me op de volgende vraag brengt: Als je aan betaald voetbal doet mag ik toch aannemen dat er een paar degelijke trainers bij je club/training rondlopen? Waarom niet deze vragen aan hen stellen? Te meer omdat je specifiek op zoek bent naar iemand met "voetbal verstand". Verwacht je op een scholierenforum mensen te vinden die het je beter kunnen vertellen dan je eigen trainers?
Met citaat reageren
Oud 18-07-2012, 20:46
SSD-swag
SSD-swag is offline
Ik speel in de jeugd van een BVO.
Dus ik verdien niks.
En ik vraag dit op de eerste beste forum omdat ik dit moment niet meer op de club kom, aangezien het seizoen afgelopen is..
En aan jou reactie te lezen, kijk je logisch naar de zaken
Dus hoezo zou ik het hier niet vragen?
Met citaat reageren
Oud 18-07-2012, 21:43
Verwijderd
Citaat:
Ik speel in de jeugd van een BVO.
Dus ik verdien niks.
Dat kan, maar ik begrijp dat de ondersteuning bij de BVO een stuk intensiever is dan op een reguliere club, daar het als doel heeft jonge spelers klaar te stomen voor een carrière in de voetbal. Dan verwacht ik dat je kundige trainers hebt die bij uitstek gekwalificeerd zijn om dit soort vragen te beantwoorden.
Citaat:
En ik vraag dit op de eerste beste forum omdat ik dit moment niet meer op de club kom, aangezien het seizoen afgelopen is..
Dat is cool, maar gezien dit dus een 'scholieren' forum is kom je hier voornamelijk 'scholieren' tegen. Ik begrijp je algemene interesse maar je zou kunnen stellen dat je van het publiek hier niet echt een relevant, laat staan professioneel, antwoord hoeft te verwachten. Iets wat me wenselijk lijkt als je op bovengemiddeld niveau met een sport bezig bent.

Citaat:
Dus hoezo zou ik het hier niet vragen?
Het staat je natuurlijk vrij om te vragen, maar ik vraag me af waarom je zoiets niet opneemt met je coach/trainer. Ik neem aan dat je hen gewoon kan en mag bellen, ook buiten het seizoen? Anders ben je beter op je plek bij een of ander voetbal of fitness-forum waar daadwerkelijk mensen rondlopen met verstand van zaken.

Maar laat mij je niet tegenhouden om vragen te stellen, ik twijfel alleen of je de juiste vragen stelt aan het juiste publiek.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten