![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Ze zit ook aan de pil, maar ze wilt toch liever een condoom gebruiken.. Achja als ze dat wilt ga ik het haar niet dwingen om zonder te doen.. Maar ja het is inderdaad dat ik er een beetje in zit (denk ik altijd) en dat ik dan niet meer verder kom.
Met denk ik, bedoel ik dat ik voel dat ik ergens in zit, maar niet zeker weet of het wel goed is omdat ik niet verder kom zeg maar . |
![]() |
|
Krijg je wel 2 vingers bij haar naar binnen op zo'n moment? Want het klinkt een beetje alsof je meisje haar bekkenbodem spieren te veel aanspant en ja dan kom je er niet in. Dan maakt het ook niet uit welk condoom je gebruikt. Het is erg belangrijk dat je een standje kiest waarbij zij ontspannen is. Het ene meisje kan dat beter in het missionaris standje omdat ze dan ligt, het andere meisje kun je beter bovenop zetten zodat zij de controle heeft over wanneer en hoe ver je bij haar naar binnen gaat. Doet het bij haar pijn als je naar binnen gaat?
||
Verwijderd
|
Citaat:
Heb je, zoals Pluis zegt, ook al geprobeerd om een of twee vingers in haar vagina te doen? Ik zou dat sowieso eerst proberen voordat je met je penis erin wil, dan weet je ook meteen hoe het voelt daar, en wordt het wellicht ook ietsje minder nauw. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
Maar wat bedoel je precies met "een beetje voelen waar enzo" want het klinkt alsof je nog nooit echt een vinger in haar hebt gekregen. Het kan pijn doen als je te ruw doet. Weet jij eigenlijk wel of jouw vriendin zelf ooit een vinger erin heeft gekregen? Het is wel een goed idee voor haar om haar eigen lichaam een beetje te verkennen. Dan kan ze jou ook beter sturen wanneer je bezig bent.
|
![]() |
|
Ze kan wel zin hebben in seks, maar als ze het daarbij ook heel spannend vindt en bang is dat het pijn gaat doen, gaat ze onbewust de boel aanspannen van onderen. Dat is net zoiets als proberen te poepen terwijl je je kringspier angstvallig aangespannen houdt.
|
Goed de tijd nemen, veel voorspel. Zorgen dat ze goed geil is (en dus goed nat). Vaak wordt het makkelijker nadat een meisje is klaargekomen. Dan is ze meer ontspannen (en ook natter) en is het makkelijker om erin te komen. Maar vooral blijven praten. Volgens mij is er niets belangrijker dan eerlijk kunnen praten over seks, wat je fijn vindt, wat je niet fijn vindt, aanwijzingen geven, dat soort dingen. Zodat je elkaar goed leert kennen op seksueel gebied.
![]() Oh en het is misschien ook een goed idee om de nadruk niet zo op seks te leggen. Dus het niet steeds maar blijven plannen, zo van "morgen proberen we het weer!" want dan gaat ze misschien de hele dag zenuwachtig zijn omdat ze wéét dat het weer gaat gebeuren. Ga gewoon iets leuks doen samen, plezier hebben, en als je dan begint met zoenen kun je altijd kijken hoe het loopt. |
![]() |
|
In aanvulling op vowel: afspreken dat jullie even stoppen met proberen om echt te penetreren, maar alleen bezig zijn met het ontdekken van elkaars lichaam en wat jullie lekker vinden. want als het niet hóeft, ligt er ook niet zo veel druk en spanning op. En als het haar wel lukt om met haar eigen vingers in haar vagina te gaan, zou ze dat eens voor kunnen doen, en dat ze daarna dan met jouw vinger naar binnen gaat (dus dat zij jóuw hand geleidt en jij niks doet). Dan wordt het vanzelf minder eng en spannend.
|||
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|
Er is een verschil tussen "liefje, zullen we het volgende week zaterdag weer proberen" en op een willekeurige avond lekker met elkaar vozen en dat je op een gegeven moment naakt bent, het condoom tevoorschijn haalt en vraagt of zij ook zin heeft. Dat is wat we bedoelen met dat je het niet moet plannen.
|||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|||
Citaat:
![]() Citaat:
![]()
|
![]() |
Ik had het een beetje met haar er over gehad.. Ik vroeg waarom ze zo gespannen is, en ze zei dat al voordat ik met mijn vinger in haar vagina ga, ze al "voelt" hoe pijn het gaat doen en dat ze daarom zo gespannen er van wordt.
En voor alle duidelijkheid is ze inderdaad nog nooit klaargekomen.. En ja ik weet niet hoe ik dat haar duidelijk moet maken dat dat nuttig kan zijn want volgens mij wil ze dat niet |
![]() |
|
Ah kijk, daar heb je het al. Lukt het haar wel om bij zichzelf een vinger in te brengen? Als dat wel lukt, kunnen jullie samen oefenen door bijvoorbeeld te beginnen met heel voorzichtig alleen je pink, en dan ook echt maar een klein stukje. Als dat is gelukt of als het pijn doet, dan houd je er weer mee op voor die dag. En de volgende keer ga je een klein stukje verder. Op die manier kun je haar hopelijk heel langzaamaan leren dat het echt geen pijn hoeft te doen.
En lukt het over een tijdje nog steeds niet of krijgt ze zelf al geen vinger naar binnen, dan moet ze eens met de huisarts gaan praten want dan gaan jullie niet zonder hulp uitkomen.
|
Wat Pluis zegt. Ook lijkt het me vrij sterk dat ze geen orgasme wil krijgen. Kun je het niet met je tong proberen? Want dat doet (als het goed is) geen pijn.
Heeft ze wel ooit gemasturbeerd? Kent ze haar eigen lichaam wel? Want als zij van zichzelf niet eens weet wat ze fijn vindt en wat niet, wordt het ook heel lastig om samen dingen te vinden die jullie allebei fijn vinden. En als zij niet weet hoe lekker seks kan zijn (bijvoorbeeld door masturberen en orgasmen), vind ik het niet raar dat er zoveel dingen zijn die haar "bang" en gespannen maken en die zij niet wil. |
![]() |
|
![]() |
Nou als ik haar bef, en naar beneden gaat zegt ze: "niet doen" en volgens mij kent ze haar eigen lichaam inderdaad niet goed.. Maar ik denk dat het vooral spanning is, dus huisarts is denk ik niet nodig omdat we inderdaad maar weinig ervaring hebben en dat het wel moet lukken.. Maar hoe kan ik haar met alleen mn hand en mn tong klaar laten komen? Gaat dat wel?
|
![]() |
|
Nou, ik denk dat het tijd is dat zij eens zelf haar lichaam gaat verkennen. Als zij niet weet wat zij (niet) lekker vindt, wat er (geen) pijn doet en hoe bepaalde aanrakingen voelen, dan is alles dat met seks (en jouw aanraken van haar lichaam) te maken heeft heel erg spannend en nieuw en wellicht ook heel eng (en daarom spant ze al haar spieren aan). Dan is het vrij logisch dat het allemaal heel moeilijk gaat, want niet alleen ontdekt ze nu pas haar eigen lichaam, maar moet dit ook al meteen met jou doen (en hiermee bedoel ik niet dat jij iets fout doet, maar de normale volgorde waarin dingen gebeuren ontbreekt een beetje). Om even een persoonlijk voorbeeld te geven: ik wist al voordat ik de eerste keer seks had dat ik geen directe aanrakingen aan mijn clitoris wilde, omdat dat pijn doet - daar kwam ik via masturbatie achter (en daarbij ook hoeveel druk ik fijn vond, hoe lang het ongeveer zou moeten duren, hoe een orgasme voelde, en door de fantaseren kwam ik ook al achter bepaalde wensen, etc). Al die "ervaring" mist jouw vriendin omdat ze zichzelf niet kent, snap je?
|
![]() |
||
Ik wil nog even zeggen dat:
Citaat:
![]()
|
Dat klaarkomen is helemaal niet belangrijk nu reffear. Seks werkt in het vrouwenbrein anders dan in het mannenbrein, wat inhoudt dat voor vrouwen dingen als spanning/angst/zenuwen ervoor zorgen dat klaarkomen zo goed als onmogelijk is.
Ik kom zelf ook niet altijd klaar bij seks en dat vind ik helemaal niet erg. Ik hecht veel meer waarde aan het intiem samenzijn en ik vind seks al heel prettig zónder een orgasme. Als het wel gebeurt, dan is dat natuurlijk top. Wat dat betreft zitten jongens en meiden gewoon anders in elkaar. Gelukkig vinden meisjes veel meer dingen lekker dan alleen penetratie, strelen en zoenen zijn ook heel fijn. En je kan haar ook een heel fijn gevoel geven door de clitoris (of de omgeving daarvan als ze het te gevoelig vindt) te stimuleren met je vingers (of je tong). Verder sluit ik me aan bij vowel dat een meisje pas echt duidelijk aan kan geven wat ze lekker vindt als ze zelf op ontdekkingstocht is geweest van haar eigen lichaam.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Dit nu al de tweede keer in korte tijd dat ik me verbaas over heb gebrek aan kennis die jongeren hebben terwijl ze tóch aan seks willen beginnen. Een meisje laten klaarkomen met je vingers of tong doe je door haar clitoris te stimuleren. Jij denkt waarschijnlijk dat meisjes klaarkomen door penetratie, maar het is een minderheid waarbij dat lukt. Ga eens wat informatie opzoeken over het menselijk lichaam, en over seks. Zorg dat je in theorie genoeg weet, zodat je in de praktijk beter weet waar je mee bezig bent. |
![]() |
|
![]() |
Hmm dat zijn goede tips, maar hoe kan ik dit haar duidelijk maken? Want om te zeggen dat ik op een forum een heel gesprek geopend heb over haar is ook een beetje raar want ik heb er zelf ook niet veel verstand van.
Maar als ik haar vinger/bef, vraag ik altijd of ik goed zit en of het lekker zit en dan zegt ze altijd jep enzo, en dan zit ik juist bij haar clitoris, maar nooit echt in haar vagina omdat ze dan zegt: "niet doen" of so iets. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Als ze niks in haar vagina wil, en het doet pijn omdat ze gespannen is, dan heb je daar voorlopig ook niks te zoeken. Concentreer je voorlopig eerst op andere vormen van seks voordat je verder wil gaan met dingen waar zij misschien nog niet aan toe is.
En wat ik zei, ga samen eens een beetje dingen dingen lezen en leren over seks en het lichaam. Op internet is genoeg te vinden. Je kan wel denken aan seks toe te zijn omdat je geil bent, en dat is ook allemaal prima en te begrijpen, maar je moet wel een beetje weten wat je precies doet. Een hoop leer je in de praktijk, maar voor sommige dingen moet je gewoon een beetje opletten bij biologie ![]() En blijf eerlijk met elkaar praten. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Ja natuurlijk zuigt het dat het niet lukt met je meisje, en waarschijnlijk voelt zij zich er ook heel rot over. Maar hoe rotter jullie je gaan voelen, hoe lastiger het wordt.
Stuur haar anders deze pagina eens: http://www.sense.info/vrijen/pijn-bij-het-vrijen/ daar staat een boel nuttige informatie over pijn bij vrijen en wat je eraan kunt doen. Dan hoeft ze ook niet hier op het forum te lezen wat jij post ![]()
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Seksualiteit |
[expert] Stel je seks / liefde vraag aan een deskundige van Sense Simon | 16 | 10-02-2015 21:30 | |
Liefde & Relatie |
Tips! Hoe vraag je verkering? Jongen naar meisje Schattekuuhh | 4 | 04-01-2013 08:31 | |
De Kantine |
persoonlijke vragen ;) Fantôme | 27 | 07-10-2005 23:08 | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
Vragen bedenken bij thema 'moeders' Dolores | 5 | 19-04-2004 13:32 | |
Verhalen & Gedichten |
Vragen WolterB | 1 | 19-01-2004 22:38 | |
Software & Hardware |
javascript vraagje ldv | 7 | 29-04-2002 11:37 |